Ik kon het niet laten: Honda Hawk gekocht !!!!!

Wat vinden jullie ervan?

  • Gaaf !!!

    Stemmen: 45 75,0%
  • Mooi, maar ieder zijn eigen smaak.

    Stemmen: 12 20,0%
  • Mwoah... te weinig tupperware.

    Stemmen: 2 3,3%
  • Dom Frits! Had je nooit moeten doen!

    Stemmen: 1 1,7%

  • Totaal aantal stemmers
    60
Jonges, ff vragie, wat zijn zo'n beetje de specificaties van deze fiets??
Ik ga na m'n 25kw periode toch een leuke stuurfiets kopen, maar twijfel echt nog enorm tusse een supersport of een fiets met hoog fun gehalte en toch wat power als de monster 900 oid.
Nu zie ik dus die hawk staan, opzich leuk niet al te duur enn belangrijkste een 2 cilinder V blok --> geluid :}
Hebben jullie nog suggesties??(budget zal rond de 3000/3500 euro liggen)

Geluid is inderdaad erg vet...

Ga ff prijsjes voor je verzamelen, een moment
 
:} :} :} mooie kleurstelling. Zelf gespoten??


Nee dat niet. Rij zelf ook geen hawk hoor. ;)
Dit plaatje en meer op www.hawkland.de/beatty/pg2.html

De motor is van iemand uit nederland. Zou een hawk niet in zwart geproduceerd zyn? Zadels kan je met leerverf verfen. De combo vind ik idd ook erg mooi. Ene r1100s Bmw heeft standaard die kleurencombo , rode buddy en zwartemotorkleur.
Kom je misschien wel tegen als je op een zoekmachine gaat zoeken naar plaatjes.
 
rond de 2400 euro moet je er makkelijk een kunnen krijgen, probleem is eerder het aanbod, je ziet ze vrij weinig


ah, bedankt dat je ff wat voor me gezocht hebt. Ik denk trouwes dat ik er misschien nog wel eerder eentje koop, alsie 25kw is te maken. Het probleem is dat ik nog twijfel, is het ook zo dat de stuur eigenschappen van de fietsen als de Monster, Hawk GT & Suziki sv (de naakte stuurfietsen eigelijk) ook BETER zijn dan die van de supersports als cbr600 (f) en zx6r etc. ??

EDIT: Reken gehouden met de stijfheid van het frame, en uiteraard de veren voor en achter
 
ah, bedankt dat je ff wat voor me gezocht hebt. Ik denk trouwes dat ik er misschien nog wel eerder eentje koop, alsie 25kw is te maken. Het probleem is dat ik nog twijfel, is het ook zo dat de stuur eigenschappen van de fietsen als de Monster, Hawk GT & Suziki sv (de naakte stuurfietsen eigelijk) ook BETER zijn dan die van de supersports als cbr600 (f) en zx6r etc. ??

EDIT: Reken gehouden met de stijfheid van het frame, en uiteraard de veren voor en achter

Durf ik niet te zeggen, simpelweg omdat ik met de genoemde motoren geen ervarig heb. In vergelijking met de Suzuki Bandit (vergelijkbaar met SV????) stuurt ie stukken prettiger, maar dat komt meer door de zithouding denk ik.

Vorig jaar heb ik hem eens grondig op zijn donder gegeven op het klaverblad bij Gorinchem en wat betreft stuureigenschappen vond ik hem niets onder doen voor de Ducati 900 sport die ik een paar weken later had gehuurd...
 
Ik heb wel wat ervaring met een kale SV en dat rijdt ongeveer gelijk, is iets giftiger als een Hawk , alleen stuurt een SV standaard echt stukken beter dan een Hawk.

Als je echter de voorvering vervangt door WP veren (zoals ik bij de motor van mijn meissie heb gedaan) rijdt ie perfect en hij is gewoon veel goedkoper dan een een SV......

Een Bandit vind ik persoonlijk beroerd sturen maar dat is misschien ook een heel anders bedoelde motor.....hoewel een B12 wel bruut van de plek gaat.....maar een B6 vind ik nix....
 
\. Het probleem is dat ik nog twijfel, is het ook zo dat de stuur eigenschappen van de fietsen als de Monster, Hawk GT & Suziki sv (de naakte stuurfietsen eigelijk) ook BETER zijn dan die van de supersports als cbr600 (f) en zx6r etc. ??

EDIT: Reken gehouden met de stijfheid van het frame, en uiteraard de veren voor en achter
Sturen van een fiets in normale omstandigheden (op de openbare weg) is meer afhankelijk van de berijder dan van de motor. Ik plaag met mijn NTV (Hawk met Cardan) regelmatig CBR600, ducati's ed. Aan de rijstijl te zien zijn dat wel vaak beginners.
Over het algemeen zijn de door jou genoemde naakte fietsen meer fun bij snelheden tot 130 en supersport daar boven
 
Sturen van een fiets in normale omstandigheden (op de openbare weg) is meer afhankelijk van de berijder dan van de motor. Ik plaag met mijn NTV (Hawk met Cardan) regelmatig CBR600, ducati's ed. Aan de rijstijl te zien zijn dat wel vaak beginners.
Over het algemeen zijn de door jou genoemde naakte fietsen meer fun bij snelheden tot 130 en supersport daar boven
Helemaal mee eens, de max snelheid die ik uit de Hawk kreeg was circa 160 (volgens de teller, is in miles, dus kan er een beetje naast zitten)

En dan rijdt het echt niet meer comfortabel, tot 135 no problems
 
Dat denk ik dus nou net ff niet, peter. Erger nog, dat weet ik wel zeker. Tis wel een V-twinnetje namelijk met een sloot(je) meer koppel.
Ik heb er zelf nog nooit naast gestaan, maar ik ken iemand van de zeilschool die een tijdje terug een stoplichtsprintje gedaan had met een CB-1... Hij dacht het makkelijk te kunnen winnen met zijn Hawk, maar de ander bewees het tegendeel!

ah, bedankt dat je ff wat voor me gezocht hebt. Ik denk trouwes dat ik er misschien nog wel eerder eentje koop, alsie 25kw is te maken. Het probleem is dat ik nog twijfel, is het ook zo dat de stuur eigenschappen van de fietsen als de Monster, Hawk GT & Suziki sv (de naakte stuurfietsen eigelijk) ook BETER zijn dan die van de supersports als cbr600 (f) en zx6r etc. ??

EDIT: Reken gehouden met de stijfheid van het frame, en uiteraard de veren voor en achter

Iedereen zeurt altijd over stuureigenschappen van een motor. De een stuurt veel beter als de ander... Natuurlijk is dat voor een deel waar, maar de rijder zelf heeft de grootste invloed! Als jij goed kan rijden, kun je op vrijwel alle fietsen hard de bocht door (muv sjoppers met weinig grondspeling).
 
Laatst bewerkt:
Ahh, het nadeel van die Hawk is dus eigenlijk zijn beroerd slecht (voor)vering??
Ik zie nogal wat hawks staan, waarbij er WP's op zitten.
Enjah dat het voral fun is tot 130 kan ik me wel voorstellen, maareh ik zoek dus eigelijk een goede vervanger van de Duc monster. (Ik vind vooral dat sturen erg gaaf, maar eh ik wil ook nog wel een beeetje pk's hebben 70/80 lijkt me leuk)

Maar sturen die hawks met vering nou beter, ik moet eigenlijk zeggen "sturen dergelijke naked fietsen nou beter dan supersports op bijvoorbeeld klaverbladen/dijkweggetjes etc. want dat is wat is mooi vind...dat soort bochtige weggetjes???


EDIT: geld dit ook voor de NTV (zit ik nu info voor te zoeken) Wat zijn nou precies de verschillen (behalve cardan dan, het blok is hetzelfde zo te zien?, ennn heeft de NTV misschien wel de goede veren?)
 
Laatst bewerkt:
Ahh, het nadeel van die Hawk is dus eigenlijk zijn beroerd slecht (voor)vering??
Ik zie nogal wat hawks staan, waarbij er WP's op zitten.
Enjah dat het voral fun is tot 130 kan ik me wel voorstellen, maareh ik zoek dus eigelijk een goede vervanger van de Duc monster. (Ik vind vooral dat sturen erg gaaf, maar eh ik wil ook nog wel een beeetje pk's hebben 70/80 lijkt me leuk)

Maar sturen die hawks met vering nou beter, ik moet eigenlijk zeggen "sturen dergelijke naked fietsen nou beter dan supersports op bijvoorbeeld klaverbladen/dijkweggetjes etc. want dat is wat is mooi vind...dat soort bochtige weggetjes???


EDIT: geld dit ook voor de NTV (zit ik nu info voor te zoeken) Wat zijn nou precies de verschillen (behalve cardan dan, het blok is hetzelfde zo te zien?, ennn heeft de NTV misschien wel de goede veren?)
TDM van Yamaha is een echt bochtenmonster (mij pa heeft er een). Makkelijk sturen, vermogen zat...

NTV is de touruitvoering van de Hawk. Voor hard sturen zou een ander verensetje aan te bevelen zijn (net zoals in heel veel andere motoren)...
 
Ik heb er zelf nog nooit naast gestaan, maar ik ken iemand van de zeilschool die een tijdje terug een stoplichtsprintje gedaan had met een CB-1... Hij dacht het makkelijk te kunnen winnen met zijn Hawk, maar de ander bewees het tegendeel!Iedereen zeurt altijd over stuureigenschappen van een motor. De een stuurt veel beter als de ander... Natuurlijk is dat voor een deel waar, maar de rijder zelf heeft de grootste invloed! Als jij goed kan rijden, kun je op vrijwel alle fietsen hard de bocht door (muv sjoppers met weinig grondspeling).


Jah, ik rij nu al zowat dus de standaard van me zzr aan de grond...middenbok dus, en dat is niet uit te leggen bij me ouders, want "dan gaje maar normaal en langzamer door de bocht" snap e voe :P ook m'n uitlaat ligt nu dicht bij de grond.
Maar ik had dus proefgereden op de Monster 620i, gelijk verliefd op een naakte Vtwin...stuurde geweldig. Gaat er natuurlijk ook om hoe "lekker" ie de bocht om gaat *D

EDIT: hmm de TDM, sorry maar ik kan em niet mooi vinden. Ik zie wel trouwes leuke verbouwde Hawk's...iemand die weet of ze redelijkerwijs/goedkoop om te toveren zijn naar 25kw?
 
Laatst bewerkt:
volgens mij is een NTV op de cardan en de tank gelijk aan een Hawk, dus de vering zal ook wel kut zijn.......

maar inderdaad, ik kan niets ontdekken aan die Hawk (op de vering na dus) wat niet okee is....en ik heb toch wel vrij veel ervaring met motoren in alle soorten en maten....en nee, ik ben zeker geen Honda freak...integendeel zelfs....
 
(Ik vind vooral dat sturen erg gaaf, maar eh ik wil ook nog wel een beeetje pk's hebben 70/80 lijkt me leuk)
Koppel is iets belangrijker dan veel pk's

Maar sturen die hawks met vering nou beter, ik moet eigenlijk zeggen "sturen dergelijke naked fietsen nou beter dan supersports op bijvoorbeeld klaverbladen/dijkweggetjes etc. want dat is wat is mooi vind...dat soort bochtige weggetjes???
Ja
 
Op de mijne zitten WP veertjes voor (althans ik dacht dat het WP was) en een Technoflex achter. Ook zit er een dynojet kitje in en K&N luchtfilters.

Ik heb niet het idee dat ik veel vermogen heb ingeleverd t.o.v. een SV650S (mijn vorige motor). Wel vind ik dat die Hawk net wat makkelijker stuurt dan een standaard SV en dan een SV met WP's voor. Kan misschien komen door de zithouding die bij de Hawk wat rechter op is.
 
ehm heb ff zitte zoeke, maar eh wieveel pk'tjes heb zo'n ding nou??(ik dacht iets van halverwege de 40 te hebben zien staan '( )
 
ooh, wel een leuk koppel dus, das wel leuk. Maar eh, met een k&n en leuk pijpie erop (en uiteraard dyno afgesteld) kom je dan zo'n beetje aan de 60 pk?
Lijkt me een zeer leuke fiets, ga ik serieus over nadenken *D

edit jah ik zie het..58 pk's, maja 't zou leuk zijn alstie 60/65 a wiel pk's had *D
Weenie of dat met alleen pijpie/luchtfilter + dyno afstelling te doen is?
 
Laatst bewerkt:
Hey Peter, volgens mij staat er toch echt 58 pk.

Ik las hier ergens op het forum dat een gast zijn Hawk had getuned totdat ie 66 pk op het achterwiel had.
 
volgens mij is een NTV op de cardan en de tank gelijk aan een Hawk, dus de vering zal ook wel kut zijn.......

maar inderdaad, ik kan niets ontdekken aan die Hawk (op de vering na dus) wat niet okee is....en ik heb toch wel vrij veel ervaring met motoren in alle soorten en maten....en nee, ik ben zeker geen Honda freak...integendeel zelfs....

Nee. :P De Hawk en de NTV delen veel delen, maar zijn toch wel verschillend. Blok is grotendeels gelijk, op de cardan na dan. Wielen, vork en klein spul als knipperlichten ook enzo.

Een Hawk heeft echter een alu frame, een NTV een gelijksoortig frame in staal. De Tank is idd groter, ruim 19 liter (getest tot 19,5 liter...zonder te lopen naar een pomp :+ ). Een Hawk heeft een kleiner zitje dan een NTV.
En als je ze naast elkaar zet zie je duidelijk dat een NTV een wat forsere motor is. Een NTV zal ook wel iets meer wegen.
 
daarnaast is de NTV iets langzamer op een sprint , is iets zwaarder door de cardan aandrijving en niet te vergeten een andere tandwielverhouding in de bak (als ik me niet vergis)

Marc aka foddex die had een NTV en ik dan de NT en deden ook regel matig sprintjes bij stoplichten.

zijn voordeel lag in de eerste meters doordat hij een aandrijving heeft die direct reageerd door de cardan aandrijving , maar niet veel daarna schietje er met een NT al voorbij.

ik zelf ben op zoek nu naar een andere motor voor met het toeren op langere afstanden voor vakanties en zo.
maar ik denk dat ik de hawk niet weg ga doen is meer een speel motor voor leuke weggetjes.

en wat ik las over de WP veren is misschien wel een optie om een keer te gaan doen , iemand een idee wat die veren kosten ?



overigens is er iemand hier in assen die zijn hawk open luchtpijp heeft met K&N filter er op en iets met de carbs heeft gedaan , de motor gaat binnen kort op de bank om een goeie mengsel verhouding te krijgen .

meer info over deze motor volgt.
 
overigens ik kan het niet laten maar deze motor laat 2 werelden 1 voor me worden

de techniek van de honda maar de looks van een ducati

mkduc1.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan