Honda CB1300 Superfour

Goedemiddag,
Sinds een aantal weken ook trotse eigenaar van een CB1300 geworden. Na een tijdje niet meer gereden te hebben toch weer overgegaan tot een fiets...
'Vroeger' wel zo'n beetje alle types gereden waaronder een XJR1300Sp. Dit beviel toendertijd prima, maar wegens verhuizing en samenwonen weggedaan, heb dit altijd zonde gevonden! Toen kwam ik deze CB uit 2005 tegen en ben er eigenlijk zonder al te veel na te denken voor gegaan...
Hoop dit forum zo weer een beetje nieuw leven in te blazen!
Heb er wel een uitlaat onder zitten (kwam met de deal) die mijns inziens een te hard geluid maakt(?) Een GPR exhaust voor de geleerden.
Ben wel fan van een beetje vol geluid, maar de GRP is mij te luid in alle opzichten.. Wellicht wil er iemand ruilen!

Leuk mij te hebben gemeld op dit forum. Ik ga volgen:)

Met vriendelijke groet,
Jasper
 
Goedemiddag,
Sinds een aantal weken ook trotse eigenaar van een CB1300 geworden. Na een tijdje niet meer gereden te hebben toch weer overgegaan tot een fiets...
'Vroeger' wel zo'n beetje alle types gereden waaronder een XJR1300Sp. Dit beviel toendertijd prima, maar wegens verhuizing en samenwonen weggedaan, heb dit altijd zonde gevonden! Toen kwam ik deze CB uit 2005 tegen en ben er eigenlijk zonder al te veel na te denken voor gegaan...
Hoop dit forum zo weer een beetje nieuw leven in te blazen!
Heb er wel een uitlaat onder zitten (kwam met de deal) die mijns inziens een te hard geluid maakt(?) Een GPR exhaust voor de geleerden.
Ben wel fan van een beetje vol geluid, maar de GRP is mij te luid in alle opzichten.. Wellicht wil er iemand ruilen!

Leuk mij te hebben gemeld op dit forum. Ik ga volgen:)

Met vriendelijke groet,
Jasper
Hoi Jasper,
Verstandige keuze :} maar of je hier weer een nieuw leven kan inblazen,ben bang van niet. Heb dat al meerdere keren geprobeerd. Nu weet ik niet of je een club mens bent maar anders www.superfour.nl en daar zit nog wel leven in. En voor die 2 tientjes per jaar kost je ook je kop niet.
Gr.
 
Je kan ook proberen een db-killer te plaatsen in de GPR uitlaatdemper.
Zou als die er nu nog niet inzit een hoop moeten schelen
Heb ik geprobeerd, zat er bij.., maar met de db-killer loopt hij voor geen meter? Wel moet ik erbij vertellen dat er een power commander V tussen zit en de CB tot twee keer toe op de testbank is geweest bij Ten Kate. Er was/bleek een injector die bleef openstaan en hierdoor een lelijk lopend blok achterliet... Wel heel netjes opgelost door Ten Kate:}
Kreeg er ook netjes een testrapport bij *D
Zou het kunnen dat hij met killer zo slecht loopt doordat hij zonder op de testbank is geweest?
 
Sinds 2 weken ben ik in het bezit van een CB1300SA. Hele stap komend van een NC700S. Weten jullie een geschikte plek om een OSCO kettingsmeersysteem te plaatsen?
 
Hier de mijne, ondertussen een andere uitlaat gemonteerd, moet nog een nieuwe foto maken,grt Roland.
 

Bijlagen

  • 2023-06-15_09h09_20.png
    2023-06-15_09h09_20.png
    790,6 KB · Weergaven: 37
Sinds 2 weken ben ik in het bezit van een CB1300SA. Hele stap komend van een NC700S. Weten jullie een geschikte plek om een OSCO kettingsmeersysteem te plaatsen?
Hallo Niek,
Leuk om te lezen dat je een CB 1300 hebt. Nu heb ik geen Osco dus ik zou gokken,onder je zadel is ruimte.
Mocht je het leuk vinden om vaker contact te hebben met meer CB 1300 eigenaren ?
www.superfour.nl daar zitten er genoeg als je zin hebt om lid te worden. Dan kan je via de clubgroeps app toegevoegd worden en wordt je overspoeld met alle info die je maar hebben wilt.
Hier gebeurt niet heel veel meer op MF wat betreft de CB 1300.
 
Nu heb ik geen Osco dus ik zou gokken,onder je zadel is ruimte.
Een OSCO moet handmatig bediend worden onder het rijden, dus onder het zadel is geen optie.
Bij voorkeur binnen het bereik van je linkerhand zodat je rechts vrij hebt om indien nodig gas te geven of te remmen. Je bent immers niet alleen op de weg....
 
Een OSCO moet handmatig bediend worden onder het rijden, dus onder het zadel is geen optie.
Bij voorkeur binnen het bereik van je linkerhand zodat je rechts vrij hebt om indien nodig gas te geven of te remmen. Je bent immers niet alleen op de weg....
Lijkt me wel bijzonder onhandig. Bedienen tijdens rijden…
Zoveel olie heeft een ketting niet nodig. Eens in de zoveel tijd wat insmeren is zat
 
Lijkt me wel bijzonder onhandig. Bedienen tijdens rijden…
Zoveel olie heeft een ketting niet nodig. Eens in de zoveel tijd wat insmeren is zat
Nee, is bijzonder gemakkelijk.
Even de plunjer uittrekken elke paar honderd kilometer (bij een stapvoetse snelheid) is genoeg. Ik doe het de laatste 50 meter voor het tanken en/of voor het thuiskomen.
 
Hopelijk kan iemand mij helpen. Ik wil de ketting, tandwielen en ruimte daar omheen van mijn CB een keer goed schoonmaken. Maar klopt het dat ik de voetsteun, de schakelpook en de grijze kap er dan allemaal af moet halen om bij het kleine tandwiel te komen?

In de handleiding wordt het alleen beschreven vanaf het tandwiel.
 
Laatst bewerkt:
Hopelijk kan iemand mij helpen. Ik wil de ketting, tandwielen en ruimte daar omheen van mijn CB een keer goed schoonmaken. Maar klopt het dat ik de voetsteun, de schakelpook en de grijze kap er dan allemaal af moet halen om bij het kleine tandwiel te komen?

In de handleiding wordt het alleen beschreven vanaf het tandwiel.
Alleen schakelpook ff losmaken en dan de kap eraf. Dan zie je het voortandwiel zitten. En kan je gaan ontvetten.
 
Alleen schakelpook ff losmaken en dan de kap eraf. Dan zie je het voortandwiel zitten. En kan je gaan ontvetten.
Zojuist gekeken, maar zodra die kap er af is kom ik een metalen kap tegen die met redelijk wat bouten vast zit en waar o.a. de koppelingskabel aan bevestigd zit. Helaas vergeten om een foto te maken.
 
Zojuist gekeken, maar zodra die kap er af is kom ik een metalen kap tegen die met redelijk wat bouten vast zit en waar o.a. de koppelingskabel aan bevestigd zit. Helaas vergeten om een foto te maken.
Nou koppelingskabel lijkt me niet,want koppeling werkt hydraulisch. Dacht dat je alleen wat wilde schoonmaken. Als je idd echt bij je tanwiel wil komen zal je de koppelingcilinder er ook af moeten halen. En dat is ietsie meer werk.;)
 
Zijn er nog genoeg onderdelen en accessoires te krijgen voor de cb 1300.
Zat voor te vinden,tenminste toen ik begon. Merk wel dat het minder wordt en je afhankelijk wordt wat een ander weer verkoopt. Want mijn demper beugel en achterboksteunen zie ik al niet meer op Ebay.
 

Bijlagen

  • IMG-20230607-WA0004.jpeg
    IMG-20230607-WA0004.jpeg
    230,5 KB · Weergaven: 26
Nou koppelingskabel lijkt me niet,want koppeling werkt hydraulisch. Dacht dat je alleen wat wilde schoonmaken. Als je idd echt bij je tanwiel wil komen zal je de koppelingcilinder er ook af moeten halen. En dat is ietsie meer werk.;)
Zie bijgevoegde foto. Want dit zit achter de donkere plastic kap. Lijkt mij dat dit ook nog weg moet, anders kan ik toch niet bij het kleine tandwiel komen?
Of hoe doen jullie dat dan?
 

Bijlagen

  • 20230703_184532.jpg
    20230703_184532.jpg
    360 KB · Weergaven: 23
Zie bijgevoegde foto. Want dit zit achter de donkere plastic kap. Lijkt mij dat dit ook nog weg moet, anders kan ik toch niet bij het kleine tandwiel komen?
Of hoe doen jullie dat dan?
Nou niet,ga daar echt niet schoon zitten maken hoor,zeker niet met mijn ketting invet manie. Spuit hem namelijk na iedere rit weer in het vet. Dus voor mij onbegonnen werk,en zie het toch niet. En ketting gaat lang mee nu al bijna 53 dzd km. Dus die vette bende zit mij best daar.:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan