Hoe plastiek opnieuw laten glimmen?

Jooks

Die hard MF'er
26 okt 2002
541
1
Heist-op-den-Berg (België)
Facebook
Hoe kan ik de plastieken nummerschilden van mijn moto weer laten blinken? Na het verwijderen van stickers die er al enkele jaren hebben opgezeten, zijn er matte delen. Ik heb reeds geprobeerd met polish voor autolak, maar dat is geen succes...
 
Ik heb geloof ik dit spul wel eens gebruikt voor autobumpers, werkte wel goed:
Valma Plastishine
Valma Plastishine geeft dof kunststof glans en haalt de kleur weer op. Plastishine is vooral bedoeld voor kunststof onderdelen aan de buitenkant van de auto zoals bumpers en sierstrippen. Dit product is bij uitstek geschikt voor vinyldaken. Tip: Gebruik Plastishine ook eens voor de binnenkant van de auto op dashboard en deuren. Valma Plastishine, de "autowas" voor uw kunststof.

www.valma.nl
 
Hmmm....

Zijn de schilden gespoten met lak of is het ongelakt kunststof?

In het eerste geval (lak) zou ik Commandant Rubbing Compund gebruiken (soort schuurpasta). Deze is er in verschillende soorten (grof tot fijn). Kun je ook gebruiken om oudere lak weer te laten glimmen. Of je dit ook toe kunt passen op ongelakte materialen, weet ik niet - denk het wel maar probeer het eerst even op een onopvallend stukje voor de zekerheid.

Alternatief is koperpoets - is ook een heel fijn schuurmiddel...

Succes!

Kire
 
'k heb nu de volgende pogingen al ondernomen;
- wd 40
- lampolie
- white spirit
- auto-polish
- commandant nr 5
- zachtjes verhitten
resultaat tot hietoe; een kleine verbetering (door de auto-polish), maar nog altijd geen bevredigend resultaat...
Ik ga nu eens proberen met een elektrische polijstborstel...
 
nog effe een plaatje;
full
 
Glimt toch aardig?
Het is de foto die aardig "bedriegd", staat echt wel matglanzend op bepaalde stukken

voor een paar euri heb je een nieuwe...
euhm, die paar euri vallen behoorlijk tegen (200 euri voor 2 nummerschilden en bijhorende hitteschild), namaak is er niet.

vind ik persoonlijk veel te veel geld voor 2 plastiekjes B|
 
Of je koopt een spuitbus en spuit hem mooi glimmend zwart.

Overignes moet je bij het polijsten wel ff volhouden voor een echt glimmend resultaat...
 
Ik gebruikte op m'n XT600 commendant4 en daarna paar keer goed in de was zetten. Door de was gaat hij weer glimmen. Succes
 
ik heb HET gevonden en mijn SM glimt nu als de ziekte...geweldig.....en wat ik gebruikt heb. GTI wax van applied. geweldig spul. opbrengen, ff wachten en de doffe was uitpoetsen tot een waanzinnige glans. (meteen de gixxer ook maar gedaan :9~ :9~ :9~ )
 
Hoe kan ik de plastieken nummerschilden van mijn moto weer laten blinken? Na het verwijderen van stickers die er al enkele jaren hebben opgezeten, zijn er matte delen. Ik heb reeds geprobeerd met polish voor autolak, maar dat is geen succes...
Ik hoorde een kerel gisteren zeggen dat Brasso het beste middel is voor gekraste kuipruiten. Dat is overigens wel ander materiaal dan een nummerschild van een crosser.
 
Hoe kan ik de plastieken nummerschilden van mijn moto weer laten blinken? Na het verwijderen van stickers die er al enkele jaren hebben opgezeten, zijn er matte delen. Ik heb reeds geprobeerd met polish voor autolak, maar dat is geen succes...

Cockpit Spray!! Gebruik ik ook altijd voor alle ongespoten plastic delen van m'n motor. Je hebt normaal en hoogglans, glimt als een tiet. Krijg je overal. :)

Ow, zie net pas het plaatje, weet niet of je dat onderdeel dan weer mooi egaal van kleur krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Je kan het proberen met een autowas, deze polijsten ook een klein beetje. Helemaal egaal zul je het nooit krijgen, door het weer en de zon is het de ander kant verweerd, oppoetsen lukt nooit helemaal.

(In vijf jaar zat van deze dingen tegengekomen bij het poetsbedrijf waar ik werkte op zaterdagen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan