Honda PCX 125/150 deel 5

Die olie komt toch niet in aanraking met die lager die defect geraakt? Die beredenering snap ik niet.

Scooter olie kan niet goed gaan, ik weet dat Honda het voorschrijft maar bij vervanging was het echt zwart 😳, dit is niet goed natuurlijk. En dit zat er nog niet eens heel lang in, voor de prijs hoeft men het ook niet te laten trouwens.
 
Scooter olie kan niet goed gaan, ik weet dat Honda het voorschrijft maar bij vervanging was het echt zwart 😳, dit is niet goed natuurlijk. En dit zat er nog niet eens heel lang in, voor de prijs hoeft men het ook niet te laten trouwens.
Gebruikte olie is erg vaak zwart. Dat betekend niet dat de dopes enz. "Op" zijn. Bij een diesel bijvoorbeeld zorgt een klein beetje roet al voor de zwarte kleur.
Dat gezegd hebbende, motorolie hoort in de motor, niet in een cardan oid.
 
Gebruikte olie is erg vaak zwart. Dat betekend niet dat de dopes enz. "Op" zijn. Bij een diesel bijvoorbeeld zorgt een klein beetje roet al voor de zwarte kleur.
Dat gezegd hebbende, motorolie hoort in de motor, niet in een cardan oid.

Hoe is het eigenlijk afgelopen met jou en je PCX na die crash? Alweer mobiel?
 
Ik ben nog altijd niet voor onderzoek geweest, gebeurt in de laatste dagen van dit jaar pas... Tot die tijd rijd ik niet en ik heb tot nu toe weinig kracht in mijn hand gehad. Dat komt langzaam weer waardoor ik hoop binnenkort te gaan puzzelen met de pcx.
 
Jammer dat die ziekenhuizen het blijkbaar zo druk hebben. Alsof er geen geld is voor uitbreiding, terwijl we een vermogen aan zorgpremie betalen.
Hoop dat je toch snel revalideert.
Is er al iets bekend over de oorzaak van de crash?
 
Jammer dat die ziekenhuizen het blijkbaar zo druk hebben. Alsof er geen geld is voor uitbreiding, terwijl we een vermogen aan zorgpremie betalen.
Hoop dat je toch snel revalideert.
Is er al iets bekend over de oorzaak van de crash?
de hand kunnen ze niets mee en kan jaren duren. wordt ik ook verder niet voor gezien.
de neuroloog duurt wel lang, 27 december (meer dan 3 maanden later) heb ik daar pas een afspraak.
maar ik ben weer aan het werk en ben een paar weken geleden alweer begonnen met klussen in huis, kastje maken in dit geval. al met al mag ik niet klagen, ik loop nog en mijn hoofd zit nog goed op de schouder.
oorzaak is een groot mysterie. de bedrijfsarts, welke ik al jaren ken en ook zag in haar gewone huisarts rol, was het met me eens dat ik onmogelijk in slaap heb kunnen vallen. niet omdat ik niet moe was overigens maar een slapend persoon is nog wel enigszins thuis. kietel maar eens iemand die slaapt, die geeft reactie. ik was volledig buiten bewustzijn (op de AVPU score, Alert, Verbal, Pain, Unconscious) door nog onbekende reden. hopen dat de neuroloog me verder kan helpen.
 
de hand kunnen ze niets mee en kan jaren duren. wordt ik ook verder niet voor gezien.
de neuroloog duurt wel lang, 27 december (meer dan 3 maanden later) heb ik daar pas een afspraak.
maar ik ben weer aan het werk en ben een paar weken geleden alweer begonnen met klussen in huis, kastje maken in dit geval. al met al mag ik niet klagen, ik loop nog en mijn hoofd zit nog goed op de schouder.
oorzaak is een groot mysterie. de bedrijfsarts, welke ik al jaren ken en ook zag in haar gewone huisarts rol, was het met me eens dat ik onmogelijk in slaap heb kunnen vallen. niet omdat ik niet moe was overigens maar een slapend persoon is nog wel enigszins thuis. kietel maar eens iemand die slaapt, die geeft reactie. ik was volledig buiten bewustzijn (op de AVPU score, Alert, Verbal, Pain, Unconscious) door nog onbekende reden. hopen dat de neuroloog me verder kan helpen.

Sterkte in elk geval, wel top dat het goed is afgelopen natuurlijk. Lijkt mij een rare gewaarwording zeg!
 
Verdikkeme, zie net dat er geen onderhoudsboekje is meegeleverd. Is deze origineel nog te bemachtigen of wordt het dan eerder een universeel exemplaar?. Ik bedoel het stempelboekje voor de beurtjes
 
Vandaag een regenachtige dag, en ik kan bevestigen dat de IRC bandjes als potentieel gevaar aangeduid mogen worden.. Rustig touren en onverwachts voel je het voorbandje glijden!. Ik had al veel gelezen over de
 
Wordt wisselend gedacht over de IRC bandjes. Ik heb ze zelf bij de PCX, om bovenstaande reden, bij 8000km preventief vervangen. Ga ik met de DT125 in regen onderuit. Vijfendertig jaar niet onderuit gegaan (op verharde weg althans), ga je op een rotonde tegen de vlakte. Motorbroek, knipper, nummerplaat en handvat kapot en de gebruikelijke deuk in ego. Was op een rotonde die 180 graden genomen zou worden. Ging bij 15 graden tegen de vlakte. Ging niet eens hard, maar in een keer lagen we op de grond. Geen redding mogelijk.
Heb direct na de val wat remproeven gedaan op de plaats delict en vond dat het achterwiel wel weinig grip had. Gleed behoorlijk stuk verder bij een blokkerend achterwiel. Verder geen olie- of dieselspoor zicht/ruikbaar.
Ben toch meer geschrokken als ik in eerste instantie dacht en dan metname het "gemak" , de snelheid en het niet hebben kunnen opvangen van de val. We hadden al zeker 3 uur in de regen gereden, Met een groepje oldtimers, helemaal binnendoor vanuit Woerden naar Eersel. Misschien wel 100 rotondes vooraf genomen en in een keer lagen we op de grond. Geen Marques kwaliteiten die met een hupje de motor weer op de wielen zet.
Nadien heb ik ook nog gezocht naar rijders ervaringen van de Kendas, maar de berichten zijn wisselend. Zowel positieve als negatieve ervaringen worden gemeld.
Misschien was het een plek op de rotonde die door het autoverkeer weinig wordt bereden, vrij kort tegen het middelpunt van de rotonde.
Al met al is het mij niet duidelijk waarom we zo makkelijk gevallen zijn. Vanaf deze bewuste zaterdag in september is mijn gebruikelijke zuinigheid op banden in ieder geval niet meer van toepassing.
 
Vandaag een regenachtige dag, en ik kan bevestigen dat de IRC bandjes als potentieel gevaar aangeduid mogen worden.. Rustig touren en onverwachts voel je het voorbandje glijden!. Ik had al veel gelezen over de

Gewoon vervangen door Michelin citygrip velen zijn er daar tevreden over
 
Zeer herkenbaar, hij gleed bij mij ook ineens weg!, totaal geen idee waarom. De banden worden zsm vervangen voor city grips. Een uitdaging is leuk, maar dit is niet de vraag hoe maar de vraag is waneer gaat het mis
 
Wordt wisselend gedacht over de IRC bandjes. Ik heb ze zelf bij de PCX, om bovenstaande reden, bij 8000km preventief vervangen. Ga ik met de DT125 in regen onderuit. Vijfendertig jaar niet onderuit gegaan (op verharde weg althans), ga je op een rotonde tegen de vlakte. Motorbroek, knipper, nummerplaat en handvat kapot en de gebruikelijke deuk in ego. Was op een rotonde die 180 graden genomen zou worden. Ging bij 15 graden tegen de vlakte. Ging niet eens hard, maar in een keer lagen we op de grond. Geen redding mogelijk.
Heb direct na de val wat remproeven gedaan op de plaats delict en vond dat het achterwiel wel weinig grip had. Gleed behoorlijk stuk verder bij een blokkerend achterwiel. Verder geen olie- of dieselspoor zicht/ruikbaar.
Ben toch meer geschrokken als ik in eerste instantie dacht en dan metname het "gemak" , de snelheid en het niet hebben kunnen opvangen van de val. We hadden al zeker 3 uur in de regen gereden, Met een groepje oldtimers, helemaal binnendoor vanuit Woerden naar Eersel. Misschien wel 100 rotondes vooraf genomen en in een keer lagen we op de grond. Geen Marques kwaliteiten die met een hupje de motor weer op de wielen zet.
Nadien heb ik ook nog gezocht naar rijders ervaringen van de Kendas, maar de berichten zijn wisselend. Zowel positieve als negatieve ervaringen worden gemeld.
Misschien was het een plek op de rotonde die door het autoverkeer weinig wordt bereden, vrij kort tegen het middelpunt van de rotonde.
Al met al is het mij niet duidelijk waarom we zo makkelijk gevallen zijn. Vanaf deze bewuste zaterdag in september is mijn gebruikelijke zuinigheid op banden in ieder geval niet meer van toepassing.

