pmponer
MF veteraan
- 4 nov 2002
- 3.160
- 2.165
Ja nooit te bang zijn, mijn huidige diversion 140000, heb een bmw k75 gehad met 180.000 en een st1100 met 200 k plusDat zijn flink2at kilome
Dat zijn flink wat kilometers.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja nooit te bang zijn, mijn huidige diversion 140000, heb een bmw k75 gehad met 180.000 en een st1100 met 200 k plusDat zijn flink2at kilome
Dat zijn flink wat kilometers.
Dat zijn allemaal dikke blokken.Ja nooit te bang zijn, mijn huidige diversion 140000, heb een bmw k75 gehad met 180.000 en een st1100 met 200 k plus
Mijn eigen Suzuki Gladius loopt richting de 150.000 km
Noem dat maar veel km's.Dat zijn flink wat kilometers.
200 duizend op een scooter? Ik heb het nog nooit meegemaakt..wie wel?Daar ben ik het mee eens Rubicon.
@ Sjiel: Over wat een scooter kan halen: wees niet bang voor 100.000 km. Meestal hebben ze veel lagere standen. Kijk vooral naar de algehele staat en de werking van het apparaat. Dat zegt veel over hoe (on)zorgvuldig er mee is omgesprongen. Bij goed onderhoud kan elke middenklasse scooter 200.000 halen. Er zal dan af en toe iets moeten worden vervangen dat wat prijzig is. Voor dat geld heb je een goede Silverwing/FJS400, die zijn wat log, maar vrijwel onverwoestbaar.
Ik ken iemand met een Heinkel Tourist met 360k op de klok...
Of bedoel je dat niet..?
Cylinderinhoud zegt niks over duurzaamheid...
Ook een 50cc-tje kan ton(nen) lopen..
Alles valt met gebruik en onderhoud
dat is ook maar deels waar.maar kleine motoren moeten relatief harder werken om bepaalde snelheden te halen, dus hogere toerentallen en slijten relatief harder.
Moet je dan ook niet het gebruik erbij meenemen (hoog in toeren rijden e.d.)?dat is ook maar deels waar.
"allesbepalend" is de BMEP, oftewel : de staat van de tuning, en de kwaliteit van de onderdelen.
lage BMEP = weinig belasting van de onderdelen en langere levensduur dan hoge BMEP (bij gelijke kwaliteit)
en BMEP is niet afhankelijk van cc's of toerentallen.
Na jarenlang lang motor te hebben gereden wil ik de overstap maken naar een motor scooter (300-400cc).
Ik heb in vijf maanden 17.000 km gereden met een Burgman 250.Deze week gaat de kogel door de kerk. Het wordt een burgman 200 met 44k op de teller of een xmax 250 met 19k op de teller
dat is ook maar deels waar.
"allesbepalend" is de BMEP, oftewel : de staat van de tuning, en de kwaliteit van de onderdelen.
lage BMEP = weinig belasting van de onderdelen en langere levensduur dan hoge BMEP (bij gelijke kwaliteit)
en BMEP is niet afhankelijk van cc's of toerentallen.
Klets.
Als je een brommertje gebruikt waarvoor hij bedoeld is, en niet continu loopt uit te melken..dan hebben ze net zolang leven als een motorfiets (die uiteraard harder loopt).
Een brommer die 7k toeten draait slijt net zo hard als een motorfiets bij hetzelfde toetental
De massa die in beweging gebracht moet worden is sowieso verschillend.Nogmaals: leg mij het verschil uit tussen 5000/min met een bromfietsmotor, of 5000/min met een 5,7L V8....?
Dank voor jouw bericht. Ik ga morgen proefrijdenZucht...
Ja: de auto met 5,7L V8 heeft een gele kentekenplaat, de brommer wel..
@Sjiel : iedereen snapt dat hard(er) rijden met een grotere motor beter lukt dan met een kleinere die daarvoor moet worden uitgewrongen..
Koop een scooter met een motor die de gewenste snelheid met gemak draait; rij je meestal N-wegen, dan red jij je prima met een 125cc.
Snelwegen vragen iets meer, dus koop dan iets van 250-400cc
De weg is fiftyfifty. 15km binnendoor en 15km autoweg. Ik kan ook uitsluitend autoweg rijden, dan is het 38km. Helemaal binnendoor is 29km. Alle opties dusIk heb in vijf maanden 17.000 km gereden met een Burgman 250.
Toen reed ik hem zowat de sloot in van saaiheid.
De Xmax 250 zal wat sportiever zijn maar je eerste idee 300..400cc.. lijkt mij een stuk fijner bij je dagelijkse woon~werk verkeer.
30.. 35 kilometer is genoeg afstand om soms ook wat haast of plezier te hebben.
Dat kan met een 300-400cc wel en ook constant veilig voor het verkeer uit rijden.
Ik rij 9ngeveer 15 snelweg en 15km binnendoorZucht...
Ja: de auto met 5,7L V8 heeft een gele kentekenplaat, de brommer wel..
@Sjiel : iedereen snapt dat hard(er) rijden met een grotere motor beter lukt dan met een kleinere die daarvoor moet worden uitgewrongen..
Koop een scooter met een motor die de gewenste snelheid met gemak draait; rij je meestal N-wegen, dan red jij je prima met een 125cc.
Snelwegen vragen iets meer, dus koop dan iets van 250-400cc
Wat was er nog origineel aan het blok toen de totaalteller in het dashboard 325.000 km aangaf?Noem dat maar veel km's.
Mijn Yamaha staat/ stond op 325.000 km.
Z'n laatste trip was deze zomer naar Roemenië en Bulgarije. Nog steeds betrouwbaar anders ga je er niet zulke trips mee rijden.
Storingen tijdens deze trip was stekker van de GPS en de benzine-meter ging ineens meebewegen met klotsen in de tank.
Verder liep die de hele reis als een zonnetje. Zelfs onderweg nog geen olie hoeven bijvullen.
Toen was er ineens op de terugweg in Hongarije een auto die dacht voorrang te moeten nemen.
Met mijn FZ had ik zo nog een ton verder gekund. Nu is ie helaas total-loss. (en z'n baasje heeft het been in de prak)