Ik ben altijd gek geweest van deze machine. cc's zeggen niet altijd wat. Tegen woordig trekken ze een hoop pk's uit 500 en 600cc.
Ik heb even een Suzuki 400cc off-the-road gehad toen ik herintreder werd na enkele jaren motorloos te zijn geweest. De NH bleef hoog op m'n verlanglijst. ik heb de mijne voor iets van € 750 gekocht met 47000 km's op de teller. Hij stond in de weg bij de vorige eigenaar. die had nl een andere Honda gekocht. Er mankeerde optisch wel eea aan maar het was echt een koopje. Zeker voor de zeldzamere Canadees. Ik heb hem nu al ca 7 jaar. Geenmoment spijt van gehad. Lekkere fiets voor dijkjes. De grote weg is minder door het kleine kuipje, maar dat is ook een beetje wennen.
Betrekkelijk weinig onkosten aan gehad. Hij rookte ne lekte mij iets te veel dus heb ik in de winter van 2010/2011 het blok uit elkaar gehaald en nieuw klepseals laten monteren en nwe kleppen. De kop is toen gereviseerd. Nwe pakkingen erin. Tip: neem org pakkingen, die blijken toch beter te zijn. Ik heb uit de VS een straffere schakelset erin gezet. Ik zat regelamtig in neutraal. Dat is nu zo goed als voorbij. Bij Hyperpro heb ik er voor nwe progressieve veren in laten zetten. Ze hadden helaas geen passende veren voor achter. Hij stuurt nu beter en is minder nerveus op de snelweg. Dit kost natuurlijk wel wat, maar echt nodig was het niet.
Er moest wel een andere startmotor onder. Die heb ik ook uit de VS laten komen. Via Ebay is er veel te vinden. Ook in de UK zit een onderdelenhandel. En vergeet CMSNL natuurlijk niet. Die hebben genoeg onderdelen om een nwe te bouwen. Ze zijn wel aan de prijs, maar als Roukema e.d niets heeft liggen is het een optie.
O ja, ik vergat haast dat ik mijn achterbrug vervangen heb, die bleek doorgerot. Dus NH-rijders check de onderkant vd achterbrug op roest.
Mede door z'n leeftijd kost ie in vaste lasten geen drol (wegenbelastingvrij) al weet ik niet of dat met de nwe regeringsplannen gaat wijzigen. Nou ja, blijft goedkoper dan een auto.
Kortom fijne fiets, redelijk onderhoudsvrij, geweldig geluid. O ja check Nighthawk-Forums.com - Index
die van mij is nog wakker! elke dag 85 km-tjes. Ook geen showroom staat meer dus..
Overigens vind ik dat een goede NH <1000 zou moeten kosten..
Ik ben altijd gek geweest van deze machine. cc's zeggen niet altijd wat. Tegen woordig trekken ze een hoop pk's uit 500 en 600cc.
Ik heb even een Suzuki 400cc off-the-road gehad toen ik herintreder werd na enkele jaren motorloos te zijn geweest. De NH bleef hoog op m'n verlanglijst. ik heb de mijne voor iets van € 750 gekocht met 47000 km's op de teller. Hij stond in de weg bij de vorige eigenaar. die had nl een andere Honda gekocht. Er mankeerde optisch wel eea aan maar het was echt een koopje. Zeker voor de zeldzamere Canadees. Ik heb hem nu al ca 7 jaar. Geenmoment spijt van gehad. Lekkere fiets voor dijkjes. De grote weg is minder door het kleine kuipje, maar dat is ook een beetje wennen.
Betrekkelijk weinig onkosten aan gehad. Hij rookte ne lekte mij iets te veel dus heb ik in de winter van 2010/2011 het blok uit elkaar gehaald en nieuw klepseals laten monteren en nwe kleppen. De kop is toen gereviseerd. Nwe pakkingen erin. Tip: neem org pakkingen, die blijken toch beter te zijn. Ik heb uit de VS een straffere schakelset erin gezet. Ik zat regelamtig in neutraal. Dat is nu zo goed als voorbij. Bij Hyperpro heb ik er voor nwe progressieve veren in laten zetten. Ze hadden helaas geen passende veren voor achter. Hij stuurt nu beter en is minder nerveus op de snelweg. Dit kost natuurlijk wel wat, maar echt nodig was het niet.
Er moest wel een andere startmotor onder. Die heb ik ook uit de VS laten komen. Via Ebay is er veel te vinden. Ook in de UK zit een onderdelenhandel. En vergeet CMSNL natuurlijk niet. Die hebben genoeg onderdelen om een nwe te bouwen. Ze zijn wel aan de prijs, maar als Roukema e.d niets heeft liggen is het een optie.
O ja, ik vergat haast dat ik mijn achterbrug vervangen heb, die bleek doorgerot. Dus NH-rijders check de onderkant vd achterbrug op roest.
Mede door z'n leeftijd kost ie in vaste lasten geen drol (wegenbelastingvrij) al weet ik niet of dat met de nwe regeringsplannen gaat wijzigen. Nou ja, blijft goedkoper dan een auto.
Kortom fijne fiets, redelijk onderhoudsvrij, geweldig geluid. O ja check Nighthawk-Forums.com - Index
Iets om alvast in de agenda te zetten:
Motorbeurs: 21-24 februari 2013, Jaarbeurs Utrecht
Ik ga ff motorbagage checken en wat street triples.