Volgens het boekje vervangen aan 24.000km ik heb het aan 28.000km gedaan. Hier op het forum heeft iemand ermee gereden tot hij brak als test. Weet niet hoeveel km maar zal eens opzoeken.Ook hier vraag de PCX een beetje onderhoud. Hetzelfde probleem als 3 jaar en 6000km terug. Bij wegrijden zakt het toerental een paar tellen aanzienlijk terug om vervolgens weer op het normale niveau te komen. Toen het vet vervangen in koppeling. Origineel Honda vet heeft 17000km zijn werk gedaan. Shell vet, gekocht met de specificaties volgens het wphb, 6000km. Ook Murphy heeft zich er mee bemoeid. Probleem openbaarde zich vrijdagavond, net in een weekend dat voor 110% gevuld was. Heb de vorige keer een unster van het werk gebruikt om de 39mm moer met het juiste moment vast te zetten. Werk is inmiddels failliet en de 4 bezochte dhz zaken waren of dicht of hadden geen unster. I.v.m. een verbouwing van de zolder was de garage volgestouwd met rommel van de bovenste verdieping. Ben een halve avond bezig geweest om een beetje ruimte te creeeren.
Vind het overigens vreemd dat mijn PCX als enige die probleem heeft. Het lijkt erop dat de poulies van de koppeling niet helemaal naar buiten gaan, waardoor de riem niet de maximale diameter benut.
De zondagavond maar gebruikt voor leeg ruimen en onderdelen demonteren. De PCX heeft inmiddels 23000km gereden. Is dit het moment om de riem te wisselen? Heb de breedte nog niet opgemeten.