Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Vanavond stond Kingkai voor de deur met een klusje voor een achterframe.
Het verwijderen van de oude meedraaiende blindklinkmoer was meer werk dan het plaatsen van een nieuwe mede door het fijne gereedschap.

Bekijk bijlage 1962490Bekijk bijlage 1962491Bekijk bijlage 1962493Bekijk bijlage 1962495Bekijk bijlage 1962494
De voetsteunen kunnen weer worden gemonteerd.
Toch wel handig al dat gereedschap! is het niet mogelijk om de oude opnieuw vast te zetten met het gereedschap in plaats van deze te vervangen?
 
Nee, je moet een onderdeel van de tool in de blindklinkmoer draaien en dat gaat niet als de (bestaande) moer los zit en meedraait. Bovendien was de draad van deze moer overleden en een loszittende blindklinkmoer is op den duur gaan uitlubberen en de strakke passing door het gat is niet meer optimaal; dus eruit, maar dat valt niet mee........
 
Laatst bewerkt:
Nee het eruit krijgen lijkt me inderdaad een enorm gedoe. Ik heb nu ook meerdere fietsen waar die moeren loszitten. Heel onhandig want daardoor beschadig je dus het alluminium van het achterframe. Maar eens even over nadenken wat eventueel mogelijk is.
 
  • Eens
Waarderingen: NR34
Ik boor met kleine cobaltboortjes gaatjes in de binnenzijde van de moer om de felsnaad aan de binnenzijde te "vernielen" Daarna breek ik de moer met een klein scherp tooltje. Normaal gesproken valt de moer uit elkaar en valt dan in het frame. Deze was van staal en dus magnetisch steeds weer te pakken. Zit nu ook weer een stalen in.
 
Laatst bewerkt:
Net gebracht. NC 30 eerste type.:9~:9~ Na lange stilstand weer draaiend maken. Leuke klus, zoals altijd. :9~
IMG_20240113_124153.jpg
IMG_20240113_124030.jpg
IMG_20240113_124042.jpg
IMG_20240113_124059.jpg
IMG_20240113_124106.jpg
IMG_20240113_124143.jpg
IMG_20240113_124237.jpg
 
Ik boor met kleine cobaltboortjes gaatje in de binnenzijde van de moer om de felsnaad aan de binnenzijde te "vernielen" Daarna breek ik de moer met een klein scherp tooltje. Normaal gesproken valt de moer uit elkaar en valt dan in het frame. Deze was van staal en dus magnetisch steeds weer te pakken. Zit nu ook weer een stalen in.
Respect Roel :t
 
Ja, dat is juist. Beide drijfstangen hadden trouwens nog de standaard lagerschaaltjes. De betere rechte drijfstang heeft de meest perfecte lagerschaaltjes gekregen.
Maar, zoals al eerder geschreven: ik zou het zelf zo niet hebben gedaan. De eigenaar wilde het zo, ook al is het een behoorlijke gok. Maar dat weet hij. Niets doen, dan gebeurt er niets met het blok en heb je ook niets meer en nu is er een kleine redelijk goedkope kans dat het goed verloopt.
Nu een gebruikte achterste kop, een zuiger en drijfstang en een koppakking.
We gaan het t.z.t. wel zien en horen*O*
En, heeft het gerepareerde blok al gelopen inmiddels?
 
Vorige week gebracht. Eigenaar wilde dat ik de bike draaiend ging maken en wilde de machine daarna verkopen. Dus alleen carburateurs en afstellen.
Maar bij nadere inspectie bleven er veel zaken over die bij een nieuwe eigenaar alsnog moesten gebeuren en behoorlijk intensief zijn. O.A complete laadsysteem, achter hub, ketting tandwielen, alle remklauwen etc.
Daarom overlegd en om een lang verhaal kort te houden: fiets wordt nu niets aan gedaan en ik heb hem overgenomen.:9~
Vanavond 2 stel complete kuipsets, 2 stel voorvorken (1 x oude type en 1 x latere type), achterbok en de papieren gebracht.(Nog met copie deel 3 !!) Morgen overschrijven.
Binnenkort langzaam beginnen met eerst maar eens grondig schoonmaken en daarna rustig opbouwen. Zal wel veel tijd in beslag nemen. Maar eerst de RVF racer en wat er verder tussendoor komt.

IMG_20240122_180402.jpg
IMG_20240122_180417.jpg
IMG_20240122_180434.jpg
IMG_20240122_180439.jpg
IMG_20240122_180450.jpg
IMG_20240122_180455.jpg
IMG_20240122_180503.jpg
IMG_20240122_180518.jpg
IMG_20240122_180529.jpg

IMG_20240122_180536.jpg
IMG_20240122_180545.jpg
IMG_20240123_073528.jpg
IMG_20240123_073552.jpg

Dat wordt dit seizoen weer heerlijk genieten in de WP. :9~
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Dacht dat je juist de verzameling wilde inkrimpen?
 
Zie zo niet welke Honda v4 dit is; geen eenzijdige ophanging ed. Veel moderne delen.
Hier wat RC OKI uitvoeringen:
images.jpeg
CwQtyfHUEAEZD7C.jpg


2015-09-06-22-26-08.oki 888 2.jpg

En de NC30 OKI Suzuka Endurance racer, die ik heb nagebouwd van de RC 30 OKI (foto's hier boven).
2015-09-07-22-26-53.Resize of DSCN8881.jpeg
2015-09-05-18-43-38.Resize of DSCN8884.jpeg

1706128730155.png


 
Laatst bewerkt:
Mooie toevoeging in de collectie Roel!

Ik heb ondertussen ook een originele voorvork gescoord voor mijn NC30. Ook een originele NC35 demper die mooi op het NC35 uitlaatsysteem past op mijn NC30. Ik ga dus binnenkort beginnen met de ombouw naar originele voorvork. Iemand interesse in een zxr400 upside down voorvork met zelfgedraaide balhoofdplaten? Compleet met remklauwen, clip ons en zwevende remschijven die op de NC30 voorvelg passen.

Ik kwam op zolder ook nog een NC35 subframe tegen, deze heeft wel wat lichte roest en moet dus even geschuurd en gespoten worden.

20210710_175629.jpg

20210710_180244.jpg

20210710_180240.jpg

20240124_222528.jpg
20240124_222515.jpg
20240124_222509.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo kocht ik hem. Een of andere topkuip van tyga. Lijkt er op eentje van een nc35. De topkuipbeugel hadden ze aangepast voor de kuip.
20210710_175323.jpg
20210710_175317.jpg
20210710_122131.jpg
 
Weet niet of deze hier al voorbij gekomen is, maar iemand wees me er op. Volledige restauratie, heel mooi om te volgen:

 
Terug
Bovenaan Onderaan