Iemand met ervaring op het gebied van zelfbouw???

haporta

Die hard MF'er
11 jun 2003
901
3
groningen
Heb op een frame en velgen na een cpl VTR sp1 in onderdelen liggen.. Nou is de bedoeling dat hij weer opgebouwd word voor weggebruik..

heeft iemand ervaring met een zelfbouw frame en de noodzakelijk keuringen die daar bij komen kijken??
 
allereerst bedankt voor je reactie, heb echter totaal geen frame.. dus ook geen oud, kapot of vervangend frame..echt helemaal niets...

mijn opties zijn dus: 1. zelf een frame bouwen of laten bouwen..
2. een bestaand frame opkopen van een vtr en weer opbouwen(nadeel: is niet aan te komen..
3. een vervangend frame kopen(van een ander model of zo) en dan inderdaad de ophangpunten, of alleen het balhoofd? met nummer gebruiken?

dit is dus eigenlijk het probleem en weet van de bovenstaande punten niet precies de voor en nadelen, en hoe het in het werk gaat...
 
allereerst bedankt voor je reactie, heb echter totaal geen frame.. dus ook geen oud, kapot of vervangend frame..echt helemaal niets...

mijn opties zijn dus: 1. zelf een frame bouwen of laten bouwen..
2. een bestaand frame opkopen van een vtr en weer opbouwen(nadeel: is niet aan te komen..
3. een vervangend frame kopen(van een ander model of zo) en dan inderdaad de ophangpunten, of alleen het balhoofd? met nummer gebruiken?

dit is dus eigenlijk het probleem en weet van de bovenstaande punten niet precies de voor en nadelen, en hoe het in het werk gaat...

Sorry voor de late reactie, hier op 't forum gaat 't normaal toch wel (een stuk) sneller....... , zelf heb ik (helaas) bijna geen tijd meer vanwege drukte, vandaar dat ik de laatste tijd niet zoveel meer heb gepost.

1, geen goede optie, keuringen zijn streng! alleen aan beginnen met véél ervaring, én in overleg met het rdw

2, veel betere keus, doch het vinden ervan zal idd een probleem kunnen worden.....

3, klinkt leuk, maar wat doe je als er een serieus ongeluk gebeurt en de verzekering weigert te betalen vanwege een niet gemeld zelfbouwproject :?

Ik zou het probleem voorleggen bij 't rdw in veendam, deze kunnen je 't beste informeren naar de mogelijkheden.

Suuk-6, Paul.
 
Je doet er inderdeed verstandig aan het RDW te raadplegen,maar ik zou voor de veilige weg kiezen en ergens een VTR-frame op de kop tikken.
Ga de slopen eens af (bij mij zijn dat B.O.R. in De Lutte,Cattier in Delden en Joost Woesthoff in Brummen),die hebben allen een internetsite.\
Succes! :+
 
heb nu inderdaad een mailtje gestuurd naar bakker, misschien dat hij een frame voor mij wil bouwen :9 :9~ want de sloperijen heeft tot nu toe nog niets opgeleverd.. Blijf uitkijken naar tips van jullie kant..
 
Terug
Bovenaan Onderaan