Honda CB1000R Meetingpoint deel 7

Kwestie van doordrinken 😁
Oh ja nou zie ik‘t ook.
5CDFF3B8-C01A-4BE0-96AA-18280E240B82.jpeg
 
Wat ik met die Kawa's altijd heb is dat die precies af fabriek al eens een in een muur gegaan is, zo verfrommeld lijkt die benzinetank. Misschien ook wel direct wat 'k er niet mee heb. De honda heeft dan wel een mooiere lijn.
Zo zie je maar weer dat meningen kunnen verschillen. Ik vind ze beiden heel smakelijk. Maar de neo vind ik ook mooi.
 
Ik vond hem heel veel lijken op de Ducati Streetfighter V4, die ik ook heel mooi vind. Deze zal een stuk betaalbaarder zijn.
 

Bijlagen

  • 2021-Streetfighter-V4-Dark-Stealth-02.jpg
    2021-Streetfighter-V4-Dark-Stealth-02.jpg
    22,6 KB · Weergaven: 23
Als ze die, naar goeie gewoonte, voor een mooie prijs kunnen neerzetten dan zou ‘t wel eens een goeie verkoop kunnen opleveren.
 
Alleen op reis, anders niet. Ik heb de SW Motech Urban set.

Bekijk bijlage 1838780
Ja, bij de neo wel zie ik. Maar zijn dit hardshell tassen met ritsen of echt koffers?
Ik had wel hardshell tassen met ritsen maar ik zocht naar koffers met deksels, dus bovenladers.
Het viel me op dat die dus toen ik de CB kocht niet in het segment zaten, nu dus nog steeds niet? Ik baseer dat op visuele waarnemingen. Ik zie ze nooit rijden met koffers.
 
Ja, bij de neo wel zie ik. Maar zijn dit hardshell tassen met ritsen of echt koffers?
Ik had wel hardshell tassen met ritsen maar ik zocht naar koffers met deksels, dus bovenladers.
Het viel me op dat die dus toen ik de CB kocht niet in het segment zaten, nu dus nog steeds niet? Ik baseer dat op visuele waarnemingen. Ik zie ze nooit rijden met koffers.
Ze hebben inderdaad een rits, en ik vind dat het tussen tassen en koffers in zit. Echte koffers zoals jij bedoelt zijn het inderdaad niet nee.

En ik denk dat de CB niet direct het publiek trekt voor dergelijke koffers, dus daar zal het aanbod ook echt wel op aangepast zijn.

Past er bij jou nog een passagier achterop? Bij mij gaat dat niet echt meer lukken.
 
Past er bij jou nog een passagier achterop? Bij mij gaat dat niet echt meer lukken.
Op de foto staat het rek zo dat er een normale voet nog net zijn hak op het stepje kan krijgen, fijn is het niet. Het rek heb ik echter zo gemaakt dat je deze om kunt draaien en dan komt er zo’n vijf tot zeven centimeter voetruimte bij. Dus dat kan wel. Als het echt voor langere tijd zou zijn dan kan ik hem zo aanpassen dat het ook niet oncomfortabel is dan zonder koffers.

1673700558843.jpeg


Ook een rek gemaakt voor op de non metrische fiets en daar is zoveel ruimte dat het makkelijk kan.

1673700813702.jpeg


Bovenladers zijn fijn.

1673700950329.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: jjgv
Wie hier heeft ervaring met doorgeroeste flensen op de catalysator van de CB1000R?
zou lassen te proberen zijn?

decat heb ik wat angst voor omdat ik graag in lux & DE rondrijdt en té veel geluid niet zomaar geapprecieerd wordt?
 
Pfoe, eigenlijk geen idee maar het ligt aan het materiaal. Waarschijnlijk is het gealumineerd staal maar het kan ook zomaar staal, rvs of titanium zijn. Hoe dan ook; die materialen zijn wel te lassen maar rvs lassen is echt een hele andere tak van sport dan staal. Titanium, rvs of gealumineerd staal ook. Ik zou die vraag eens voorleggen bij een echte lasser.
 
Ik ben nu al even aan het kijken op Motea om een set paddock stands (voorwiel + achterwiel) aan te schaffen.
Ben uitgekomen op 2 mogelijke opties?



Kan iemand bevestigen of deze geschikt zijn om toe te passen op de CB1000R van 2011?
Volgens de tekst zou het moeten kloppen, de onderste zou een variabel instelbereik hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nu al even aan het kijken op Motea om een set paddock stands (voorwiel + achterwiel) aan te schaffen.
Ben uitgekomen op 2 mogelijke opties?



Kan iemand bevestigen of deze geschikt zijn om toe te passen op de CB1000R van 2011?
Volgens de tekst zou het moeten kloppen, de onderste zou een variabel instelbereik hebben.
Die dingen van Motea zijn voor zover ik weet van prima kwaliteit.
Als die website zegt dat het past op jouw model cb1000, dan past het. Wat je altijd dubbel kan checken is de diameter van die pin die in je achterwiel gaat.
 
Wie hier heeft ervaring met doorgeroeste flensen op de catalysator van de CB1000R?
zou lassen te proberen zijn?

decat heb ik wat angst voor omdat ik graag in lux & DE rondrijdt en té veel geluid niet zomaar geapprecieerd wordt?
Ik heb een katalysator van marktplaats gescoord voor heel weinig. Er staat er nog één te koop.
Pfoe, eigenlijk geen idee maar het ligt aan het materiaal. Waarschijnlijk is het gealumineerd staal maar het kan ook zomaar staal, rvs of titanium zijn. Hoe dan ook; die materialen zijn wel te lassen maar rvs lassen is echt een hele andere tak van sport dan staal. Titanium, rvs of gealumineerd staal ook. Ik zou die vraag eens voorleggen bij een echte lasser.
Ik ben echt benieuwd naar hoe dit eruit ziet. Doorgeroest RVS
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nu al even aan het kijken op Motea om een set paddock stands (voorwiel + achterwiel) aan te schaffen.
Ben uitgekomen op 2 mogelijke opties?



Kan iemand bevestigen of deze geschikt zijn om toe te passen op de CB1000R van 2011?
Volgens de tekst zou het moeten kloppen, de onderste zou een variabel instelbereik hebben.
Paddockstand achter scoor je vaak voor 2 a 3 tientjes op marktplaats dat heb ik ook gedaan en als pin een milimeter dunner is dan draai je er een paar laagjes ductape omheen
 
Deze gescoord op MP voor betrekkelijk weinig. Bekijk bijlage 1850579
ixil demper die aan de kat past, stuk minder luid als de SC. Net wat dieper en een beetje luider dan het origineel.
Kan me bijna niet voorstellen dat dit minder geluid geeft als de SC... Heb de SC ook met decat (en een maatje heeft van die ixill pijpjes onder zn) maar vind ze echt een stuk minder fijn en wat mij betreft irritant klinken.. Alsof ik constant een mug hoor :P ) maar misschien klinkt het op de CB wel anders hoor!
 
Kan me bijna niet voorstellen dat dit minder geluid geeft als de SC... Heb de SC ook met decat (en een maatje heeft van die ixill pijpjes onder zn) maar vind ze echt een stuk minder fijn en wat mij betreft irritant klinken.. Alsof ik constant een mug hoor :P ) maar misschien klinkt het op de CB wel anders hoor!
Ja, nou…wat kan ik hier op antwoorden? Ik persoonlijk ervaar de ixil als minder luid. Daar waar mijn vrouw, de hond nog eerder, me met de SC al van ver hoorde aankomen is dat met de ixil niet het geval. Dit vergelijk is dan ook nog met 1 en dezelfde motor gedaan en ik begrijp dat dat bij jou niet het geval is?

Ik upload zo een filmpje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan