Honda SH150i 2009

Zowel de Sixteen als de SH zijn mooie, degelijke scooters maar ik vind het gewoon schandalig dat ze zo op elkaar lijken :+ ; bijna tot in detail , lijkt wel dezelfde ontwerper te zijn geweest.
 
Laatst bewerkt:
Hey Theunie,

Ik was net effe op www.scooter-infos.com en daar zag ik dat er 2 versies van de SH 125i 2009 zijn uitgekomen. Eentje met schijfrem achter en eentje met trommelrem. Waarschijnlijk is dit bij de 150i ook wel zo. Misschien hebben ze de verkeerde versie voor jou besteld of geleverd.
 
Laatst bewerkt:
1e indruk na 100km.
Mechanisch is hij stiller als de Suzuki,deze klinkt een stuk rauwer.
Aan het stoplicht is de Honda langzamer,ik hoop dat hij beter gaat lopen naar mate hij verder ingereden is.
Qua verbruik kan ik nog niets zeggen.
De Soes liep 1:27,maar aangezien hij een tellerafwijking van 10% had is dit in werkelijkheid 1:25,valt dus best tegen.
De SH loopt bij 80 op de teller 78 echte km,dus die afwijking is te verwaarlozen.

Rob.
 
Mooie scooter die SH, zelf altijd interesse gehad in de 300 versie.

Hetgeen ik spijtig vind is dat de 150cc hier in België niet te koop is. Enkel de 125cc. Heeft te maken dat je met een autorijbewijs ook op een 125 mag rijden. Nu het verschil tussen de 125 en 150cc is toch wel 1.5pk.

Zonde want als je perse een 150 wil hebben dan moet je als Belg importeren.
 
Vandaag contact gehad met de importeur.
Ze gaven toe dat er op de beurs in Utrecht de versie met 2 remschijven had gestaan.
Er zouden 2 versies van de band lopen,die met en zonder schijf achter.
Maar om een lang verhaal kort te maken,de versie met 2 schijven komt pas eind mei in NL aan,dan kan ik die van mij teruggeven en krijg ik een nieuwe.........
 
ik had 5 augustus een nieuwe gekocht voor 3289 rijklaar bij motoport rotterdam.
na 1000 km beurt nog 2 weken mee gereden , en toen 22 oktober was hij gestolen.
met 1200 km op de teller.
hij reed lekker 1 op 29 bij volgas , bij rustiger rijden 1 op 33 mogelijk , maar niet leuk.
ik weeg 89 kilo. top hooguit 120 met veel wind mee tegen wind met moeite 100.
ik heb op sixteen 150 gereden , rijd ook erg lekker en minder toeren bij optrekken.
sh maakt wel erg veel toeren bij lage snelheid
nieuwe sh wel veel mooier geworden.
na 3 maanden wachten geld van verzekering gekregen.
na vakantie eind april ga ik een ander kopen maar ik weet nog niet wat.

x-max vond ik niet zo leuk rijden met proefrit . misschien dat de wind bescherming
het gevoel van snelheid weg neemt.
sixteen 150 geeft wel een kick ,zelfde als sh 150
toch jammer dat er niet 2 pk meer in zit om makkelijker 120 te rijden
 
ik vind m echt ongelofelijk lelijk maar o zo praktisch....dus gefeliciteerd met je aanwinst!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 'ns even gekeken bij een Napolitaanse Hondadealer, maar alle SH's uit 2009 hadden gewoon nog trommelremmen, die schijven komen dus overal later, niet alleen in Nederland...
 
in frankrijk doet honda de prijs flink omhoog
Scooters :
INNOVA 09 - 2 490,00 € (+ 200 €)
LEAD 110 09 - 2 490,00 € (+ 300 €)
SH125 inj. Disque 09 - 3 490,00 € (+ 200 €)
S-WING 09 - 4 190,00 € (+ 200 €)
S-WING ABS 09 - 4 640,00 € (+ 200 €)
SW-T400 Std 09 - 6 690,00 € (+ 700 €)
SW-T400 ABS 09 - 7 190,00 € (+ 600 €)
FJS600A SILVERWING ABS 09 - 8 190,00 € (+ 200 €)

http://www.moto-station.com/article5738-crise-honda-augmente-les-prix.html
 
Laatst bewerkt:
Jongens,is er al wat bekend over die twee schijven,heb hem net besteld in het wit bij Benjan,een trommel is leuk maar een schijf(je) doet het toch beter,trouwens benieuwd hoe hij rijdt,heb net mijn CBF600 verpatst,gelijk deze besteld.
Heb trouwens daarvoor ook 4 jaar met een Dylan gereden(45000 km) en vond deze top,alleen voor de lange stukken dacht ik beter uit te zijn met die CBF,maar dat scooteren blijft jeuken....
 
Proficiat Hondascoot! Forse stap terug, dat wel(maar dat hoeft niet voor het plezier zo te zijn!)
 
Jongens,is er al wat bekend over die twee schijven,heb hem net besteld in het wit bij Benjan,een trommel is leuk maar een schijf(je) doet het toch beter,trouwens benieuwd hoe hij rijdt,heb net mijn CBF600 verpatst,gelijk deze besteld.
Heb trouwens daarvoor ook 4 jaar met een Dylan gereden(45000 km) en vond deze top,alleen voor de lange stukken dacht ik beter uit te zijn met die CBF,maar dat scooteren blijft jeuken....


Sta er op dat je de versie met 2 schijven krijgt.
Deze staat ook op de site en in de folder.
Ben benieuwd hoe ze hier op reageren!
 
Nou,hij is binnen....mét trommelrem,de dealer zegt gewoon van : deze wordt nu geleverd en die met 2 schijfremmen komt pas in juni......",helaas pindakaas.
Ik zag nu ook dat in de 2009 folder ook beide modellen staan afgebeeld!!!
Ook heeft de trommelrem-versie een kleinere schijf(220 ipv 240 mm) in het voorwiel en is het een tweezuigerremklauw ipv driezuiger....
Benjan(dealer te Ridderkerk) zegt dat de andere versie gelijk een prijsverhoging mee gaat krijgen,dus ik ga toch Honda maar weer bellen,heb eigenlijk geen zin om 3 maanden te moeten wachten,dit remsysteem zat ook op mijn Dylan en functioneerde ook top.
Trouwens ik vind het geen teruggang,die CBF is echt ontzettend saai om te rijden(wel heel goed,maar toch) en het rondscheuren op zo'n scooter(tje) is gewoon veeeeel leuker,tja heb ook al een Spacy 250,Helix en die Dylan gehad, afgewisseld met oa GSX750R....ZZR600....GS450L,CM250C,GS450E,GSX400F,dus wel flink wat afwisseling in die 24 jaar.
Zaterdag ga ik hem halen(hoop ik,kenteken?) ,foto's volgen.
 
Gefeliciteerd Hondascoot, veel plezierige en veilige km gewenst. foto's zijn hier ook altijd welkom
 
Valt me in positieve zin op dat je bij regenweer een stuk droger blijft dan op de Sixteen.
Waar op de Soes je knieën zeiknat werden,blijven ze op de SH bijna droog.
 
Kan er eigenlijk geen verschil in horen met de Sixteen...........
Is ook moeilijk vergelijken als je geen toerenteller hebt.
Heb trouwens vandaag de eerste keer getankt
Verbruik 1:31,9...........dat is bijna 7 km verder op een liter dan de Sixteen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan