Wijdlopende Nelus
MF'er
- 25 okt 2020
- 120
- 185
Ik ga bijna altijd te hard daar waar het kan. Vaak niet voor lange tijd maar zo maar een paar versnellingen doortrekken werkt toch best verslavend.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
12 jaar geleden werkte ik in een stad met 160.000 inwoners, 24/7 minimaal 4 auto's op straat.In .nl, een jaar of 12 geleden was dat, een auto of 5 per week in een stad met 60.000 inwoners.
12 jaar geleden werkte ik in een stad met 160.000 inwoners, 24/7 minimaal 4 auto's op straat.
Afgezien van s een kras doordat je met je handboeien langs de deur trok...of met wat geworstel je de auto gebruikte om een verdachte tegen vast te zetten..... denk dat er 1 x per 2 a 3 weken een auto naar de garage ging ivm schade veroorzaakt door verkeersdeelneming.
Gewoon bijzonder slechte chauffeurs in die stad die jij bedoeld ?
Het hoeft natuurlijk niet altijd aan die politieauto te liggen dat er een ongeval is. Het verbaast mij altijd hoe panisch sommige mensen reageren als er een voorrangsvoertuig in de buurt komt. En daar valt volgens mij niet altijd op te anticiperen.
Ik rij niet of nauwlijks te hard. Maar als de 30 km max overal in de bebouwdekom wettelijk word heb ik n probleem. Zal toch niet gebeuren dat dan de E bike's me om de oren vliegen.
Ik vind motorrijden nu best irritant geworden met 100 km per uur op de rijksweg. En in ergste geval 80. Het is wat jij al aangeef. De verveling neemt de overhand bij mij. Bij 120/130 ben ik meer gefocust op rijden zelf.Tja. Helaas worden in alle milieudrift en drang naar politieke good boy points allerlei regels geïmplementeerd die op papier goed klinken. Maar in de praktijk is die constante snelheidsverlaging een bron van frustratie en verveling waardoor allerlei andere problemen ontstaan. Snelheid is niet enkel verantwoordelijk voor verkeersincidenten. Onoplettendheid, onverschilligheid, hufterigheid, ongeduld, irritatie en afleiding zijn veel grotere problemen. Hoe lager de snelheid hoe meer deze gevaren een rol gaan spelen. Je zou zelfs kunnen stellen dat snelheid bevordelijk is voor concentratie. Maar dat argument is niet te verkopen buiten deze tweewielige kringen.
Maar wie houd ik voor de gek, natuurlijk gaat dat nooit meer omhoog...
Denk het gros van de motorrijders dit doen. Ik ook. Maar voor woon werk kies ik de snelste route. Binnen door zou ik wel willen maar bij verkeerslichten zwelt de irritatie weer toe omdat ze op de verkeersstroom zijn afgesteld. En dat zijn niet de binnendoor/achteraf weggetjes.Daarom zoek dus mooie achteraf weggetjes op, daar kan je nog een beetje je gang gaan.
Dan kies je de verkeerde binnendoor/achteraf weggetjes.Binnen door zou ik wel willen maar bij verkeerslichten zwelt de irritatie weer
Precies!Dan kies je de verkeerde binnendoor/achteraf weggetjes.
Op mijn woon-werk route via de achteraf weggetjeskom ik 1 verkeerslicht tegen. Als ik dan in de bebouwde kom kom krijg ik er nog 3.
Via de "normale" route kom ik er 12 tegen. Die neem ik dus nooit
Is een vervelend weggetje als je degene bedoelt die ik denk. Staan ze heel vaak te laseren juist om die reden.Rijdt veel/vaak/overal wel te hard, maar ook soms onder de max. snelheid omdat de situatie daar wel/niet voor leent.
Vindt de max. snelheid vaak relatief en niet plausibel.
Bijvoorbeeld, gisteren een rit gedaan door Noord-Brabant, in de buurt van Zevenbergschenhoek. Een rechte week door de polder, geen afslagen (thans overzichtelijk, kale vlakten). Wat mag je daar, max 60 terwijl je er gewoon 80 kunt rijden.
Omgeving Werkendam idem, ene moment is het 60 dan weer 80. En geen verschil in wegsituatie of wat dan ook.
En op de motor volgens CBR 5-10 km harder is prima, zo lang je het maar niet doet bij een flitscamera! ;-)
Daarbij Werkendam ben ik een keer gruwelijk genaaidRijdt veel/vaak/overal wel te hard, maar ook soms onder de max. snelheid omdat de situatie daar wel/niet voor leent.
Vindt de max. snelheid vaak relatief en niet plausibel.
Bijvoorbeeld, gisteren een rit gedaan door Noord-Brabant, in de buurt van Zevenbergschenhoek. Een rechte week door de polder, geen afslagen (thans overzichtelijk, kale vlakten). Wat mag je daar, max 60 terwijl je er gewoon 80 kunt rijden.
Omgeving Werkendam idem, ene moment is het 60 dan weer 80. En geen verschil in wegsituatie of wat dan ook.
En op de motor volgens CBR 5-10 km harder is prima, zo lang je het maar niet doet bij een flitscamera! ;-)