Honda CBR 929 en 954rr Fireblade Topic 4th edition

KanedaNLD

Die hard MF'er
Lid geworden
8 mrt 2012
Berichten
498
Waarderingsscore
0
Locatie
Enschede
Facebook
Heb maar ff een nieuwe Topic gestart...
Als er verdere info in moet laat het ff weten.


logoHonda-1.jpg

Honda CBR 929RR en 954RR FireBlade Topic Nr. 4!



KanedaNLD(SC44)
Foto%2527s+2013-03-03+18.58.17.jpg


Hayvan_(SC50)
wp20130509037.jpg

wp20130509038.jpg


Jph1981 (SC44)
full


srad-rob(SC44)
83508620_810813237.jpg


Paulusssttt (SC50)
IMAG0138.jpg~original


panathinaikos (SC50)
full


Deputy Duc (SC50)
full


Paulusssttt (SC50)
IMAG1185_zps4ddbf8b4.jpg


Ricboogaard (SC50)
full

- Micron Hydratec uitlaat systeem
- Akrapovic Hexagonal demper
- K&N airfilter
- Power Commander 3
- Gillet rem/schakel pedalen
- Goodridge stalen remleidingen
- Arashi wave remschijven voor en achter
- Nissin remblokken(race)
- 6000K xenon
- Led stadsverlichting
- Led knippers in achterlicht
- Ohlins HO202 schokdemper
- Verstelbare rem/schakel hendels



Het weer:
radar.php




Vorige topic:
Honda CBR 929 & 954RR Fireblade Topic 3rd-edition
 
Laatst bewerkt:
Een vraagje, weet iemand hier of de doorsnee van de vorkpoten van de cbr954rr ter hoogte van de kroonplaat even dik zijn als die van een cbr1000rr van 2008 (sc59)?
 
Laatst bewerkt:
Hallo weet iemand een betrouwbare fireblade te koop ? Zoek namelijk een eerlijke CBR954RR zonder schade en geen circuit motor .
 
Haha Siep , leuke verkoper ben je :) , Het valt me op dat de prijzen van de 954'jes hoger zijn dan 2 jaar terug , hoe komt dat ? Mensen zijn ontevreden met de 1000RR's ?
 
Haha Siep , leuke verkoper ben je :) , Het valt me op dat de prijzen van de 954'jes hoger zijn dan 2 jaar terug , hoe komt dat ? Mensen zijn ontevreden met de 1000RR's ?

Ik heb wel gehoord dat ze beter zijn dan de eerste serie 1000RR's
Maar dat is alleen horen zeggen...
 
Weet iemand van jullie toevallig waar ik de hoogte van een 74mm zuiger van de 929 kan vinden (Honda nummer 13101-MCJ-750).
In het werkplaatshandboek staan de diverse diameters, maar geen hoogte.
Ook heb ik diverze dealers en tuners geprobeerd, maar die hebben alleen de standaard boeken van Honda en de zuiger leveranciers maar daar staan geen hoogten in.

Wie kan me in de goede richting helpen?
Ik zoek dus de totale hoogte en de afstand piston pen naar de bovenkant zuiger.
Het gewicht zou leuk zijn, maar hoeft niet.
Alvast bedankt.
 
Ik zoek nog een achterkap van een 954. Geen soloseat maar de achterkap gewoon. Kleur maakt niet uit. Wel origineel honda en geen schade.
 
Hallo,

Kan iemand mij wat uitleg geven over de bediening van de lichtknoppen?

Ik heb namelijk het volgende probleem:
Schuitje naar beneden is uit (logisch :)
Één standje omhoog dimlicht? Bij mij gaan er namelijk 2 kleine lampjes branden in de koplamp, helemaal boven in de hoeken.
Stand hoger wordt groot licht.
Daarnaast zit er een drukknop wat volgens mij bedoeld is om de lamp ook in de kunnen stellen? Als ik deze indruk gebeurd er niets. Moet dat knopje echt zichtbaar in en uitspringen of niet?

Het probleem bij mij is dat ik geen normaal licht heb om 'S avonds mee te rijden. Groot licht voeren lijkt mij ook niet de bedoeling :)

Iemand een idee en wat meer uitleg betreft deze knopjes?

Ik heb de 929 sinds kort dus vandaar.

Groetjes jp
 
Schuifje naar beneden is uit
Schuifje één standje naar boven, stadslicht. Nu branden de 2 kleine lampjes aan de zijkant.
Schuifje nog een standje naar boven: dim- of grootlicht. Dim -of grootlicht kun je schakelen door het vierkante knopje in of uit te drukken. Als je dimlicht hebt en je drukt erop krijg je grootlicht en andersom.

Als je alleen maar grootlicht hebt en dit niet met het vierkante schakelaartje kunt veranderen dan lijkt mij dat de schakelaar niet goed functioneert. Misschien helpt insprayen met contactspray? (of siliconen spray, dat gebruik ik wel, gaan je schakelaars ook lekker soepel van)

Ik heb zelf trouwens een 954 maar ik neem aan dat dat niet anders is.
 
Bedankt voor je reactie. Ga ik er nog eens naar kijken. Dan zl het hoogst waarschijnlijk wel een probleem zijn met de schakelaar. Of de lampjes zelf moeten kapot zijn 😃

Groetjes jp

Schuifje naar beneden is uit
Schuifje één standje naar boven, stadslicht. Nu branden de 2 kleine lampjes aan de zijkant.
Schuifje nog een standje naar boven: dim- of grootlicht. Dim -of grootlicht kun je schakelen door het vierkante knopje in of uit te drukken. Als je dimlicht hebt en je drukt erop krijg je grootlicht en andersom.

Als je alleen maar grootlicht hebt en dit niet met het vierkante schakelaartje kunt veranderen dan lijkt mij dat de schakelaar niet goed functioneert. Misschien helpt insprayen met contactspray? (of siliconen spray, dat gebruik ik wel, gaan je schakelaars ook lekker soepel van)

Ik heb zelf trouwens een 954 maar ik neem aan dat dat niet anders is.
 
Hallo allemaal.

Ik lees ook al even mee hier en daar om info in te winnen bij mijn zoektocht naar een fireblade.
Ik heb laatst een account aangemaakt en dacht ik stel me even voor en ik heb gelijk een paar kleine vraagjes. Hopelijk wilt iemand die beantwoorden.
(excuus voor de domme naam maar kon echt niks anders verzinnen na 100 keer ietw anders proberen :$ )

Ik heb recent de 954 van forummember "Peterselie" over genomen.

Mooie rode. Verder niks bijzonders eigenlijk.
Ja een Wp Stuurdemper maar die vond ik irritant dus die heb ik helemaal uitgezet.
Bos demper die ingekort is.
En een hele vlakke achterband, dus daar probeer ik nog een beetje het zgan zijprofiel op te rijden.

Modificaties die ik nog wil doen:
Valdoppen monteren
Knipperlichtgaten voorkuip een beetje netjes en goedkoop dicht maken
Achterlicht met ingebouwde knippers (twijfel er over helder of smoke, suggesties/foto's?)
Nieuw achterbandje monteren
Navigatie kopen en er op fabriceren


Mijn vragen (ik ben de antwoorden hier en daar al tegen gekomen maar mij niet duidelijk genoeg):

1- Ik heb zoals je kunt zien de knipperlichten voor er af gehaald (deze zitten nu in de koplamp op de stadslichten) en nu knipperen mijn knipperlichten heel snel.
Ik heb op dit forum al gevonden dat het knipperlicht relais in de teller unit.
Ik heb ook al gezien dat er hier en daar ooit een keer foto's zijn geplaatst geweest maar die doen het nu niet meer. (weggehaald of zo?)
Is er iemand die mij een foto kan geven van hoe dat knipperlicht relais er uit ziet zodat ik in 1 keer de goede pak.

2- Er vooraf van uitgaande dat het relais in de teller unit gesoldeerd zit ?? Is er iemand die mijn kan vertellen welke vervanger ik hier voor nodig heb en waar deze te bestellen is ?
Want ik neem aan dat ik dan niet een gewone over kan steken.
(belastingonafhankelijk knipperlicht relais lijkt mij dat ik nodig heb)

3- Zijn er mensen die mij een foto'tje neer kunnen zetten van wat zij met de knipperlichtgaten hebben gedaan met dicht maken ? Zodat ik wat (goedkope) ideeën op kan doen.
Ik zat zelf te denken een plastic plaatje er achter plakken. Op dit plaatje een plaatje plakken wat in het gat valt en dan een sticker in dezelfde kleur er op.

4- Het viel mij op dat mijn beide spiegels stelen van verschillende lengte en hoek zijn.
Ik vind dit zo raar ! Klopt dit ? Of is 1 van de 2 niet origineel ?

Alvast bedankt !

Gr Sander
 
Laatst bewerkt:
Mijn vragen (ik ben de antwoorden hier en daar al tegen gekomen maar mij niet duidelijk genoeg):

1- Ik heb zoals je kunt zien de knipperlichten voor er af gehaald (deze zitten nu in de koplamp op de stadslichten) en nu knipperen mijn knipperlichten heel snel.
Ik heb op dit forum al gevonden dat het knipperlicht relais in de teller unit.
Ik heb ook al gezien dat er hier en daar ooit een keer foto's zijn geplaatst geweest maar die doen het nu niet meer. (weggehaald of zo?)
Is er iemand die mij een foto kan geven van hoe dat knipperlicht relais er uit ziet zodat ik in 1 keer de goede pak.

2- Er vooraf van uitgaande dat het relais in de teller unit gesoldeerd zit ?? Is er iemand die mijn kan vertellen welke vervanger ik hier voor nodig heb en waar deze te bestellen is ?
Want ik neem aan dat ik dan niet een gewone over kan steken.
(belastingonafhankelijk knipperlicht relais lijkt mij dat ik nodig heb)

3- Zijn er mensen die mij een foto'tje neer kunnen zetten van wat zij met de knipperlichtgaten hebben gedaan met dicht maken ? Zodat ik wat (goedkope) ideeën op kan doen.
Ik zat zelf te denken een plastic plaatje er achter plakken. Op dit plaatje een plaatje plakken wat in het gat valt en dan een sticker in dezelfde kleur er op.

Ik had bij mijn 929 de knippers naar de koplamp verplaatst.

db3edd027ed01c459032d9f9674f507d


Bij de 929 zit het knipperlichtrelais niet in de tellerunit. Volgens mij bij de 954 ook niet. Ik heb nog zo'n unit liggen thuis, omdat ik ooit problemen had met mijn knipperlichten. Bleek achteraf in de schakelaar te zitten. Mocht je interesse hebben, moet je maar even een bericht sturen. Ik vermoed dat deze hetzelfde is als voor de 954.

Wat voor lampjes heb je erin zitten. Enige wat ik me kan bedenken is dat ze niet de standaard 5v21w zijn (uit mijn hoofd).

Ik heb de gaten dichtgemaakt met plastic van een dvd hoes _O- Aan de binnenzijde van de kuip vastgemaakt en vervolgens bij een autosticker bedrijf witte sticker opgehaald in de kleur van mijn blade. Netjes ovaal geknipt er er overheen geplakt. Dit was in eerste instantie een tijdelijk oplossing omdat ik de hele sticker wilde vervangen. Ik ben er echter nooit aan toegekomen en het stoorde me ook niet echt. Dit was het resultaat. Helaas geen detailfoto's beschikbaar.

564fcdbb7a7f3bfacc2a2ad6827afd87
 
Laatst bewerkt:
Hoi Benno,

Bedankt voor de info.

Ik was jou motor in mijn zoektocht ook al een keer tegengekomen. Zo had ik ongeveer ook in gedachte van de kuip dicht te maken.

Ik heb nu oranje 5watt steek lampjes er in zitten op de stadslichten plek. Net als bij jou op de foto. Het was 21watt wat er op zat in de knippers op de kuip.

Ik las dat het relais bij een 929 idd op een andere plek zit dan bij een 954.

Wellicht is er nog iemand anders die mij een antwoord wilt geven ?

Hoe zit het bij jou met je spiegels ? Zijn deze de steeltjes links en rechts het zelfde ? Of heb je er 1 op zitten die iets korter is en op een andere hoek staat ?

Vast bedankt.

Gr Sander
 
Hoe zit het bij jou met je spiegels ? Zijn deze de steeltjes links en rechts het zelfde ? Of heb je er 1 op zitten die iets korter is en op een andere hoek staat ?
Dat is optisch bedrog denk ik. Zijn gewoon de originle Honda spiegels.
 
DUIDELIJK geen optisch bedrog !

2 compleet verschillende stelen zitten er op.

Helaas lastig om duidelijk te fotograferen.

Kan iemand mij vertellen of dit normaal is of niet?

Ik ergers mij hier namelijk erg aan !

Afstellen maakt geen verschil.

Zie foto's.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het idee dat links wel origineel is en rechts van een andere motor. Deze steel is langer en onder een lagere hoek en komt tegen de houder aan. Met links kan dit niet.

Kan iemand dit bevestigen ? Of is dit origineel ?
 
Weet iemand van jullie wie mij de afmeting van de zuiger van de 929 kan vertellen?
De importeur, diverze dealers, en al die alternatieve zuiger leveranciers weten de diameter en niet de hoogte..
Wie wel?
 
Wat ik vermoed is dat er ooit een andere spiegel op is gekomen. (waarschijnlijk niet originele)
Ik heb op mijn 929 een Chinees setje zitten.
Zien er het zelfde uit als origineel, alleen slagje korter.
 
KanedaNLD,

Bedankt, daar was ik al bang voor :(

Ga ik op zoek naar een origineel rechter spiegeltje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan