Honda CB1300 Superfour

Ik meld me ook maar weer een keer.....

Vandaag voor het eerst in 2jaar de CB1300 weer aan daglicht blootgesteld.
Om vanuit ons moeder dr'r schuur naar m'n werkplaats te duwen wel te verstaan want het alarm heeft door de tijd besloten niet meer met de afstandbediening te communiceren door een lege batterij in de afstandbediening.

Ik haat dat alarm al vanaf dag 1, en heb er inderdaad spijt van dat k#tding net al lang gedemonteerd te hebben. Bijvoorbeeld toen de hele motor uit elkaar lag om gespoten te worden.

Any ways, the time has come, evenals twee nieuwe banden! Avon (120/70 en 190/55) deze keer, want de Michelin Pilot Sports kunnen nu echt niet meer. Er komt nog wel een MEGA burn out, want profiel zit er nog genoeg op. Moehahahaaaa.....
 
Ik meld me ook maar weer een keer.....

Vandaag voor het eerst in 2jaar de CB1300 weer aan daglicht blootgesteld.
Om vanuit ons moeder dr'r schuur naar m'n werkplaats te duwen wel te verstaan want het alarm heeft door de tijd besloten niet meer met de afstandbediening te communiceren door een lege batterij in de afstandbediening.

Ik haat dat alarm al vanaf dag 1, en heb er inderdaad spijt van dat k#tding net al lang gedemonteerd te hebben. Bijvoorbeeld toen de hele motor uit elkaar lag om gespoten te worden.

Any ways, the time has come, evenals twee nieuwe banden! Avon (120/70 en 190/55) deze keer, want de Michelin Pilot Sports kunnen nu echt niet meer. Er komt nog wel een MEGA burn out, want profiel zit er nog genoeg op. Moehahahaaaa.....
Filmpje graag
 
Any ways, the time has come, evenals twee nieuwe banden! Avon (120/70 en 190/55) deze keer, want de Michelin Pilot Sports kunnen nu echt niet meer. Er komt nog wel een MEGA burn out, want profiel zit er nog genoeg op. Moehahahaaaa.....
Weet je zeker dat het de Pilot Sports zijn?
Dan zijn ze meer dan 15 jaar oud...... Ik denk dus dat het Powers zijn.....
Welke Avons heb je gekozen, en waarom?
 
Weet je zeker dat het de Pilot Sports zijn?
Dan zijn ze meer dan 15 jaar oud...... Ik denk dus dat het Powers zijn.....
Welke Avons heb je gekozen, en waarom?

Oud zijn ze zeker, dus tijd voor nieuw.
Waarom Avon;
Jaren terug heb ik bij een bandenbedrijf gewerkt en kreeg ik alle motorbanden te doen. Met Avon toch wel goede ervaringen in prijs/kwaliteit. Dus nu ga ik ze zelf eens proberen. Het exacte type moet je even tegoed houden.
 
Oud zijn ze zeker, dus tijd voor nieuw.
Waarom Avon;
Jaren terug heb ik bij een bandenbedrijf gewerkt en kreeg ik alle motorbanden te doen. Met Avon toch wel goede ervaringen in prijs/kwaliteit. Dus nu ga ik ze zelf eens proberen. Het exacte type moet je even tegoed houden.
Jaren terug ?
 
Jaren terug ?

Bijna 20jaar terug ja.

Maar goed, nu de Avons eronder gemonteerd inmiddels. Mijn hemel, ik heb een heel andere motor! Het ding stuurt echt rete scherp, vreet door de bochten! En ja, met de 190/55 aan de achterkant ipv de standaard 180/55. Geen enkel probleem.

Ik heb nu de AVON Storm 3D X-M in 190/55 en 120/70
 
Bijna 20jaar terug ja.

Maar goed, nu de Avons eronder gemonteerd inmiddels. Mijn hemel, ik heb een heel andere motor! Het ding stuurt echt rete scherp, vreet door de bochten! En ja, met de 190/55 aan de achterkant ipv de standaard 180/55. Geen enkel probleem.

Ik heb nu de AVON Storm 3D X-M in 190/55 en 120/70
Had je problemen verwacht dan met een 190 achterband? Heel veel mensen hebben die op de CB1300 zitten.
 
En wat is daarvan het nut? Een 200 band op een velg bedoeld voor een 180 band wordt al teveel geknepen waardoor de bolling niet meer klopt. Zelfs de looks wijzigen amper want hij zal niet veel breder ogen dan een 190.

Hij zal ondanks de breedte van de velg, toch iets breder zijn. Looks. Meer niet.

En inderdaad, met rijden met je er niets van. De diameter is uiteraard wel groter tussen een 190/55 vergeleken met een 180/55, dus het zal iets langer doortrekken en een afwijking geven in de snelheidsmeter. Maar ja, of je dat echt merkt op straat? Verwaarloosbaar.
 
Hij zal ondanks de breedte van de velg, toch iets breder zijn. Looks. Meer niet.

En inderdaad, met rijden met je er niets van. De diameter is uiteraard wel groter tussen een 190/55 vergeleken met een 180/55, dus het zal iets langer doortrekken en een afwijking geven in de snelheidsmeter. Maar ja, of je dat echt merkt op straat? Verwaarloosbaar.
Welke breedte heeft de velg...... 5.5 of 6 ?
 
Welke breedte heeft de velg...... 5.5 of 6 ?
Kan ook wel zo’n bandje gebruiken!
BC22A819-5EDB-46E9-94EA-1A46306156FA.jpeg
 
Jullie hebben toch wekelijks een ritje.... bij geschikte weersomstandigheden ?
Dan moet je bij de www.superfour.nl een gezellig lidmaatschap nemen. Dan kan je gezellig mee met idd een ritje om de 2 weken van april t/m oktober. In de clubswhatsapp groep mee zwetsen met serieuze en minder serieuze onderwerpen. En als je ook nog op faceboek zit wordt je daar ook nog toegevoegd. Maar dit alles staat buiten dit topic van M-F.
 
Hoi,

ik heb sinds kort een CB1300A nu wil ik hier graag mijn navi op aansluiten.

de vorige eigenaar had dit rechtstreeks op de accu gedaan. maar mijn voorkeur gaat uit om de navi geschakeld aan te sluiten.

heeft de CB1300 ergens een accesoirestekker? of moet ik hem achter de koplamp aftakken?

gr. Thom
 
Als het mogelijk is zou ik net als Chrisjemol de navi met zekering via het contactslot aansluiten. Aansluiten via de koplamp werd door de monteur afgeraden. Kan alleen niet onderbouwen waarom want de reden is niet blijven hangen.
Rechtstreeks aan de accu betekent continu spanning. Bij mijn vader zijn Pan European zit de navi rechtstreeks op de accu met zekering ertussen. Naast dat er continu spanning op staat heeft hij geen issues ondervonden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan