Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mooi hulpgereedschap (rode heftafel) en prachtig weer had je vandaag.
Ik had vorige keer de fout gemaakt om de centrale moer van het achterwiel pas op de brug
los te maken. Dit is lastig omdat het achterwiel gaat meedraaien. De volgende keer draai ik de moer
al deels los als de PCX nog op de grond staat.
Verder laat ik het monteren van de banden over aan de dealer. Hebben daar hulpgereedschap voor en scheelt
en boel zweet. Heb van mijn DT125 ooit met (te kleine) bandlichters de achterband verwijderd. Dit was een
behoorlijk karwei.
Vandaag de achterband vervangen... beste klus
Hoeveel km heb je met doe band gereden? Die band is meer dan op
Werd door de dealer attent gemaakt op corrosie aan de chroom gedeelten van de voorvork . Dit beschadigt de rubber olie keringen bij het in veren.
Ik heb het achterwiel eruit gehaald om beter bij de snelheidssensor kabel te kunnen komen.
Hier zit de snelheidssensor bij de eindoverbrenging: het zwarte afdekkapje+kabeltunnel heb ik reeds verwijderd, daarvoor moest ik het achterwiel los halen...
Bekijk bijlage 1354533
Hieronder het kabeltje aan 1 kant losgemaakt.
Bekijk bijlage 1354534
De 3 sensorcontacten zien er nog netjes uit, ik zie geen oxidatie t.g.v. vocht.
Bekijk bijlage 1354535
Hier de connector aan de kant van de hoofdkabelboom. Een crime om er bij te komen. Het luchtfilterhuis moet ver naar achter worden geduwd (gaat prima zonder achterwiel), dan kun je er goed bij komen. Het carter ontluchtingsslanngetje is losgeschoten, moet ik niet vergeten weer aan te sluiten op het luchtfilterhuis.
Bekijk bijlage 1354537
Dit is de boosdoener, de VS sensor kabel.
Bekijk bijlage 1354538
De connector aan de kant van het motorblok is ingesleten door trillingen.
Bekijk bijlage 1354539
Hieronder is de draadbreuk t.g.v. slijtage trillingen goed te zien. De andere 2 draden zijn nog goed, toch zie je wat slijt plekken maar niet fataal.
In 2011 bij 8873km is deze kabel vervangen onder garantie. 8 jaar en 80000km verder is deze kabel weer aan de beurt.
Bekijk bijlage 1354554
Connector pinnen in de kabelboom zien er ook nog goed uit.
Bekijk bijlage 1354559
Scootje is flink vies van zand en blubber op de landweggetjes tussen Woubrugge en Rijnsaterwoude.
De scoot staat op houten blokken omdat eerder al de as van de middenbok was afgebroken.
Bekijk bijlage 1354563
Heb een nieuw VS sensor kabel besteld, hopelijk komt die de volgende weeek binnen en kan ik die het aankomende weekeinde monteren.
Ik breng dan wel een extra plakje rubber aan om slijtage connector en draden t.g.v. trillingen te verminderen.
Balen dat jouw snelheidsmeter is uitgevallen. Ik was ff nieuwsgierig wat Honda in 2012 heeft veranderd. Zie de link voor de onderdelen voor de PCX150 van 2012, in dat plaatje zie je wel de snelheidssensor (nr 11), echter niet de sensor kabel: snelheidssensor. Bij jouw PCX is het inderdaad anders, die heeft een subkabelboom, de snelheidssensorkabel zit in kabelboom nr 7, het sensor kabel gedeelte heeft dezelfde 2 plastic clipjes die in de plastic afdektunnel moet worden geklikt: sub kabelboom. Die subkabel is wel fors duurder (bijna €123) dan die voor mijn PCX (zo'n €18).Ik heb een halve morgen met jouw handleiding mijn pcx uit elkaar gehaald om er achter te komen dat mijn pcx 150 uit 2012 geen stekker naar het motorblok heeft maar dat de kabel direct de kabel boom in loop
Balen dat jouw snelheidsmeter is uitgevallen. Ik was ff nieuwsgierig wat Honda in 2012 heeft veranderd. Zie de link voor de onderdelen voor de PCX150 van 2012, in dat plaatje zie je wel de snelheidssensor (nr 11), echter niet de sensor kabel: snelheidssensor. Bij jouw PCX is het inderdaad anders, die heeft een subkabelboom, de snelheidssensorkabel zit in kabelboom nr 7, het sensor kabel gedeelte heeft dezelfde 2 plastic clipjes die in de plastic afdektunnel moet worden geklikt: sub kabelboom. Die subkabel is wel fors duurder (bijna €123) dan die voor mijn PCX (zo'n €18).
Het is in jouw geval de vraag of de sensor kabel stuk is. In mijn geval was het een gok, omdat ik hetzelfde probleem in het eerste jaar heb gehad en ik op de factuur kon zien wat Motoport heeft vervangen. Anders had ik de scoot waarschijnlijk ook naar de garage moeten brengen. Het service manual van de 2011 PCX van een mede MF-er heeft trouwens ook enorm geholpen. Bovendien staan daarin een aantal diagnose stappen zoals doormeten kabel en aansluitingen snelheidsmeter middels een multimeter.
Ik moet zeggen dat ik heel erg veel heb gehad aan je post voor het verwijderen van het achterwiel Ik denk dat ik binnenkort maar een tripje naar de garage moet gaan maken (heb nog mijn BMW F800R als vervanging )
Zag laatst een video over het kleppen stellen op een Honda pcx. Het is toch ongelooflijk hoeveel er verwijderd moet worden.
Zo zie je maar, de PCX is een alleskunner. Hier ook problemen met de achterveren. Zelfs solo sloeg de vering regelmatig door. Met duo was helemaal niet te rijden en moest stapvoets over de (vele) drempels. Heb de achterveren door YSS exemplaren vervangen en daarvan tot op heden geen spijt. De drempels kunnen weer met normale snelheid genomen worden zonder aan comfort in te leveren.
Ik heb de TE302-310T-06O-1, Z-OFFSET PCX-125 (70-90kgs.XL). Gezien het beperkte vermogen gebruik ik de PCX nooit met duo. Kan daarom geen uitspraak doen of deze beter geschikt zijn voor met tweetjes. Kan wel een keer een test doen, maar de duos in mijn huis zijn van het mooie weertype. Dat zou dus nog even kunnen duren.
Met de originele schokbrekers heb ik wel een keer met duo gereden, maar dat ging voor geen meter. De vele verkeersdrempels moesten stapvoets genomen worden. Dit strookte totaal niet met mijn 125cc rijstijl, waarin ik probeer de snelheid zo veel mogelijk te behouden. Solo ging het iets beter omdat ik dan even uit het zadel ging, maar het hield niet over. De YSS schokbrekers voelen gewoon een stuk beter aan, zonder aan comfort in te leveren. Verkeersdrempels kunnen met hogere snelheden genomen worden.
De schokbrekers heb ik gekocht van iemand van het forum, die een aantal sets ergens in Thailand (of omgeving) had besteld.
Mijn PCX is van 2010, dus de eerste serie. Ik durf niet te zeggen of deze ook passen op latere series. De ruimte tussen schokbreker en luchtfilterhuis is bijv. minimaal en de 2e serie heeft een ander luchtfilterhuis. Met wat onderzoekswerk op Internet moet wel duidelijk kunnen worden wat voor welke PCX past.
Balen dat jouw snelheidsmeter is uitgevallen. Ik was ff nieuwsgierig wat Honda in 2012 heeft veranderd. Zie de link voor de onderdelen voor de PCX150 van 2012, in dat plaatje zie je wel de snelheidssensor (nr 11), echter niet de sensor kabel: snelheidssensor. Bij jouw PCX is het inderdaad anders, die heeft een subkabelboom, de snelheidssensorkabel zit in kabelboom nr 7, het sensor kabel gedeelte heeft dezelfde 2 plastic clipjes die in de plastic afdektunnel moet worden geklikt: sub kabelboom. Die subkabel is wel fors duurder (bijna €123) dan die voor mijn PCX (zo'n €18).
Het is in jouw geval de vraag of de sensor kabel stuk is. In mijn geval was het een gok, omdat ik hetzelfde probleem in het eerste jaar heb gehad en ik op de factuur kon zien wat Motoport heeft vervangen. Anders had ik de scoot waarschijnlijk ook naar de garage moeten brengen. Het service manual van de 2011 PCX van een mede MF-er heeft trouwens ook enorm geholpen. Bovendien staan daarin een aantal diagnose stappen zoals doormeten kabel en aansluitingen snelheidsmeter middels een multimeter.
In Parijs ook en ander Franse grootsteden tussen de Forza's en x-max's
Ik heb het al weleens vaker gepost, maar hebben meer mensen er last van dat de knipper en alarm verlichting dienst weigeren? Dan doet bijv alleen het linker knipperlicht het en rechts niet. Pas deed geen 1 alarm licht het. Dit houdt dan een week aan en dan ineens doet alles het weer spontaan. Zwaar irritant. Plus beetje onveilig ook wel op rotondes. Zou het helpen om de aansluitingen bij de handvaten los te maken en bijv deze na te kijken of ze niet geoxideerd zijn ofzo?