Honda-zegt-dealercontract-multibrand-motordealers-op

  • Onderwerp starter Onderwerp starter wj63
  • Startdatum Startdatum
  • Featured

wj63

Die hard MF'er
Lid geworden
22 mei 2016
Berichten
426
Waarderingsscore
754
Locatie
land van altena
Ben benieuwd hoe de Honda dealers met meerdere merken dit gaan doen?
Beetje hoogmoed of lef hebben ze bij Honda wel , tis al eerder geprobeerd en niet van geleerd.
 
Ik vermoed dat honda dreams of power zichzelf in de voet schiet. Zoals 2018 ook al liet zien.

db
 
De Motoport keten heeft dus ook pech, krijgt hun dealerschap ook afgenomen?
 
Als Honda dit plan gaat doorduwen, dan zullen multibrand dealers hun bestaande voorraad gauw weg trappen, schat ik.
 
Er zijn al zo weinig Honda dealers, ook als ik de multi brand dealers meereken. Het was voor mij een van de reden om af te haken bij Honda. Het is wel erg fijn als er een dealer te vinden is in de buurt. Het gebrek aan dealers is ze ook opgebroken bij de auto's.
 
Dat is een makkelijke manier om minder motoren te hoeven produceren...

Goed voor de exclusiviteit, ze zullen wel gezien hebben wat voor succes exclusiviteit was bij HD _O-
 
Dat is een makkelijke manier om minder motoren te hoeven produceren...

Goed voor de exclusiviteit, ze zullen wel gezien hebben wat voor succes exclusiviteit was bij HD _O-
Geloof 22 miljoen laatste jaar , dat is best veel toch ?
Ze verkopen sommige voor best weinig , zoals die nieuw 1000 hornet
 
In België werkt Honda al 10 jaar met Honda-only dealers (er zijn enkele uitzonderingen). En zijn ze marktleider, met in 2023 bijna 4000 verkochte motoren. Ik vermoed dat de Honda directeur niet tevreden is over de verkoopcijfers in Nederland.
 
Nouja, heb op tijd mijn Honda VFR verkocht….. _O- :+
 
In België werkt Honda al 10 jaar met Honda-only dealers (er zijn enkele uitzonderingen). En zijn ze marktleider, met in 2023 bijna 4000 verkochte motoren. Ik vermoed dat de Honda directeur niet tevreden is over de verkoopcijfers in Nederland.
Zijn wel heel veel 125cc scooters bij die 4000
 
Nederland zal niet zoveel voor Honda opbrengen in deze constellatie.
Daarom kunnen ze deze ommezwaai riskeren.
In motorwereld worden wel vaker rigoureuze maatregelen getroffen.
En soms pakken die na een paar jaar heel goed uit.
Kijk maar naar KTM.
OEI… Dat was een slecht voorbeeld.
 
Het zal Honda wat schelen wat Nederland doet, dat zijn kruimels tegenover de rest van de wereld.
Even snel gezocht, dus kan niet helemaal kloppen; 2022 in NL: 1800 motoren
In Vietnam in 2022 (waar ik nu zit, dus zoekresultaten worden wat verneukt): 5500 motoren PER DAG.
En ja, die zijn goedkoper, maar niet zoveel ;)
 
Het zal Honda wat schelen wat Nederland doet, dat zijn kruimels tegenover de rest van de wereld.
Dat liet ik in mijn eerste regel doorschemeren.
Jammer, want straks zal ik geen kwartier, maar waarschijnlijk meer dan een uur of zo moeten reizen eer ik bij zo’n droomwinkel een proefrit kan maken op een nieuwe droommotor.
 
Het zal Honda wat schelen wat Nederland doet, dat zijn kruimels tegenover de rest van de wereld.
Dit komt van Honda Europa,niet van de fabriek,en ze zullen toch wel een reden hebben en hopen dat ze zo meer gaan verkopen.
Of dat ook gaat gebeuren is een andere vraag.
 
Lijkt me als dealer ook gewoon een risico en niet van deze tijd. Als honda besluit modellen te bouwen die niet courant zijn voor NL -> direct afname van omzet zonder kans om het ergens anders terug te verdienen.
 
De Motoport keten heeft dus ook pech, krijgt hun dealerschap ook afgenomen?
Motoport is geen keten.
Dat zijn allemaal zelfstandige bedrijven die niets met elkaar te maken hebben,en dus ook niet allemaal dezelfde motormerken verkopen.
Net zoals bvb. Honda dealers allemaal Honda verkopen maar verder zelfstandig zijn.
 
Knip en plak deze werkende link eens in je openngspost?
De topictitel is niet klikbaar.
In het verleden was het al zo dat multibrand-motordealers (dealers met een dealerschap van meerdere motormerken) met creatieve oplossingen kwamen, door bijvoorbeeld een extra toegangsdeur naar de ‘Honda-showroom’ te maken. Het lijkt erop dat zulke kunstgrepen nu niet meer geaccepteerd worden, al is een eigen ingang in hetzelfde winkelpand, met een aparte ruimte en -personeel, in sommige gevallen mogelijk alsnog een optie.
Dat doet motorport Assen hier ook met Ducati. Lijkt me wel onpraktisch als meerdere merken dat van je eisen als motorzaak. :X
 
Motorzaken die ´verplicht´ worden om te kiezen voor hooguit één merk... hoe moet dat straks als na Honda zowat elke fabrikant dit gaat eisen, en de motorzaken na het loslaten van motorkleding, nu ook het multidealerschap in de ring moeten gooien?
Zo blijft er (vanuit heden bezien) niks over voor de motorzaken om bijv. de winterstop op te teren.
Het kan overigens wel, mits Honda etc. voor het financiële verlies opdraaien, maar ik vraag me af of die daar op zitten te wachten...

Ze kunnen dan wel ´meer uniformiteit willen zien´ zoals in het artikel staat, maar dromen over hoe je het graag wil zien, veranderd niks aan de realiteit, en dat zijn ze blijkbaar vergeten.
Ik ben benieuwd hoelang Honda dit gaat volhouden, als motordealers massaal overstappen naar de concurentie })
 
Motorzaken die ´verplicht´ worden om te kiezen voor hooguit één merk... hoe moet dat straks als na Honda zowat elke fabrikant dit gaat eisen, en de motorzaken na het loslaten van motorkleding, nu ook het multidealerschap in de ring moeten gooien?
8<
Precies, dat kan toch nooit uit. Sommige motorzaken hebben het nu al moeilijk af en toe, laat staan als je maar 1 merk te bieden hebt. :? Daar is de NLse markt toch veel te klein voor. 8)7
 
T is toch mooi als ze zichzelf naar de bliksem willen helpen :t wat een gekte !
 
Terug
Bovenaan Onderaan