Honda VT/VTX shadow topic deel 2

Die VT600 van mijn vrouw rijdt eigenlijk best lekker. Ik rij zelf een Deauville en een aantal CX500's. Maar nu begint zich langzaam het plan te vormen om toch nog iets van de VT600 te maken die te lang bij mijn - inmiddels overleden - schoonvader in de tuin heeft gestaan. Hoop werk dat besef ik. Wil het low budget houden, dus helemaal origineel zal het niet worden. Sowieso zijn de velgen, vork poten roestig en zullen banden en tandwielen/ketting vernieuwd moeten worden.

1000010726.jpg


1000010722.jpg
 
Die VT600 van mijn vrouw rijdt eigenlijk best lekker. Ik rij zelf een Deauville en een aantal CX500's. Maar nu begint zich langzaam het plan te vormen om toch nog iets van de VT600 te maken die te lang bij mijn - inmiddels overleden - schoonvader in de tuin heeft gestaan. Hoop werk dat besef ik. Wil het low budget houden, dus helemaal origineel zal het niet worden. Sowieso zijn de velgen, vork poten roestig en zullen banden en tandwielen/ketting vernieuwd moeten worden.

Bekijk bijlage 2038171

Bekijk bijlage 2038173
Dat is een beste uitdaging.

Succes!
 
Dit is toch wel een uitdaging. Het ding is nog erger dan mijn “project XJ00X”……..
 
Zal mijzelf ook hier even introduceren. Afgelopen zondag een VT700C uit 1986 gekocht, voor de 2e keer. Toen ik 20 was had ik dezelfde motor, maar dan in het zwart. Nu 22 jaar later voelt het net als toen en ik heb er ruim 250km op gereden afgelopen dagen.

Ik ben nog op zoek naar 2e hands forward controls of highway steps in combinatie met chrome handvatten. Mocht iemand iets ter overname hebben hoor ik het graag.
 

Bijlagen

  • IMG_20240812_134736-min.jpg
    IMG_20240812_134736-min.jpg
    978 KB · Weergaven: 0
Zal mijzelf ook hier even introduceren. Afgelopen zondag een VT700C uit 1986 gekocht, voor de 2e keer. Toen ik 20 was had ik dezelfde motor, maar dan in het zwart. Nu 22 jaar later voelt het net als toen en ik heb er ruim 250km op gereden afgelopen dagen.

Ik ben nog op zoek naar 2e hands forward controls of highway steps in combinatie met chrome handvatten. Mocht iemand iets ter overname hebben hoor ik het graag.
Ook hier welkom, maar hier niet welkom terug? _O-
 
Haha nee, hier was ik al langer actief. Heb hier ook gereden met de BMW K serie en een Yamaha TTR 250.

Nu ik een dochter heb is de Shadow beter. Kortere stukken en vaker alleen, want mijn vrouw blijft dan thuis.

Daarom dus ook maar eens weer kijken of ik lid kan worden van de Shadow club en hoe het rijden in club verband bevalt. De 25ste ben ik van de partij!
 
Even een vraag voor de kenners alhier. In mijn volste overtuiging dacht ik een VT700C te hebben. Vandaag bleek dit een VT750C te zijn. Nooit geweten dat dit model ook als 750cc geleverd is. Ik was altijd overtuigd dat alle motoren van dit model import uit Amerika was. Iemand die mij kan vertellen hoe dit precies geweest is? Ik was zelf 4 in die tijd, dus ik heb het niet persoonlijk goed onthouden...
 
Even een vraag voor de kenners alhier. In mijn volste overtuiging dacht ik een VT700C te hebben. Vandaag bleek dit een VT750C te zijn. Nooit geweten dat dit model ook als 750cc geleverd is. Ik was altijd overtuigd dat alle motoren van dit model import uit Amerika was. Iemand die mij kan vertellen hoe dit precies geweest is? Ik was zelf 4 in die tijd, dus ik heb het niet persoonlijk goed onthouden...

Dit Shadow model is gewoon officieel hier in europa gevoert en verkocht als de Shadow VT750C. Er is enige tijd na de introductie ook veel grijze import geweest uit de VS, de 700 versies. Ook andere 700cc merken/modellen kwamen hier op de 2e hands markt, zoals veel intruder 700's enz. Alles wat je aan 700cc uit die tijd ziet is grijze import uit de VS/Canada.
 
Altijd leuk, gisteren terugkomen met mij schoonzoon met onze motoren uit Duitsland en dan bij een tankstation op de A12 een Shadowrijder plus partner tegenkomen. Hij was lid van de Shadowclub Zuid-West, ik zelf ben daar geen lid van. Even een leuk gesprekje over de Shadow’s en weer verder. :]
 
Altijd leuk, gisteren terugkomen met mij schoonzoon met onze motoren uit Duitsland en dan bij een tankstation op de A12 een Shadowrijder plus partner tegenkomen. Hij was lid van de Shadowclub Zuid-West, ik zelf ben daar geen lid van. Even een leuk gesprekje over de Shadow’s en weer verder. :]
He een mede clubgenoot gespreken?
Kwamen ze ook terug uit Duitsland toevallig?
 
Weet je toevallig namen?
Nee, hij had een leren vest aan met grove sluitingen, lang haar en moest richting Gouda.
Zijn partner was kleiner dan hij.
De Vt1100 aero was bordeaux rood met zwart en in ieder geval een chromen beugel op het voorspatbord.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels zo'n 250km gereden. Op langere ritten merk ik dat ik eigenlijk 5-10cm naar achter en hoger zou willen zitten dus ik ga dan een beetje half op 't stuk zadel zitten wat omhoog loopt.
Iemand advies voor een ander zadel? Of kan ik beter naar een ander stuur kijken?
 
Na zaterdag al eens gekeken en gesproken te hebben, heb ik vandaag een proefrit gemaakt op een VT750 C2 Shadow Ace uit 1999.
Dat is wel even heel wat anders dan ik tot nu toe heb gereden.
Na de proefrit hebben we onder het genot van een kopje koffie gesproken over het financiële gedeelte.
Daar zijn we gelukkig uitgekomen en zodoende heb ik mijn BMW R850r ingeruild en de Shadow gekocht!
Wordt geleverd inclusief onderhoudsbeurt.
De kleur is Groen/Crème.
Nu nog even wachten op de aflevering.
1548165.webp

1548165_1.webp
 
Na zaterdag al eens gekeken en gesproken te hebben, heb ik vandaag een proefrit gemaakt op een VT750 C2 Shadow Ace uit 1999.
Dat is wel even heel wat anders dan ik tot nu toe heb gereden.
Na de proefrit hebben we onder het genot van een kopje koffie gesproken over het financiële gedeelte.
Daar zijn we gelukkig uitgekomen en zodoende heb ik mijn BMW R850r ingeruild en de Shadow gekocht!
Wordt geleverd inclusief onderhoudsbeurt.
De kleur is Groen/Crème.
Nu nog even wachten op de aflevering.
Bekijk bijlage 2056364
Bekijk bijlage 2056365
mooie fiets. Kijk eens op de website, forum en facebook van de Shadow Motorclub.
 
Beste,

Sinds kort eigenaar van een Honda shadow vt600 bobber uit ‘96. Tijdens de test rit en ophaal rit nergens problemen mee gehad.
Helaas afgelopen zaterdag een ritje willen maken maar het volgende gebeurde.
Ik starte te motor met de choke open, motor starte gelijk maar viel na een paar seconden weer uit. Toen ik direct de motor weer starte viel de motor uit en kwam er wat rook onder de kap vandaan. De spanningsregelaar is doorgebrand.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan? En kan ik een nieuwe opzetten zonder dat deze weer doorbrand? Domme pech?
 

Bijlagen

  • 3b41066c-aec5-4c02-8914-976ec3f04e54.webp
    3b41066c-aec5-4c02-8914-976ec3f04e54.webp
    557,5 KB · Weergaven: 0
  • 27514750-56e1-430f-a8ca-a918adc71c55.webp
    27514750-56e1-430f-a8ca-a918adc71c55.webp
    135,3 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan