Hoe snel kan ik rijden met vloeibare pakking op vacuumplates kleppendeksel.

Jarno457

MF'er
30 jan 2019
115
14
Haaksbergen
Ik heb vanmiddag vloeibare pakking gelegd op de vacuumplates van mijn kawasaki zx6r. Ik heb hiervoor block off plates gekocht en vroeg me af wanneer ik weer kan rijden aangezien het morgen heerlijk weer word.
Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • 20200402_175524.jpg
    20200402_175524.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 13
  • 20200404_201846.jpg
    20200404_201846.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 28
ik weet niet wat ik onder 5-in-1 moet verstaan, maar bij de vloeibare siloconen-dichting die ik gebruik is "dicht en gaan", als is het maar 10 seconden.
tijdens een race heb je geen tijd om te wachten tot het droog is.
bij een klant ga ik ook niet even een uur staan schilderen - laat staan de dag erop terug komen - om dan pas te testen.
 
Je kunt voor het rijden proberen te friemelen aan de pakking die bij montage er tussenuit is gedrukt. De betere vloeibare pakking voelt aan als een soort elastiek.

Als dat met een mooi dun laagje.. klem zit met die plaatjes.. dan moet er wel erg veel druk op komen om problemen te veroorzaken.
 
Google het merk en type en kijk bij de producteigenschappen
Het beste antwoord dat gegarandeerd goed is.
ik weet niet wat ik onder 5-in-1 moet verstaan, maar bij de vloeibare siloconen-dichting die ik gebruik is "dicht en gaan", als is het maar 10 seconden.
tijdens een race heb je geen tijd om te wachten tot het droog is.
bij een klant ga ik ook niet even een uur staan schilderen - laat staan de dag erop terug komen - om dan pas te testen.
Een praktijk ervaring met siliconen pakking.
Eén die ik persoonlijk ook deel, wanneer alles weer in elkaar zit is het al droog (genoeg).
Als het nog vers is dan loopt het eruit als de zon er op staat. minimaal 2 dagen drogen en niet in de zon.
Nog nooit meegemaakt dat vloeibare pakking 2 dagen moet drogen.
2u is al veel... (zeker in een professionele omgeving is 2u veel te lang)
 
Ik vertrouw de fabrikant nooit en wacht daarom ook 48 uur.

Je weet het maar nooit, ze zeggen 24u maar ze verkopen dat spul en willen natuurlijk dat je meer koopt. De eerst keer denk je na 2u wachten kan het wel, dan moet je overnieuw beginnen, ja jammer, tube leeg want een beetje hobbyist legt er een mooie rups op. De tweede keer word het al iets zuiniger en wacht je 8u, weer opnieuw beginnen. Shit, net niet genoeg om alles nog een keer te doen, WEER een tube.

Dat is het verdien model en ik zie ook net dat zondag de nieuwe vrijdag is.

Dus zonder gekheid: Wacht gewoon ff en plan beter. Een rups leggen doe je nooit, een filmpje vloeibare pakking is zo droog. Morgen is het ook nog mooi weer.
 
Geen idee welke vloeibare pakking je precies gebruikt, ik heb ze in de automotive van verschillende merken gebruikt, en de auto staat altijd gewoon dezelfde dag weer rijklaar buiten voor de klant.

Versnellingsbakdelen, waterpomp, distributiedeksels, carterpannen etc, paar uur drogen is altijd voldoende gebleken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Ik heb gisteravond nog gauw een test object gemaakt met een kant een lijntje (pakking) en andere kant een dichtgedrukt lijntje.
Vanmorgen even gekeken en het dichtgedrukte lijntje was droog en het normale lijntje was nog zacht van binnen.
Was uiteraard wel later gelegd dan de oorspronkelijke deksels. Dus ik heb er vanmiddag lekker 4 uur mee gereden.
Bedankt voor de meningen en antwoorden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan