Het wolkenjagerstopic

Bijzonder begin van de dag hier.
IMG_1873.webp

Niets aan gefotoshopt.

@Mart_ onTour je hebt helemaal gelijk!!!
Vanmiddag klaarde het redelijk op hier in het (midden-)oosten van het land. Weinig wind en de temperatuur was prima met ongeveer 8°C dus de brommert ff uitgelaten :]:]
Heerlijk hoor, ongeveer anderhalf uur genoten in de regio Nijmegen met een mooie zonsondergang! Alleen een stuk of vier BMW rijders tegen gekomen, geen enkele motorrijder op een ander merk. Het zal aan mij liggen maar het viel me wel op... 😂

Hier een (flinke) serie plaatjes van onderweg...

Uitzicht op "het handtasje", beetje denigrerende naam voor De Oversteek in Nijmegen.
De naam De Oversteek is gekozen omdat ongeveer op deze locatie de geallieerden tijdens WO2 hier de Waal overgestoken zijn op weg naar "een brug te ver" in Arnhem...

Uitzicht op de nevengeul die gegraven is in Lent om extra water aan te kunnen om zo tijdens hoog water er voor te zorgen dat het iets minder hoog wordt. De Oversteek is op de achtergrond te zien.

Noord van Groesbeek

Noord van Groesbeek

De Zevenheuvelenweg tussen Berg en Dal en Groesbeek. Bekend (of is het berucht) van de derde dag tijdens de 4-Daagse van Nijmegen. Iemand hier wel eens meegedaan met deze mega wandelmars?

Nabij Persingen in de Ooijpolder kleurde de lucht fantastisch...

Het kerkje van Persingen, naar men zegt het kleinste kerkdorpje van Nederland. Het stelt inderdaad niet zo veel voor met een kerkje en een stuk of zeven boerderijden/huizen maar mooi en landelijk is het wel! En dicht bij de stad Nijmegen gelegen...

Tussen Persingen en Nijmegen

Voor diegene die de skyline van Nijmegen een beetje kennen herkennen vast de Waalbrug, Stevenstoren en Belvedère-toren...

"Typisch" uitzicht vanaf de Waaldijk... rivier de Waal en een schoorsteen van een (oude) steenfabriek.

Sorry... het zijn er misschien wat veel geworden maar ik was zo aan het genieten en wilde dat vastleggen en met jullie delen...!!
Of het de laatste rit dit jaar was... we gaan het zien... *D

Ik denk dat je beter kunt zeggen ik zie weinig daglicht door de vele bewolking.
'T is verdomd vroeg donker en tijdens buien lijkt het wel of iemand het licht heeft uitgedaan. |(
Heb een hekel aan dit depressieve weer.
Kunnen we de winter niet ff doorspoelen?

Oh, had ik al gezegd dat ik geen winter liefhebber ben? :+

Ik denk dat je beter kunt zeggen ik zie weinig daglicht door de vele bewolking.
'T is verdomd vroeg donker en tijdens buien lijkt het wel of iemand het licht heeft uitgedaan. |(
Heb een hekel aan dit depressieve weer.
Kunnen we de winter niet ff doorspoelen?

Oh, had ik al gezegd dat ik geen winter liefhebber ben? :+
Nog paar weekjes door bijten dan wordt het iedere dag weer wat langer licht na 21 december.

Ja leuk, maar pas half Januari ga je pas echt wat merken van de langere dagen.
De lange winters zijn eigenlijk de belangrijkste reden waarom ik niet naar een van de Scandinavische landen emigreer. Winterdepressie is voor mij niet alleen een weer fenomeen.

Laatst bewerkt:
Dit weekend wordt het luieren, bbq , biertje , filmpje en voor de rest niets.
Ook wel eens lekker , maandag weer een nieuwe week met nieuwe kansen.

Terug
Bovenaan Onderaan