Totaal onverwachts, ik ben één keer platvloers gegaan en ook dit was een Hennie Huisman effect voor mij. Hierna niet meer kunnen genieten voor een lange tijd, dit was een beetje een flashback van toen!.. Hopelijk is er geen letsel bij u en kunt u weer genieten van het rijden
 
Nog één vraagje over het verbruik, mijn actieradius is niet echt super, ik tank wanneer het schermpje nog 2 blokjes aangeeft.. Don't push the limit 😂.. echter staat de teller dan op 160km, of ik tank te vroeg of hij is niet zo zuinig 🤔. Daarintegen ga ik van 107 euro per week naar 18 euro per week aan brandstof 😎
 
Nog één vraagje over het verbruik, mijn actieradius is niet echt super, ik tank wanneer het schermpje nog 2 blokjes aangeeft.. Don't push the limit 😂.. echter staat de teller dan op 160km, of ik tank te vroeg of hij is niet zo zuinig 🤔. Daarintegen ga ik van 107 euro per week naar 18 euro per week aan brandstof 😎
Ik heb een 2013 model met een 5.9 ltr tank en ik rij door tot het laatste blokje gaat knipperen. Volgens het boekje zit er nog 1.4 ltr in als het een na laatste blokje uitgaat. Dat is dus nog een km of 50. Is voor mij vroeg genoeg. Als ik op het laatste blokje kom zit ik meestal rond de 180 km. Bij 4.5 ltr verbruikt is dat een nette 1 op 40.
 
Nog één vraagje over het verbruik, mijn actieradius is niet echt super, ik tank wanneer het schermpje nog 2 blokjes aangeeft.. Don't push the limit 😂.. echter staat de teller dan op 160km, of ik tank te vroeg of hij is niet zo zuinig 🤔. Daarintegen ga ik van 107 euro per week naar 18 euro per week aan brandstof 😎

ik rij gemiddeld 180 a 200 km op een tankje. komt neer op tussen 1:38 en 1:41. ik heb een 2011 modelletje met scherm en rij niet harder dan 80 a 90.
Mijn benzine aanwijzing gaat ook niet lineair. in het begin amper, en op het eind gaat ie sneller. als ik op de helft van het aantal streepjes zit, zit ik gemiddeld op 100 a 120 km.

Kijk anders op fuely.com. kan je mooi aangeven hoeveel je tankt bij welke km-stand. na een paar stops zie je wat je verbruik ongeveer is. Ik heb dat ook een paar keer gedaan en tis best grappig. zeker met zo'n zuinige scooter.
 
Gelukkig geen letsel, alleen een zere knie.

Ik heb model 2010, de allereerste serie. Ik ga meestal rond 220-230km tanken en tank dan 5 a 5.5ltr benzine. Mijn fuely.com is een
schriftje waarin naast benzine ook andere kosten en onderhoud worden vermeld. Ook makkelijk als geheugensteuntje wanneer bepaalde
werkzaamheden zijn gedaan.
 
Gelukkig geen letsel, alleen een zere knie.

Ik heb model 2010, de allereerste serie. Ik ga meestal rond 220-230km tanken en tank dan 5 a 5.5ltr benzine. Mijn fuely.com is een
schriftje waarin naast benzine ook andere kosten en onderhoud worden vermeld. Ook makkelijk als geheugensteuntje wanneer bepaalde
werkzaamheden zijn gedaan.

Dat heb ik ook idd, zakboekje met alle onderhoud / kosten / km standen
 
Ik heb een exemplaar uit 2016 met de grotere tank. Rij met gemak 300 kilometer. Tank overigens meestal na zo'n 280 kilometer als ik langs het tankstation kom, 320 durf ik meestal net niet aan, maar wel haalbaar. Nu het wat kouder en winderiger is haal ik nog 1 op 42 of beter. Als ik rustig aan doe 1 op 46 in de zomer, meeste provinciaal of druk stuk snelweg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan