Hoe lang kan ik nog zonder te tanken?

KullY

MF'er
29 nov 2002
40
0
Lelystad
Ik heb een GSX-R750 '98er, en mijn vraag is weet iemand hoe lang ik nog door kan rijden als mn lampje begint te branden van mn benzinemeter? Ik heb namelijk geen idee, en ik heb ook geen zin om het uit te proberen ;)
 
reken je gem...verbruik uit...en hoeveel je overhoudt als je tankt terwijl net het lichtje is gaan branden.....dan weet je het grofweg.
 
bij m'n ZZR heb ik nog een halve tank, ik weet niet of dat ook voor gixxers geldt, maar ik dacht dat over het algemeen de meeste motoren 'te vroeg' om benzine mekkeren..

Koz
 
Neem een keer een kleine jerrycan mee achterop, en probeer het uit.

Ik heb het een keer op goed geluk met mijn auto uitgeprobeerd, en toen kon ik nog 200 km doorrijden terwijl het reservelampje brandde...een paar kilometer voor het tankstation begon ie te stotteren, en 5 meter voor de pomp sloeg ie af, ik kon em gelukkig nog door laten rollen :) :)
 
op mijn 1000 is knipperen nog 4l (+-40km rijden) en continu branden nog 2l (begin maar al aan duwen te denken :P )
 
Ik kan op de kop af nog 47,0km rijden nadat het lampje is aangegaan. En daarna kan ik dan nog minstens 5 kilometer lopen!!



Dat is toch een fantastisch resultaat met een R1..... Vooral dat lopen.

Die 47km beviel me wel, de daarop volgende 5 bevielen me minder *D

Ik kan het weten, ik heb het vandaag uitgeprobeerd |(

(leverde me wel een lekker lange pauze op.....)
 
Ik kan op de kop af nog 47,0km rijden nadat het lampje is aangegaan. En daarna kan ik dan nog minstens 5 kilometer lopen!!



Dat is toch een fantastisch resultaat met een R1..... Vooral dat lopen.

Die 47km beviel me wel, de daarop volgende 5 bevielen me minder *D

Ik kan het weten, ik heb het vandaag uitgeprobeerd |(

(leverde me wel een lekker lange pauze op.....)

rofl
 
Als het lampje brand, zou ik toch maar rap een
tankstation opzoeken als ik jou was, want inderdaad
als je 5 km moet lopen met je motor....... :}
 
op mijn 1000 is knipperen nog 4l (+-40km rijden) en continu branden nog 2l (begin maar al aan duwen te denken :P )

Bij mijn 750 ook. Knipperen is nog 4 liter, branden is nog 2 liter.
Dus in het ergste geval heb je nog 40 km te gaan ;)
 
Zo te horen heeft hij geen reserve, hij heeft het over het lampje van de benzinemeter!
Ik lul ook maar eens eind in de richting. Heb alleen ervaring met de lesmotor en daarbij mocht ik op de snelweg met 120 op zoek naar het dingetje om op reserve te komen.. Nog voordat de meter onder de 80 kwam, begon ie weer vrolijk te pruttelen.
 
Bij mijn 750 ook. Knipperen is nog 4 liter, branden is nog 2 liter.
Dus in het ergste geval heb je nog 40 km te gaan ;)

Yep, mijn voormalige Gix750 zelfde verhaal, lijkt me dus aardig in de richting komen..

Op m'n spannetje haal ik op de snelweg maar 185km op 21 liter....helaas aan de lijve ondervonden in Frankrijk. Niet leuk, zeker niet wanneer de volgende pomp nog maar 2 km verderop is... ;(

Vanaf afgelopen zaterdag geen last meer van (hoop ik) heb een reservetank van 25l in de bak in laten bouwen, handig zo'n span!?
 
Bij de zzr betekend het lampje "je hebt net getankt en je bent nu op de helft" ik heb een tijdje in mijn verbruik in de gaten gehouden en rijd nu op de dagteller, en mocht ik me nou helemaal vergissen heb ik ook nog een reserve..

Is pas 1 x gebeurd, maar toen was het heeeel mooi weer en het verbruik ineens heel wat hoger..
 
Terug
Bovenaan Onderaan