Beste,
Mijn Honda CR 250 uit 1998 start alleen koud met benzine in het bougiegat te mikken. als die even gedraaid heeft start hij wel gewoon direct weer . carburateur heb ik al helemaal schoon gemaakt en alle sproeiers en kanalen ao de choke zijn vrij. er is ook geen valse lucht .als hij start draait hij gelijk mooi en loopt niet op in toeren. de motor rijd verder naar behoren. ik heb er een nieuwe Prox zuiger in. hiervoor de cilinder en oude zuiger bij de motorzaak afgegeven die deze opgemeten heeft voor mij.
ook heb ik een HPI ontsteking gekocht met zwaardere lichtspoel. in begin had ik met deze ontsteking geen vonk zo leek het .de bougie die erin zat vonkte niet dus daarna een nieuwe bougie erin gedaan en vonkte hij wel.
een paar dagen later startte hij weer niet. ik ontdekte toen dat in de bougiekabel geen draad meer zat in de eerste cm. dus stukje ingekort en hij startte weer meteen. toen kon ik nog starten zonder benzine in het bougiegat te doen. dit kwam dus weer een paar dagen later. over de reden tast ik nog in het duister. want als hij dan start met wat benzine door het bougiegat te mikken en ik zet de motor direct stil dan start hij daarna wel weer gelijk .en ook nog na 10 minuten stil laten staan..
maar nu nog een probleem erbij dat als ik even gereden heb de motor warm word dan valt hij uit alsof de power weg valt .(voelt alsof hij geen benzine meer krijgt). de zuiger loopt niet vast. en na even afkoelen .(zo'n 5 minuutjes) start hij direct weer en is de power ook weer volledig terug. daarna kan ik weer even 10 minuten rijden en valt weer terug uit..de tank zit vol met benzine .ik tank V power en mix 1 op 45 met 2 takt Cross power van Motorex . de bougie die het eerst niet meer deed probeerde ik vanavond weer en toen deed die het ineens gewoon wel? dat is dus ook vreemd? ik heb 2 dezelfde bougies van NGK. BR8EG Racing. de juiste bougie voor mijn CR..
ik heb nu trouwens een Champion bougie besteld. ik wil dat eens proberen.
maar ik zou verder even niet weten waar ik het moet zoeken.
sproeier bezetting is stationair 55 origineel en hoofdsproeier 176. origineel moet er 172 in.. (bougie is koffiebruinig van kleur)
als de motor rijd en ik gas hem dat pakt hij ook prima op in de powerband. en de motor rookt ook niet etc.
ik hoop dat ik voldoende info heb gegeven .wat kan dit mogelijk zijn?
Mijn Honda CR 250 uit 1998 start alleen koud met benzine in het bougiegat te mikken. als die even gedraaid heeft start hij wel gewoon direct weer . carburateur heb ik al helemaal schoon gemaakt en alle sproeiers en kanalen ao de choke zijn vrij. er is ook geen valse lucht .als hij start draait hij gelijk mooi en loopt niet op in toeren. de motor rijd verder naar behoren. ik heb er een nieuwe Prox zuiger in. hiervoor de cilinder en oude zuiger bij de motorzaak afgegeven die deze opgemeten heeft voor mij.
ook heb ik een HPI ontsteking gekocht met zwaardere lichtspoel. in begin had ik met deze ontsteking geen vonk zo leek het .de bougie die erin zat vonkte niet dus daarna een nieuwe bougie erin gedaan en vonkte hij wel.
een paar dagen later startte hij weer niet. ik ontdekte toen dat in de bougiekabel geen draad meer zat in de eerste cm. dus stukje ingekort en hij startte weer meteen. toen kon ik nog starten zonder benzine in het bougiegat te doen. dit kwam dus weer een paar dagen later. over de reden tast ik nog in het duister. want als hij dan start met wat benzine door het bougiegat te mikken en ik zet de motor direct stil dan start hij daarna wel weer gelijk .en ook nog na 10 minuten stil laten staan..
maar nu nog een probleem erbij dat als ik even gereden heb de motor warm word dan valt hij uit alsof de power weg valt .(voelt alsof hij geen benzine meer krijgt). de zuiger loopt niet vast. en na even afkoelen .(zo'n 5 minuutjes) start hij direct weer en is de power ook weer volledig terug. daarna kan ik weer even 10 minuten rijden en valt weer terug uit..de tank zit vol met benzine .ik tank V power en mix 1 op 45 met 2 takt Cross power van Motorex . de bougie die het eerst niet meer deed probeerde ik vanavond weer en toen deed die het ineens gewoon wel? dat is dus ook vreemd? ik heb 2 dezelfde bougies van NGK. BR8EG Racing. de juiste bougie voor mijn CR..
ik heb nu trouwens een Champion bougie besteld. ik wil dat eens proberen.
maar ik zou verder even niet weten waar ik het moet zoeken.
sproeier bezetting is stationair 55 origineel en hoofdsproeier 176. origineel moet er 172 in.. (bougie is koffiebruinig van kleur)
als de motor rijd en ik gas hem dat pakt hij ook prima op in de powerband. en de motor rookt ook niet etc.
ik hoop dat ik voldoende info heb gegeven .wat kan dit mogelijk zijn?