Jazeker: als je B zonder E rijdt dan geldt dat de maximum massa van de auto + de maximum massa van de aanhanger niet meer dan 3500 kg mag zijn, ook al is het daadwerkelijke gewicht lager.
Voorbeeld: ik heb een caravan met een max massa van 900 kg. Mijn auto heeft een max massa van 2000 kg. Dus die combinatie (max 2900 kg) mag ik no problemo mee rijden.
Mijn ouders hebben een carvan met een max massa van 1400 kg. Als ik die achter mijn auto (die 1400 kg mag trekken) knoop, dan mag ik met die combinatie rijden, want de max massa van de combinatie is 3400 kg.
Maar nou heeft mijn pa net een wat hogere klasse auto met dus wat meer trekkracht, betere remmen, en uiteraard, wat meer gewicht: toegestane max massa 2400 kg. Dus als je de caravan achter die auto knoopt, wat arguably veiliger is omdat die auto wat beter in staat is om een zware caravan te trekken, dan mag ik niet meer in de combinatie rijden (want ik heb geen E), omdat de max massa van de combinatie nu 3800 kg is. Ook al is de caravan leeg en zit ik zonder baggage in die auto, het hangt dus af van de toegestane max massa
Uitzondering hierop is als de aanhanger niet meer dan 750 kg weegt (zoals een gemiddelde motor trailer): dan mag de auto een max toegestane massa hebben van 3500 kg en mag de aanhanger niet zwaarder zijn dan 750 kg, dus dan mag de combinatie 4250 kg wegen. Mag dus alleen als de aanhanger geen kenteken heeft. Dus als ik mijn caravan (die leeg 600 kg weegt, maar wel een kenteken voor max 900 heeft), achter de grote dodge ram van m'n oom knoop (die een max massa van 3500 kg heeft), dan mag ik niet met die combinatie rijden. Maar als ik het kenteken van de caravan af haal en er een wit kenteken op plak, en 'm niet zwaarder laad dan die 750 kg, dan mag ik wel met de combinatie rijden (zelfde caravan)