Honda MSX125

ik zou E10 alleen gebruiken als je echt dagelijks rijdt. Als de motor langere tijd geparkeerd staat zou ik e5 gebruiken...
 
hij gaat er echt niet harder van rijden en de stoeptegels trek je er nog steeds niet uit met 98 dus waarom zou je het doen.?
Als je 10.000km met blokolie mag doen ververs je het toch ook niet om de 5000.
 
Volgens mij zijn er plenty people die om de 5000km olie verversen, meestal omdat de olie dan al 4 jaar oud is..... 🙃
 
Die "E" troep zou eigenlijk verboden moeten worden.....
Wat geeft het voor de gebruiker aan voordelen?
Zeker als je een oudere motorfietsen hebt alleen maar nadelen/problemen .....

Wat een onzin bericht.
Al mijn voertuigen krijgen e10 en daar nog nooit problemen door ondervonden.
 
Volgens mij zijn er plenty people die om de 5000km olie verversen, meestal omdat de olie dan al 4 jaar oud is..... 🙃
Dat was niet de bedoeling van mijn voorbeeld.
Als iets goed werkt waarom zou je het vervangen door iets duurders als je geen verschil merkt.
 
Die "E" troep zou eigenlijk verboden moeten worden.....
Wat geeft het voor de gebruiker aan voordelen?
Zeker als je een oudere motorfietsen hebt alleen maar nadelen/problemen .....
In theorie kost het meer energie om ethanol te verstuiven/verdampen dan gewone benzine dus loopt je motor íets koeler met een hoger percentage ethanol. Maar dat is echt "wishful thinking" en zoeken naar voordelen. Qua energie-inhoud kom je een paar procent minder ver dan met gewone benzine, maar dat is in de echte wereld nagenoeg niet te merken.
Onderaan de streep levert het weinig op en zijn er veel mensen die problemen krijgen, met name na stalling met ethanol.
En voorbeelden zoals @voodoo zijn er ook genoeg die zonder problemen rijden, dus vooral doen waar je je zelf goed bij voelt. In de msx "mag" het van Honda :t

Voor de liefhebber: uitleg over de koelende werking van ethanol in verschillende mengselverhoudingen (vanaf ca minuut 6:00)
 
Dat was niet de bedoeling van mijn voorbeeld.
Als iets goed werkt waarom zou je het vervangen door iets duurders als je geen verschil merkt.
I know.

Maar het valt me op dat veel van de problemen die mensen ervaren het gevolg zijn van te weinig rijden. Nederland kent veel motorbezitters, maar weinig motorrijders. ;-)
 
Heb er eentje hoor! Stond er eentje te koop ong. 10 km van mijn woonplaats vandaan. Meant to be?
Dingen rijden echt hilarisch.

Op Grombikes meteen een nieuwe set banden, olie, luchtfilter en bougie gehaald om hem meteen maar een beurtje te doen.
Kunnen we er weer even tegenaan 8-)
 

Bijlagen

  • 730a6675-1d17-4ecb-b6aa-d7c6929184f3.jpeg
    730a6675-1d17-4ecb-b6aa-d7c6929184f3.jpeg
    311 KB · Weergaven: 41
Hey jullie hebben verstand van de MSX hé?

Ik ben aan het kijken naar een tweedehandje maar wat is er aan de hand met die prijzen? €3000 voor een model uit 2016? zeven jaar oud en met 20dkm op de klok? €3590 voor een model uit 2015 terwijl ze destijds nieuw voor €3390 de weg op gingen?!

Dat ze niet zo snel afschrijven als een fiets van twintig ruggen kan ik begrijpen maar dit is toch wel het andere extreme. What gives?
 
  • Eens
Waarderingen: JBi
Hey jullie hebben verstand van de MSX hé?

Ik ben aan het kijken naar een tweedehandje maar wat is er aan de hand met die prijzen? €3000 voor een model uit 2016? zeven jaar oud en met 20dkm op de klok? €3590 voor een model uit 2015 terwijl ze destijds nieuw voor €3390 de weg op gingen?!

Dat ze niet zo snel afschrijven als een fiets van twintig ruggen kan ik begrijpen maar dit is toch wel het andere extreme. What gives?
Bestel een nieuwe! Je moet alleen geduld hebben voor hij geleverd wordt. Je schrijft vervolgens niks af.
 
OG en SF Groms zijn naar mijn mening ook nog belachelijk geprijsd. Maar zal wel questie zijn van vraag en aanbod, het is en blijft een speelding. Veel die in Nederland te koop zijn komen ook uit België waar 125cc brommers wat aantrekkelijker zijn.

Mij leek een Grom ook wel wat om mee in de buurt te tuffen en gewoon een nieuwe kopen is nog het aantrekkelijkst. Weet je ook zeker dat er geen gekke dingen mee gedaan zijn door iemand die niet weet hoe die motor moet rijden :9
 
Of zelf eentje importeren uit Belgie bijv.
Startersmotor.nl - Een motor importeren uit België

De oudjes gaan hier in NL van de hand voor bijna de nieuwprijs 10 jaar terug.
Soms zelfs boven de nieuwprijs. Tot dat je 'm zelf gaat inruilen. :P

Zo'n nieuwe moet ook maar net je smaak zijn. Die nieuwe vind ik spuuglelijk, zelf zou ik voor de SF gaan, maar ik blijf ze te duur vinden in NL en een 3e motor gaat mijn vrouw niet leuk vinden. Mijn NMAX 155 doe ik er in elk geval niet voor weg. Er staat bijv. wel een leuke gele SF in Belgie voor 2650 euro op 2ehands.be. Alleen 6 jaar oud en 605 km is wat merkwaardig en dus ook een te lage kmstand om goedkoop te importeren.
 
"Koop een nieuwe" is lekker makkelijk praten. Ik keek juist naar een 2e hands omdat dit apparaat misschien wel niet bij mij past.

Ik rijd nu een CRF1000A2 maar deze is het "net niet".
-Rijden in een steeds krapper wordend Amsterdam? Net niet.
-Anderhalf uur op de snelweg? Net niet.
-Offroad met wat in essentie een Range Rover op twee wielen is? ...Net niet.

Maar rond (of meer dan) de nieuwprijs betalen voor een "speel"motor van 8 jaar oud slaat ook nergens op. Zowiezo is die prijs al... royaal. Zal er vast niet mee te maken hebben dat het cbs ieder jaar van de daken schreeuwt dat een normaal Nederlands huishouden bijna een halve ton op de bank heeft staan. Joee bedankt 🖕😑🖕
 
Maar rond (of meer dan) de nieuwprijs betalen voor een "speel"motor van 8 jaar oud slaat ook nergens op. Zowiezo is die prijs al... royaal. Zal er vast niet mee te maken hebben dat het cbs ieder jaar van de daken schreeuwt dat een normaal Nederlands huishouden bijna een halve ton op de bank heeft staan. Joee bedankt 🖕😑🖕

Heb jij geen halve ton dan op je spaarrekening? :P
Wat denk je in een MSX te vinden, wat je met die Africa Twin nu niet kan, even los van dat een kleintje in een grote stad alles makkelijker doet? De snelweg hoef je er in elk geval niet mee op, dat gaat op een AT echt makkelijker.

Je kan ook nog voor een Benelli TNT 125 nieuw gaan voor 3199 of 2e hands voor minder, maar goed, dat is geen Honda.
 
Vrijwel alle motoren van 5 jaar of ouder vragen ze de nieuwprijs van destijds of meer voor. Vanwege lange wachttijden op een nieuwe is de tweedehands markt gek geworden. Voor een X-ADV 750 wordt tweedehands vaak meer gevraagd dan voor een nieuwe. Die dingen zijn niet aan te slepen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan