Honda CB500 Topic - Deel 2

CB500 Meeting - Welk weekend wil jij?

  • Maakt mij niks uit

    Stemmen: 3 13,6%
  • 31 maart - 1 april

    Stemmen: 1 4,5%
  • 7 april - 8 april

    Stemmen: 1 4,5%
  • 14 april - 15 april

    Stemmen: 0 0,0%
  • 21 april - 22 april

    Stemmen: 1 4,5%
  • 28 april - 29 april

    Stemmen: 9 40,9%
  • Ik wil geen meeting

    Stemmen: 7 31,8%

  • Totaal aantal stemmers
    22
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hee welkom itsnie! Leuk om er weer een CB500'er bij te hebben. Als je de boel gaat aanpassen hou je ons dan wel op de hoogte dmv allemaal strakke plaatjes? :Y

@ tomaaz: Thx a lot; 2.5 valt dus best wel mee als ik het zo hoor. Heb voorlopig nog geen enkele keer em weg voelen glijden in een bocht, dus dan hou ik het voorlopig wel bij mn 2.5.

En @ Rasco; Jaarwisseling was goed; met 2 vrienden en hun 2jr oude kleintje voor de verandering eens een niet stervensdruk oudejaar gehad. Goed gegeten en gedronken en vandaag alweer de eerste kilometers van het jaar gemaakt :]

:W
 
Ik wens jullie allemaal een happy 2007 en veel rijplezier op jullie CBtje !!

Rasco, enorm bedankt voor je hulp
 
welke banden heb je er opstaan? tevreden mee? en kan je vergelijken met de BT45?

ow ja heb je nog duidelijkere fotos van dat onderkuipje?

Kga nog foto's maken :) band ben ik wel tevree over, merk weet ik niet.Kan helaas niet vergelijken.Krijg vandaag een andere koplamp, dus even kijken of dat wat is
 
Laatst bewerkt:
Kga nog foto's maken :) band ben ik wel tevree over, merk weet ik niet.Kan helaas niet vergelijken.Krijg vandaag een andere koplamp, dus even kijken of dat wat is

ok thanks...

was vooral omdat ik binnenkort nieuwe achterband moet hebben... kan enkel vergelijken met de pirelli sport deomon hoewel ik toen nog niet zo goed kon rijden als nu...

denk wel dat de bt45 veruit de beste band ter beschikking is???
 
Volgens mij, althans wat ik tot nu toe in de CB500 topics heb gelezen, geeft het merendeel toch de voorkeur aan een Pilot Active ipv de BT45. De PA zou meer grip hebben bij nat wegdek.

Ik hoop het wel, want morgen laat ik er voor ook een PA op leggen...
 
Volgens mij, althans wat ik tot nu toe in de CB500 topics heb gelezen, geeft het merendeel toch de voorkeur aan een Pilot Active ipv de BT45. De PA zou meer grip hebben bij nat wegdek.

Ik hoop het wel, want morgen laat ik er voor ook een PA op leggen...

ik ben voor bt45.. heb er ook nog geen een keer wat anders om gehad.. heb ook nooit last gehad van slechte grip enzo..
 
Ach tis natuurlijk ook een kwestie van smaak. Heb de eerste 1400 km ook niets te klagen gehad over mijn voorband. Was ook een Bridgestone; weliswaar een Exedra, maar ook goeie band hoor. Nu heb ik in ieder geval een SET dezelfde banden. Of ie beter is dan de vorige kan ik nog niet zeggen, want ondanks opschuren is het nog aardig rustig aan doen de eerste tig kilometer. Zeker met dit weer. Neem bochten als een bejaarde nu maar beter dat dan op me muil te gaan. :X
 
Ikzelf ben recent overgeschakeld op BT45's en ben daar tot nu toe heel tevreden over.
De motordealer zei me van de eerste 50 à 100 km rustig aan te doen... Reed na 60 km op nat wegdek m'n stepjes aan de grond met deze bandjes. De pilot actives heb ik nog niet gehad.
Het zit ook wel voor een (groot) deel tussen de oortjes bij banden. Als je vertrouwen hebt in je banden rij je meteen een heel stuk relaxter en beter.
 
Heb me door een bandboer laten vertellen dat opschuren niet echt zin heeft omdat je dan de siliconen verder in het rubber wrijft of zo. Maar of het klopt?????
 
Volgens mij helpt opschuren niet zoveel omdat ik denk dat die silicone er vooral moet uitdampen (door warme banden dus, mss ook wel wat door de snelheid van het ronddraaien dat die silicone ervanaf wordt geslingerd). Schuren zal niet zoveel uitmaken.
Het inrijden vond ik ook wel meevallen hoor. Ik was er eerlijk gezegd enorm bang voor omdat ik 2 nieuwe banden liet opleggen, nieuwe remblokken vooraan en het ook nog es nat lag (gelukkig was het niet aan het regenen).
De eerste remactie kwam ik dan ook meteen 20 meter verder dan gepland tot stilstand :s En de eerste bochten voel je idd dat je niet veel grip hebt, maar echt na een paar bochtjes kan je steeds iets platter. Ik heb wel een bochtig wegje opgezocht om ze in te rijden. 100 km rechtuit rijden is wrschlk niet de beste manier om ze in te rijden.
 
Zeau, ik heb vandaag ff zeker weten al die siliconen er af gereden. Lekker droge weg bijna overal, dus een paar slingerdijkjes gepakt en langzaam aan steeds iets platter/ sneller door de bocht }) . Rijdt wel een stukkie fijner, 2 dezelfde banden :Y. Moet alleen mezelf aan gaan leren om in snelle bochten mn tenen op de steppies te zetten want al diverse keren mn kistjes voelen schrapen.

Ik ben wel tevree met mn nieuwe bandje :)

Oh en nog steeds geen CJIB post O-)
 
Been there, done that. Alleen had ik de spanner al vervangen toen er nog maar sporadisch een tik vandaan kwam. Klinkt toch mooier zonder tiks.
 
Helemaal mee eens!!!!!! daarom ga ik ook binnenkort de spanner en direct de olie van het blok vervangen, is de motor klaar motorisch voor volgend jaar.
Alleen dan nog het optische gedeelte :X

Greetz mark
 
De mijne maakt ook een klein beetje dat geluid....

MAARRRR...

Alleen met een koude motor en in zn neutraal.

Ach zolang t niet erger wordt maak ik me er niet druk om. Rijd em altijd netjes een km of 20 warm voor ik em wat in de toeren gooi dus zal dr wel bij horen.
 
Ik vind dat die cb500 helemaal niet snel accelereerd, als ik de mijne steeds tot de 10d toeren zo trekken, zeker op het rechtte stuk, dan haal ik toch zeker de 170, als je met 100 de bocht uitkomt.
Hij trekt hem naar mijn gevoel ook niet volledig open op het rechte stuk
Op de snelweg trok ik de mijne van 120 zo naar de 170 }) 8-)
Maar misschien is het een 25 kw'er, ehhhhhh ben ik ook, maar toch ook weer niet O-)

Greetz mark
 
Laatst bewerkt:
Wel leuk kontje opzich, al heb ik wel mooiere gezien :P
img

img

img

En dat moet dan volgens mij (sja mn braziliaans is niet zo goed :P) $250 real kosten, en dat is omgerekend zo'n 90 euro.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal, ik heb nu iets langer dan een half jaar mn rijbewijs, maar ben 20 jr. dus ben nog gebonden aan 25 kw. Ik heb nu een maand of 4 een CB 500 en ben een beetje op internet gaan zoeken en zo op dit forum terecht gekomen...

Eigenlijk ben ik op zoek naar een volle kuip voor een CB 500, en vroeg me af of iemand van jullie misschien een adresje weet, of 2ehands oid. In ieder geval alvast bedankt!

Ik heb nog geen foto van mn CB, maar komt nog...

Groetjes Celina
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan