Honda CBF deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Potverdorie da's helemaal niet mooi... -O-

Ik denk dat de behoorlijk goeie remmen je nog flink van nut zijn geweest. In ieder geval lijfelijke schade nog te overzien.

Veel succes met opknappen van 't lijf en van de brommer.
 
Dat is niet zo mooi, zo vlug kan een ongelukje gebeurd zijn zie je dus maar. Sterkte met lijf en leden, en laten we hopen dat de schade aan de cbf ook te overzien is.
 
@ Timmm
Heel veel beterschap en een goed herstel, voor zowel jou als je motor !
Kan me voorstellen dat je de schrik er nog in hebt.
Ik heb zelf ook een keer klapper gemaakt en dat gaat je niet in de koude kleren zitten.
Balen dat die oude wond open gegaan is (n.b. maanden oude wond...). Maar gelukkig lijkt het dat je verder relatief ongehavend er vanaf gekomen bent. Er zullen zich ws nog wel wat blauwe plekken openbaren...
 
@Timmm: Sterkte! Ineens is het dan zo ver, ik moet nog op mn eerste ongeluk wachten, hoop dat ik allert blijf.
 
Ben net gebeld door de dealer en moest er ernstig rekening mee gaan houden dat de motor total loss is. Beetje jammer maar het is vervangbaar. Maar er moet eerst een schade expert bij komen.
 
Vandaag bij Ten Kate nog maar even een nieuwe hoes voor de CBF gekocht. Verheul-hoes. Degelijk spul. Ik laat de CBF ook in de tuin "overwinteren" met de accu aan de druppellader.
full
 
Heb mij deze week een DD aangeschaft uit 2012 met maar 11000 km op de teller .
Na een str1300 en een FJR1300 is het wel ff wennen , voelt heeeeeel anders aan ;-)
De motor wordt vooral voor woon werkverkeer gebruikt het hele jaar door dus zo een
Dikke toerbuffel had ik niet meer nodig .
Zit wel met een klein probleempje , de fiets heeft en origineel alarm van Honda maar daar heb ik geen
Gebruikshandleiding van .
Ik wil dat ding dan ook volledig uitschakelen maar weet niet hoe en de dealer waar ik hem gekocht heb
Ook niet .....
Het is een : Model 8712 Cobra AT

Alvast bedankt voor de info en binnen kort komen er wat pics van de fiets ;-)
 
Gefeliciteerd met je DD :)
Grappig ik ben ook van een FJR naar een CBF1000 gegaan. De DD was een prima motor. Maar toch nog best relatief zwaar qua kilos. Daar ben ik nog eens achter gekomen nu ik een Yamaha Tracer (900) rij.
Het blok van de DD is een fantastische probleemloze motor. Schakelbak, ook prima.
Het enige wat ik weet dat je in de gaten moet houden is de stator van de Dynamo. Die kan de geest geven (doorbranden), daar heeft Honda in het verleden coulance op gegeven. Dus zo gauw je iets merkt van startproblemen/laadproblemen kontakt opnemen met een Honda dealer lijkt me (want een coulanceperiode loopt meestal maar zo lang...)
Ik had er overigens een Hyperpro streetbox op zitten. Dat stuurde super.
Nu ik de Tracer heb, die overigens wat minder (lees Yamaha-achtig) schakelt, merk ik wel dat de Tracer mij veel meer beleving geeft. Meer karakter. Ben zéér tevreden met de Tracer !
De DD doet wel wat je wil. Maar het is wat dat betreft een wat saaie motor imho.
Ohja m'n Tracer is ook een stukje zuiniger.
Maar genoeg over de Tracer in dit CBF topic ;)
 
Laatst bewerkt:
Paar weken geleden uit rusland een "windscreen spoiler" besteld voor de CBF.
Vond de standaard spoilertjes er flut uitzien dus wilde wat stevigers.

De spoiler klemt op het scherm vast en is verstelbaar. De pootjes zijn gemaakt van metaal / 3d geprinte onderdelen.

Heb hem nu al een paar dagen in gebruik en het gebulder / windgeruis rond je helm is compleet weg. Kan hele stukken met vizier open rijden zonder wind in m'n helm te krijgen. Zeker een aanrader als je nog in de wind/herrie zit met je helm! :)

En dit alles voor 40 euro!, (zie dat ze soms wel 80 euro vragen voor zo'n stukje plastic)

Het resultaat:

22fcd6767674cf59bff0a8ae7b5e71dd.jpg
 
Ja tegenover de fjr is de cbf een stuk lichter . Ook daar hij smaller is heb je het gevoel dat je met een brommert op pad bent ;-)
Ik dacht dat dynamo problemen enkel bij de oudere DD voor kwamen en dat dit bij de DD f opgelost was met een ander type of heb ik het verkeert ? ( Stond ergens in deeltje 4 van dit topic )

Gefeliciteerd met je DD :)
Grappig ik ben ook van een FJR naar een CBF1000 gegaan. De DD was een prima motor. Maar toch nog best relatief zwaar qua kilos. Daar ben ik nog eens achter gekomen nu ik een Yamaha Tracer (900) rij.
Het blok van de DD is een fantastische probleemloze motor. Schakelbak, ook prima.
Het enige wat ik weet dat je in de gaten moet houden is de stator van de Dynamo. Die kan de geest geven (doorbranden), daar heeft Honda in het verleden coulance op gegeven. Dus zo gauw je iets merkt van startproblemen/laadproblemen kontakt opnemen met een Honda dealer lijkt me (want een coulanceperiode loopt meestal maar zo lang...)
Ik had er overigens een Hyperpro streetbox op zitten. Dat stuurde super.
Nu ik de Tracer heb, die overigens wat minder (lees Yamaha-achtig) schakelt, merk ik wel dat de Tracer mij veel meer beleving geeft. Meer karakter. Ben zéér tevreden met de Tracer !
De DD doet wel wat je wil. Maar het is wat dat betreft een wat saaie motor imho.
Ohja m'n Tracer is ook een stukje zuiniger.
Maar genoeg over de Tracer in dit CBF topic ;)
 
Ja tegenover de fjr is de cbf een stuk lichter . Ook daar hij smaller is heb je het gevoel dat je met een brommert op pad bent ;-)
Ik dacht dat dynamo problemen enkel bij de oudere DD voor kwamen en dat dit bij de DD f opgelost was met een ander type of heb ik het verkeert ? ( Stond ergens in deeltje 4 van dit topic )

Meegemaakt in 2012 bij 41000 km met mijn 2008 cbf 1000. Er zou een verbeterde versie opgekomen zijn werd mij toen verteld, zit nu op 90000 km en geen problemen meer gehad.
 
Ik ben pas kortgeleden door een vriend op dit forum gewezen dus de stoute schoenen maar eens aangetrokken en me aangemeld.
Ik ben sinds januari 2013 (pas) in het bezit van een motorrijbewijs en sinds die tijd ook de gelukkige eigenaar van een CBF600S uit 2007.
Een geweldig fijne motor waar ik al heel wat kilometers op weg heb.
Ik hoop veel op te steken en misschien zien we elkaar een keer :)
full
 
Ik ben pas kortgeleden door een vriend op dit forum gewezen dus de stoute schoenen maar eens aangetrokken en me aangemeld.
Ik ben sinds januari 2013 (pas) in het bezit van een motorrijbewijs en sinds die tijd ook de gelukkige eigenaar van een CBF600S uit 2007.
Een geweldig fijne motor waar ik al heel wat kilometers op weg heb.
Ik hoop veel op te steken en misschien zien we elkaar een keer :) [afbeelding]

Welkom in het cbf hoekje ! Er zitten hier best wel wat ervaringsdeskundigen, dus met vragen of tips zit je hier goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan