Hello,
Ik kocht mij onlangs een virago xv1000 van '84. Ik moest vaststellen dat ik steeds met een lege batterij stond als ik niet dagelijks met de motor reed. Na controle lijkt er geen verlies te zijn, ook geen slechte batterij, lader ook ok, doch blijkbaar is de regulator kapot. Hier in belgie vraagt men zo'n 750euro om dat te herstellen. Kan dat zelf gedaan worden ?? En kan iemand mij zeggen waar ik deze onderdelen nog kan kopen.
Alle hulp is welkom.
Alvast bedankt
hoi gman
had je mijn mailtje nog ontvangen.
Ik wil graag de oplossing weten voor de mechanische startproblemen.
Mijn startmotor slaat door door dus dit wil ik graag verhelpen en natuurlijk tegen minimale kosten
Uhmm, dit onderwerp is al twee jaar oud.........
Wat voor type en bouwjaar Virago heb jij? Afhankelijk van het type en bouwjaar zijn er twee heel verschillende modificaties. Allebei makkelijk zelf te doen, en met originele Yamaha onderdelen, daar is helemaal niets geheimzinnigs aan.
als ik de onderdelen binnen heb zal ik een 'reportage' maken van de start perikelen van de virago's in Nog meer XV920 / TR1 / XV750 / XV500Welke 2 modificaties zijn dat dan? Zijn dat die 2 modificaties die een garage bedrijf voor 250euro doet?
Welke 2 modificaties zijn dat dan? Zijn dat die 2 modificaties die een garage bedrijf voor 250euro doet?
= 1 tandwiel + 2 ringenBij de oude types is het een setje andere tandwielen en een kleine aanpassing, dat zorgt er samen voor dat de startmotor sneller "in komt".
enkel en alleen maar een ringBij de latere alleen een paar andere busjes, en nog een klein onderdeel wat er voor gaat zorgen dat de startmotor wat verder aangedrukt gaat worden.
valt wel mee hoorIn alle gevallen zijn ze ook heel gevoelig voor een goede volle accu, en goed gesynchroniseerde en afgestelde carburateurs.
Bij alle aanpassingen waarbij de startmotor eraf moet zal het linker carterdeksel los moeten, oftewel olie er uit en een nieuwe pakking, is dus niet echt een kleinigheidjeBij de oude is het wel wat werk omdat er een deksel los moet en de olie er vanaf. Bij de nieuwere is het echt maar een kleinigheidje.
Zou best kunnen hoor, ik heb ooit begrepen dat de grens bij '92 lag, m'n 1100 is van 93 en doet het nog prima, dus die ervaring heb ik (nog) niet.Oké nog even dan, bij de latere modellen hoeft de olie en de startmotor er niet af. Er hoeven alleen maar een paar onderdelen te worden gewisseld achter het kleine dekseltje linksvoor op het blok.
Zo vaak is dat nou ook weer niet, zeker niet vaak geneog om het een standaard kwaal te noemen, maar het zou kunnen dat hij kapot is.Vaak zijn de CDi units stuk bij die dingen (contacten los), maar dan ploffen ze ook (vaak) tijdens het rijden, of gaan ze op 1 cilinder lopen.
Zo vaak is dat nou ook weer niet, zeker niet vaak geneog om het een standaard kwaal te noemen, maar het zou kunnen dat hij kapot is.
Wat ik veel belangrijker vind is, wat wordt er verstaan onder slecht starten?
draait de boel allemaal goed rond en start hij niet? of draait de startmotor wel maar grijpt hij niet aan ( met veel geratel, wat wél een kwaal is van de oudere virago's) het ene houd in dat je het electrisch gedeelte of de carbs moet nakijken, en anders moet het start mechanisme gereviseerd worden.
Beste Distel,
Ik heb zojuist dit oude topic doorgenomen op relevantie en ik loop tegen hetzelfde probleem aan met mijn Honda FT500. Nu geef jij aan dat je het anker opnieuw laat wikkelen, in mijn beleving kost dit >150 euro. Heb jij dit zelf gedaan, of heb je een adresje?
Bij voorbaat dank,
Remco