Het Yamaha TweeTakt Topic

Gewoon zorgen dat hij nog harder gaat lopen dan kun je weer rustig met 3/4 gas lekker toeren.
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje, weet iemand of de frames verschillen kwa formaatvan een RD80LC en een RD125LC?
Ik ben rustig aan het kijken voor zo'n motorfietsje, ik heb al 9 jaar een FS1 (op bromfietskenteken), en ga elk jaar met wat vrienden een aantal meetings af, maar ik zou eigenlijk ook iets van een RD'tje willen op motorfietskenteken die wel betrouwbaar snel is te krijgen (waar je dus niet continu met je linkerhand op de koppelingshendel meot rijden, zoals een FS1 :')). Afgelopen weekend hadden we weer een meeting, en had ik (voor het eerst sinds 7 jaar weer trouwens) een dikke vette warmloper na zo'n 10 minuten continu op top rijden :P

Betrouwbaarheid ligt aan de afstelling en onderhoud,niet aan de motor zelf,ik heb zelf een FS1 5bak
gehad met een 60cc cilinder en heb zelfs met lange stukken volgas geen problemen gehad, een goede afstelling is het belangrijkste bij een 2takt ,ook een Rd80 of 125
kunnen net zo onbetrouwbaar zijn als die niet in goede conditie zijn en goed staan
afgesteld,dat geld voor iedere 2takt of het nou een 50cc of 500cc is. :Y
 
Kwa afstellen durf ik wel te zeggen dat het eigenlijk 100% goed zit bij mijn FS1 ;) Er valt niet te ontkennen dat een FS1 niet de beste thermische capaciteiten heeft (kleine, zwarte, gietijzeren cilinder...). Het ging al 7 jaar goed, dat vind ik al heel wat :)
Maar daar gaat het nu niet om. Kan iemand mij vertellen of er verschil in formaat zit tussen een RD80LC of een RD125LC
 
Laatst bewerkt:
Kwa afstellen durf ik wel te zeggen dat het eigenlijk 100% goed zit bij mijn FS1 ;) Er valt niet te ontkennen dat een FS1 niet de beste thermische capaciteiten heeft (kleine, zwarte, gietijzeren cilinder...). Het ging al 7 jaar goed, dat vind ik al heel wat :)
Maar daar gaat het nu niet om. Kan iemand mij vertellen of er verschil in formaat zit tussen een RD80LC of een RD125LC

Misschien heb je hier wat aan,hier staan alle maten zoals lengte breedte enzzzzz,
rechts boven kan je de 125cc gegevens vinden,de maten zijn verschillend,dus de frame,s
waarschijnlijk ook.
STORY RD80LC
 
Laatst bewerkt:
Misschien heb je hier wat aan,hier staan alle maten zoals lengte breedte enzzzzz,
rechts boven kan je de 125cc gegevens vinden,de maten zijn verschillend,dus de frame,s
waarschijnlijk ook.
STORY RD80LC
Tnx, hier heb ik wat aan! Het lijkt er op dat het 'oude' model RD80 (Dus uit de jaren '80) kleiner is, die heeft ook een andere styling + achterbrug. Van de nieuwere lijken de maten vrij goed overeen te komen.
Nu lijkt het allemaal elkaar niet zo heel veel te ontlopen. Het ging mij er meer om dat zo'n RD125LC ook makkelijk in onze aangepaste caravan gezet kan worden (daar passen nu precies 2 FS1's in :+, een deel van de achterkant is uitneembaar).
Nu eerst maar mijn oude GSX400X verkopen om ruimte te maken, dan ASAP een RD80LC/125LC kopen
 
@Tom: Gaaf hoor die FS1, ook bij mij begon het jeugdsentiment naar boven te komen en had ik er bijna een gekocht zoals vroeger: een FS1-DX uit '81. Uiteindelijk uit praktische overweging toch naar een 125 gaan kijken. Past ook goed in de schuur maar zo kan ik wel alle mooie binnendoorwegen pakken. Wat mij doet denken aan die oude brommer is de RD 125 DX en de RS 125 DX. Die laatste heb ik gekocht, een '81-er uit Zwitserland. Die LC is ook leuk, doet dan weer denken aan de Honda's MB uit die tijd.
 
@Tom: Gaaf hoor die FS1, ook bij mij begon het jeugdsentiment naar boven te komen en had ik er bijna een gekocht zoals vroeger: een FS1-DX uit '81. Uiteindelijk uit praktische overweging toch naar een 125 gaan kijken. Past ook goed in de schuur maar zo kan ik wel alle mooie binnendoorwegen pakken. Wat mij doet denken aan die oude brommer is de RD 125 DX en de RS 125 DX. Die laatste heb ik gekocht, een '81-er uit Zwitserland. Die LC is ook leuk, doet dan weer denken aan de Honda's MB uit die tijd.


Eer Yamaha TDR125 / 250 is ook een hele leuke tweetakt, betrouwbaar en ideaal voor de binnendoor wegen. Die kom ik regelmatig tegen tijdens vakaties in de Franse Alpen.

Kost geen drol en is nog redelijk eenvoudig te koop te vinden.

Gebruikte auto's op AutoScout24
 
Laatst bewerkt:
@Tom: Gaaf hoor die FS1, ook bij mij begon het jeugdsentiment naar boven te komen en had ik er bijna een gekocht zoals vroeger: een FS1-DX uit '81. Uiteindelijk uit praktische overweging toch naar een 125 gaan kijken. Past ook goed in de schuur maar zo kan ik wel alle mooie binnendoorwegen pakken. Wat mij doet denken aan die oude brommer is de RD 125 DX en de RS 125 DX. Die laatste heb ik gekocht, een '81-er uit Zwitserland. Die LC is ook leuk, doet dan weer denken aan de Honda's MB uit die tijd.
Ik ben nog neit zo oud dat het 'jeugdsentiment' is voor mij :P ik heb 'm vanaf m'n 17e. Daarvoor had ik een Kreidler (lompe klote rammelbak), maar die heb ik teon verkocht, en omdat m'n pa vroeger een FS1 heeft gehad heb ik er toen ook 1 gekocht en opgeknapt (met hem), inmiddels ben ik 26 en heb diezelfde FS1 nog steeds :)
En aangezien m'n pa geen motorrijbewijs heeft, en ik het ergens zonde vind om m'n FS1 als motor om te laten keuren (kan m'n pa er ook niet meer op rijden), ben ik zodoende rustig aan het kijken voor zo'n RD80LC of RD125LC. Met zo'n ding valt het ook niet zo op als ik stiekem een stukje fietspad mee rij met zo'n oldtimer meeting/ritje ;)
 
Is er iemand in de buurt van Ridderkerk/Rotterdam met wat kennis van een RD 350 ? zit met een lekkage maar kan nou niet goed vinden waar het vandaan komt ....dacht eerst aan de speciale wp veer maar die is vervangen en is het dus niet. Kan het zijn dat de oliepomp bijv teveel olie geeft en dat ergens eruit duwt ? ben benieuwd.
 
Uit dit topic: slicks besteld, betaald en nooit gekregen

Hier een foto van mijn complete TZ 750
img5442s.jpg


en dit is het project waarover het gaat:
DSC_1997.jpg

TZ blok is klaar, frame is nu (bijna) klaar, velgen zijn klaar, nu de banden nog zodat ik de achtervelg kan aanpassen aan de kettinglijn, enz enz...

:9~
 

Net ingereden dus _O- ,blijkt wel weer dat als je er met je poten afblijft en goed onderhoud ze best lang mee kunnen gaan.Ik heb er ook zo 1 gehad, gekocht met
1500 op de teller.Dat was een demo voor de RD klasse geweest die ik voor weinig heb gekocht.Ik heb daar zelf 10000 mee gereden zonder problemen.Toen verkocht aan een kennis en die heeft er bij 35000 nieuwe zuigers in laten zetten en daarna nog eens
30000 mee gereden zonder problemen.Alleen ook de achterschokbreker vervangen en verder alleen het normale onderhoud laten doen.Hij heeft er alleen maar woon/werk mee gereden.Daarna is hij verkocht en weet ik niet hoe het verder met hem is afgelopen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan