Indian Motorfietsen 2008 ~ Nu....

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Aze
  • Startdatum Startdatum
....maar geeft dat geen gezeur met garantie etc als het niet door de dealer geregistreerd wordt in het systeem?

Alleen de eerste 2 jaar als je hem nieuw koopt, daarna geven ze nog 3 jaar garantie op onderdelen die nooit stuk gaan. Tenminste dat was zo met mijn Chief uit 2019, wellicht dat het iets veranderd is.
 
Alleen de eerste 2 jaar als je hem nieuw koopt, daarna geven ze nog 3 jaar garantie op onderdelen die nooit stuk gaan. Tenminste dat was zo met mijn Chief uit 2019, wellicht dat het iets veranderd is.
Dat valt te overzien dan, verdorie nou wordt het toch weer interessant :X
 
  • Haha
Waarderingen: Aze
Ik vind de nieuwe modellen iets te 'gladjes' voor me, ik hou wal van de huidige iets rauwere look van de Scout bobbers. Vooral het spatbord achter.

Wel vind ik de normale Scouts wel weer wat mooier dan de huidige normale scouts. Stuk volwassener!
 
Vind er wel aardig wat diversiteit in de nieuwe Scout's zitten. In elk geval al blij dat ze niet het totale ontwerp overboord hebben gegooid zoals enkele jaren geleden bij de Chief, blijft zo wel herkenbaar.
 
Dit is mijn indiaan, afgelopen vrijdag opgehaald
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2024-05-31 at 11.51.05.jpeg
    WhatsApp Image 2024-05-31 at 11.51.05.jpeg
    466,1 KB · Weergaven: 0
Zo, een heus Indian draadje?
Zelf sinds jonge jaren HD dromer geweest. Het is er nooit van gekomen. Tot ik afgelopen Motorbeurs een testritje op de sportglide maakte. Misschien niet helemaal eerlijk in die setting, maar een eerste indruk blijft een eerste indruk. Dus nee, dat gaat hem zó niet worden. Een paar weken later een ride gehad bij Bikebarn in Hoevelaken. Gereden op o.a de chieftain Dark Horse (Met jekyll & Hyde utlaatsysteem, dat dan weer wel) .

Heilige koeien wat reed dat goed. Niet normaal wat een fijne motor is dat.
Niet dat ie op korte termijn in de garage komt te staan, daarvoor moeten er teveel pegulantjes worden neergeteld, maar oei ...
mijn dame houd trouwens dezefde ervaring met de scout (classic), maar die vind ik niet fijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Aze
Je zou voor een chief kunnen gaan dan, die is iets goedkoper dan chieftain. Wordt ook meer tweedehands al aangeboden en kun je zelf eventueel deel voor deel uitbreiden.

Zelf vindt ik een Indian Scout ook al veel lekkerder rijden dan een sportster. Maar de nieuwe Sportster S heb ik nog niet kunnen beoordelen. Maar is ook niet meer nodig. Ik ben hooked aan mijn Scout Bobber 😁
 
Je zou voor een chief kunnen gaan dan, die is iets goedkoper dan chieftain. Wordt ook meer tweedehands al aangeboden en kun je zelf eventueel deel voor deel uitbreiden.

Zelf vindt ik een Indian Scout ook al veel lekkerder rijden dan een sportster. Maar de nieuwe Sportster S heb ik nog niet kunnen beoordelen. Maar is ook niet meer nodig. Ik ben hooked aan mijn Scout Bobber 😁
Ook op chief gereden, maar (ws) door andere mapping en gewicht(sverdeling) zit er toch best wel behoorlijk verschil tussen die 2. Een Chieftain is niet zomaar een chief met wat extra plastic.
 
dat verschil heb ik ook ervaren tussen de Springfield DH en de Chiefs.. zelfde blok, maar het rijd compleet anders..
wat voor mij het grote verschil maakte waren de zithouding en het gewicht. dus ik heb een Chief gekocht, meer mijn ding.
 
Ik ging zitten op die Chieftain, en .... Wow, als een handschoen passen, zo goed. Op geen enkele motor ooit gehad. Maar ik heb nog even. Over 2 weken komt eerst de Sportglide van mevrouw Tuckson. Als het lukt ga ik volgende jaar weer aan de beurt komen, ga tegen die tijd wel weer proefrijden ( ook op HD, gewoon om zeker te weten)
 
Tussen de huidige Chief en Chieftain zit idd aardig wat verschil, zijn gewoon verschillende frames, waarbij die van de Chief een stukje korter is. Het verschil tussen mijn Chief uit 2018 is daarentegen een stuk kleiner. Is eigenlijk dezelfde motor alleen dan zonder scherm.
 
na een leuk ritje van bijna 5k kan ik denk ik wel zeggen dat ik voor mij de juiste keuze heb gemaakt met de Sport Chief
zelfs vriendin 2,5k achterop, geen probleem met een luchtkussentje achterop vond ze het comfortabel
 

Bijlagen

  • 20240814_102845.jpg
    20240814_102845.jpg
    678,4 KB · Weergaven: 0
  • Leuk
Waarderingen: Aze
yea, ik had voor mezelf ook een kussentje gekocht (gel) maar omdat ik m'n voetsteunen 10cm verder voorruit heb gezet heb ik het niet nodig en was het alleen slecht voor m'n rug..
dus die heb ik aan de topkoffer vastgebonder als rugkussentje voor m'n vriendin, had ze op m'n vorige motor niet nodig omdat de koffer daar hoger zat (rugprotector deed het werk van kussentje)
 
Hallo allemaal.

Ik ga al jaren zo'n week of 6 - 7 per jaar op motortrip, op mijn Yamaha Wildstar. Omdat ik graag kampeer heb ik dan een behoorlijke bult bagage achterop. Daarvoor heb ik een bagagerek laten maken.

Ik merk echter dat door mijn leeftijd het rechtop zetten en het manoeuvreren / rijden van de beladen Wildstar (340 kg motor, 80 kg ikke en 60 kg bagage, totaal 480 kg) mij steeds moeilijker afgaat.

Toevallig zag ik bij een dealer in Andelst een Scout bobber staan. Direct een beetje verliefd. IK heb er nog niet op gereden, wel op gezeten, en alleen al de motor rechtop zetten voelt zoveel lichter aan!

Ik heb me nog nooit echt verdiept in Indians (dacht dat deze financieel sowieso niet haalbaar zouden zijn), maar ik vraag me af of er voor de scout bobbers serieuze bagagerekken zijn, of dat er handige Harries zijn die zelf iets in elkaar geknutseld hebben?

Groet uit Nijmegen, Fred
1730372284927.webp
 
zo moeilijk is het niet om een rek te bakken voor een indiaan, dit is de mijne
er zijn ook rekken te koop, iig voor Chief, niet gekeken voor scout, maar zal er ook wel zijn.
(edit: ook voor scout beschikbaar: combustion )

photo_2024-08-02_14-18-02.webp
photo_2024-08-02_14-18-07.webp
 
Ja die combustion Motherload heb ik ook. Super degelijk ding!
 
Terug
Bovenaan Onderaan