Honda VT/VTX shadow topic deel 2

Helaas blijkt de aandrijving op het wiel inderdaad kapot te zijn. Toch jammer.. flink speuren op de sloop want nieuw kost zo’n setje al snel €200.- ;(
 
Goedemiddag in dit zeer druk bezochte topic.
Zojuist een 750S Shadow gekocht. Vrijdag wordt hij geleverd.
 

Bijlagen

  • 48MFGG_4_1.jpg
    48MFGG_4_1.jpg
    144,2 KB · Weergaven: 13
Goedeavond. Even een vraag. Mijn vriendin heeft een Honda Shadow VT700C uit 1985. Hier heb ik het een en ander aan veranderd. Het enigste waar ik nog aan twijfel is het cardan/achterwiel. Tijdens afremmen op de motor hoor je een zoemend geluid. Ik kan het geluid lastig beschrijven.

Misschien dat jullie mij tips kunnen geven of dit een vrij normaal geluid is of niet. Alvast bedankt voor de reactie.

Zelf heb ik een Honda Magna VF700C uit 85 en een Suzuki GSX600F uit 1992. En als project een Honda Cm400T die nog uit elkaar ligt.
 

Bijlagen

  • 20220808_210923.mp4
    36,7 MB
Goedeavond. Even een vraag. Mijn vriendin heeft een Honda Shadow VT700C uit 1985. Hier heb ik het een en ander aan veranderd. Het enigste waar ik nog aan twijfel is het cardan/achterwiel. Tijdens afremmen op de motor hoor je een zoemend geluid. Ik kan het geluid lastig beschrijven.

Misschien dat jullie mij tips kunnen geven of dit een vrij normaal geluid is of niet. Alvast bedankt voor de reactie.

Zelf heb ik een Honda Magna VF700C uit 85 en een Suzuki GSX600F uit 1992. En als project een Honda Cm400T die nog uit elkaar ligt.
Klinkt alsof de achterband ergens tegenaan loopt,loopt die helemaal vrij zou het een lager kunnen zijn ,wiellager of cardan lager,
zit er wel voldoende olie in het cardan?
 
Klinkt alsof de achterband ergens tegenaan loopt,loopt die helemaal vrij zou het een lager kunnen zijn ,wiellager of cardan lager,
zit er wel voldoende olie in het cardan?
Band loopt vrij. als je optrekt hoor je het niet, alleen tijdens afremmen op de motor/uitrollen.
cardan olie is vervangen. Voor het vervangen maakte hij dit geluid ook al. Wiellagers achter zijn vervangen. ik kan nog eens kijken of het allemaal nog goed zit.
 
Band loopt vrij. als je optrekt hoor je het niet, alleen tijdens afremmen op de motor/uitrollen.
cardan olie is vervangen. Voor het vervangen maakte hij dit geluid ook al. Wiellagers achter zijn vervangen. ik kan nog eens kijken of het allemaal nog goed zit.
Probeer eens met een schroevendraaier tegen je oor en door de andere kant op verschillende plekken te houden
te luisteren of je het geluid kan lokaliseren waar het het luidst is,dan weet je waar je het moet zoeken.
Het zou ook nog hierin kunnen zitten,
1660078050485.gif
 
Bedankt voor de reactie. Ik vind ook dat het allemaal maar krap past. Die bus helemaal rechts krijg ik er maar net tussen met duwen en trekken. Ik krijg het filmpje niet geladen.ik weet niet of dit een normaal geluid is, of het lager is. Het lijkt alsof het lager onder belasting geluid maakt. Cardanlager dan.
Ik heb de cardan nou los liggen en als ik hem vooruit draai dan hoor ik iets rommelig. Draai ik hem achteruit klinkt hij soepel.

Iemand ervaring met het cardanlager vervangen?
 

Bijlagen

  • 20220809_222147.jpg
    20220809_222147.jpg
    150,9 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Zijn de cardan splines nog wel goed,soms als ze nooit ingevet zijn gaan ze roesten en worden de splines
opgevreten,dat ga je dan goed horen met name tijdens belasting.
Deze dus bedoel ik,
1660122245754.png
 
Vandaag deze badboy opgehaald. VTX 1300 S uit 2004. Deze gaat mijn Vulcan 1500 uit 1996 vervangen (PB voor interesse). Erg blij mee!

IMG_0593 Normaal.jpeg
 
Kijk maar naar mijn onderschrift. Ben zelfs de voorzitter
Ah kijk aan. Toevallig ook net lid geworden van de besloten Facebook groep. Ik heb een mailtje gestuurd naar Midden. Wellicht leuk om een keer een meeting bij te wonen of mee te rijden om te kijken of het wat voor me is. :)
 
Ah kijk aan. Toevallig ook net lid geworden van de besloten Facebook groep. Ik heb een mailtje gestuurd naar Midden. Wellicht leuk om een keer een meeting bij te wonen of mee te rijden om te kijken of het wat voor me is. :)

Elke regio heeft in de winter regiocafe's.
Vanaf april tot en met oktober 5 landelijke ritten en elke regio heeft ook regioritten.
 
Kan iemand mij helpen aan een carburateur voor mijn vt1100 1985 ,
Een casco carb(zonder sproeiers of wat dan ook) is prima,bij mij is iets afgebroken,en krijg ik de CO-stelschroef niet meer los.
Wie weet bedankt alvast!
 
Kan iemand mij helpen aan een carburateur voor mijn vt1100 1985 ,
Een casco carb(zonder sproeiers of wat dan ook) is prima,bij mij is iets afgebroken,en krijg ik de CO-stelschroef niet meer los.
Wie weet bedankt alvast!
Bel even met Woesthoff
Joost heeft veel meer dan op de website staat.

Mooie fiets trouwens, heb ik tot een dik jaar terug ook tot volle tevredenheid op gereden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan