nee enige keer dat di mij overkwam. was de afstand tussen opnemer en magneet net te groot ze moeten elkaar echt net niet rakenZitten direct op de aansluitingen van de toerenteller op 5cm afstand (+, - en puls).
Maar ik begrijp uit je vragen dat het beeld wat ik schets niet normaal is voor een/jouw Biketronix?
@Topicstarter JIM; Ik las in een ander topic dat jij hem ook hebt ingebouwd bij een ZX9R uit '95. Dat is dezelfde motor als die van mij. Kan je me uitleggen waarom je er dan een relais tussen hebt gezet? Ik heb gewoon alles direct op de toerenteller aangesloten (-. + en puls).
Ik blaas even weer wat leven in dit topic;
Ik heb recent een 2dehands Biketronix gearindicator gekocht van de oudere generatie van voordat er een aparte tour en race versie was. Te Koop; Bike-Tronicx Gearindicator
Ik heb hem aangesloten en alles werkt prima. Het stipje knippert mee met de toeren en als ik rij knippert het stipje mee met de wielsensor. Vervolgens heb ik hem "gecleared" en opnieuw ingeleerd. Dit ging redelijk. Alleen heb ik nu regelmatig dat hij heen en weer knippert tussen de juiste versnelling en de "n" indicatie. Dit hangt een beetje samen met de snelheid icm met de versnelling. Soms geeft hij ook een stabiele indicatie. In de zes wil hij nog wel eens twijfelen tussen de 5, n en 6.
Is dit omdat ik hem misschien niet goed geprogrammeerd heb? Kan het zijn omdat ik die 10/15s niet echt aan heb gehouden? M.a.w. is hier nog wat aan te doen, of is dit gewoon de aard van het beestje?
Lange pauzes tussen de versnellingen tijdens het programmeren blijkt ook niet de oplossing.
Daarbij de afstand tussen de magneet en opnemer is 2-3mm en het diplay knippert met de omwentelingen van het wiel, dus dat lijkt niet het probleem...
Nog iemand tips of ervaringen?
Hey Jim,
Ik wilde je eigenlijk een PM sturen, maar die optie staat bij jouw uit. Ik ben blij om te horen dat het bij jouw ZX9R zonder relais goed werkte. Het ligt in ieder geval dus niet aan storende signalen.
Ik zal je tip van de wielsensor ter harte nemen. Ik moet kijken of ik er morgen nog tijd voor heb anders wordt het over 2 weken, na mijn vakantie.
Alvast bedankt voor je reactie!
Gr. Ronald
Even ter info; Het inleren werkt technisch gezien prima. Hij springt netjes naar "n" als ik opschakel en geeft de volgende versnelling aan als ik de programmeer-draad aard. Het is alleen het bepalen van de versnelling na het inprogrammeren wat niet lukt.
Even een wat ouder topic omhoog schoppen.
Ik overweeg voor mijn circuit SRAD '96 een gear indicator aan te schaffen. Dan kom je automatisch al op de Biketronix Race Indicator omdat alle overige merken en modellen niet geschikt zijn voor een SRAD. Ik heb geen filmpje kunnen vinden waarbij de werking al rijdend te zien is. Ik ben namelijk benieuwd hoe snel de gear indicator reageert als je schakelt. Kortom is de Biketronix Race Indicator nuttig op het circuit?
Hoi,
Ik heb ook een Biketronic met magneet sensor op de achterwiel.
Op zich werkt alles naar behoren, behalve dat ik nooit de 1ste en 2de versnellingen ziet.
3, 4, en 5 werken perfect.
Is dit normaal ? En zo niet, wat zou de oorzaak kunnen zijn ?
Ik heb 't een paar keer opnieuw geprogrammeerd, maar het blijft hetzelfde.
De draad loopt wel langs de bobines en de afstand tussen magneet en voeler is tussen 2 en 3mm.
War voor relais gebruiken jullie ?
Bernez
Opnieuw inleren met minder toeren.
Dank je voor je antwoord.
Hoeveel toeren adviseer je ? Ik deed het inleren op ca. 2500 t/mn.
Bernez