daddyphilipsen
Resurrected, by the mercies of Nuts
- 31 mei 2008
- 17.443
- 36.255
Gewoon zorgen dat hij nog harder gaat lopen dan kun je weer rustig met 3/4 gas lekker toeren.
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Even een vraagje, weet iemand of de frames verschillen kwa formaatvan een RD80LC en een RD125LC?
Ik ben rustig aan het kijken voor zo'n motorfietsje, ik heb al 9 jaar een FS1 (op bromfietskenteken), en ga elk jaar met wat vrienden een aantal meetings af, maar ik zou eigenlijk ook iets van een RD'tje willen op motorfietskenteken die wel betrouwbaar snel is te krijgen (waar je dus niet continu met je linkerhand op de koppelingshendel meot rijden, zoals een FS1 ). Afgelopen weekend hadden we weer een meeting, en had ik (voor het eerst sinds 7 jaar weer trouwens) een dikke vette warmloper na zo'n 10 minuten continu op top rijden
Kwa afstellen durf ik wel te zeggen dat het eigenlijk 100% goed zit bij mijn FS1 Er valt niet te ontkennen dat een FS1 niet de beste thermische capaciteiten heeft (kleine, zwarte, gietijzeren cilinder...). Het ging al 7 jaar goed, dat vind ik al heel wat
Maar daar gaat het nu niet om. Kan iemand mij vertellen of er verschil in formaat zit tussen een RD80LC of een RD125LC
Cilinder is inderdaad erg klein vergeleken bij de duitsers
Tnx, hier heb ik wat aan! Het lijkt er op dat het 'oude' model RD80 (Dus uit de jaren '80) kleiner is, die heeft ook een andere styling + achterbrug. Van de nieuwere lijken de maten vrij goed overeen te komen.Misschien heb je hier wat aan,hier staan alle maten zoals lengte breedte enzzzzz,
rechts boven kan je de 125cc gegevens vinden,de maten zijn verschillend,dus de frame,s
waarschijnlijk ook.
STORY RD80LC
@Tom: Gaaf hoor die FS1, ook bij mij begon het jeugdsentiment naar boven te komen en had ik er bijna een gekocht zoals vroeger: een FS1-DX uit '81. Uiteindelijk uit praktische overweging toch naar een 125 gaan kijken. Past ook goed in de schuur maar zo kan ik wel alle mooie binnendoorwegen pakken. Wat mij doet denken aan die oude brommer is de RD 125 DX en de RS 125 DX. Die laatste heb ik gekocht, een '81-er uit Zwitserland. Die LC is ook leuk, doet dan weer denken aan de Honda's MB uit die tijd.
Ik ben nog neit zo oud dat het 'jeugdsentiment' is voor mij ik heb 'm vanaf m'n 17e. Daarvoor had ik een Kreidler (lompe klote rammelbak), maar die heb ik teon verkocht, en omdat m'n pa vroeger een FS1 heeft gehad heb ik er toen ook 1 gekocht en opgeknapt (met hem), inmiddels ben ik 26 en heb diezelfde FS1 nog steeds@Tom: Gaaf hoor die FS1, ook bij mij begon het jeugdsentiment naar boven te komen en had ik er bijna een gekocht zoals vroeger: een FS1-DX uit '81. Uiteindelijk uit praktische overweging toch naar een 125 gaan kijken. Past ook goed in de schuur maar zo kan ik wel alle mooie binnendoorwegen pakken. Wat mij doet denken aan die oude brommer is de RD 125 DX en de RS 125 DX. Die laatste heb ik gekocht, een '81-er uit Zwitserland. Die LC is ook leuk, doet dan weer denken aan de Honda's MB uit die tijd.
Hier een foto van mijn complete TZ 750
en dit is het project waarover het gaat:
TZ blok is klaar, frame is nu (bijna) klaar, velgen zijn klaar, nu de banden nog zodat ik de achtervelg kan aanpassen aan de kettinglijn, enz enz...
RD350 met 156000 mijl (251000 km) op de teller!!
http://www.classicmechanics.com/articles/2013-04/yamaha-rd350-ypvs
Je moet er van houden, aparte RD streetfighter te koop op MP
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...uniek.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618
Zo lang er maar geen houtworm en houtrot in zit.......