Het Triumph Daytona 6xx (600/650/675) topic deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat ziet er wel beetje zweterig uit idd...

Misschien even een keer goed schoonmaken met petroleum of diesel, en het ff een tijdje aanzien. Als het weer terug komt gewoon naar de dealer gaan :)

Laatst bewerkt:
handig :Y , ik wil eigenlijk ook nog een 12v aansluiting, heb namelijk een batterij oplader gevonden, dus dan kan ik piccies blijven maken :P

ik zat zelf iets meer aan een trein te denken :P 1100 km snelweg kwam echt mn neus uit, op de heen weg is t te doen, omdat het land het dan weer goed maakt, maar die terugweg :N niet meer voor mij dus
en daar komt bij dat ik niet kan autorijden :+ dus dat gaat wat lastig :P

aan een tom tom heb ik ook zitten denken, maar eigenlijk wil ik dat niet uit principe, en ik verdwaal toch wel :P

12V is vrij simpel te maken, ik had het op de volgende manier:
full

Zo'n 12V aansluiting kun je bij een watersportwinkel krijgen, weet je in ieder geval zeker dat het (spat)waterdicht zit. De 12V kun je aftappen van bijvoorbeeld de stadsverlichting. Ik ben altijd gewend apparatuur (batterijen, mobiel, Tomtom) te laden tijdens het rijden. Vooral ook omdat de accu van de 675 erg klein is. Geen zin om 's ochtends te moeten duwen :P

Trein is volgens mij erg handig! Zeker voor Zwitserland en Dolomieten enzo. En zonder autorbw heb je verder niet heel veel opties idd ;)

Ik gebruik de Tomtom alleen in grote steden (boot aankomst in Newcastle enzo), verder altijd gewoon de kaart in de kaartenhoes en lekker verdwalen :+
Op de een of andere manier kom je tijdens het verdwalen wel altijd op de mooiste wegen, dus dat bevalt me wel :P

Laatst bewerkt:
12V is vrij simpel te maken, ik had het op de volgende manier:
[afbeelding]

Zo'n 12V aansluiting kun je bij een watersportwinkel krijgen, weet je in ieder geval zeker dat het (spat)waterdicht zit. De 12V kun je aftappen van bijvoorbeeld de stadsverlichting. Ik ben altijd gewend apparatuur (batterijen, mobiel, Tomtom) te laden tijdens het rijden. Vooral ook omdat de accu van de 675 erg klein is. Geen zin om 's ochtends te moeten duwen :P

Trein is volgens mij erg handig! Zeker voor Zwitserland en Dolomieten enzo. En zonder autorbw heb je verder niet heel veel opties idd ;)

Ik gebruik de Tomtom alleen in grote steden (boot aankomst in Newcastle enzo), verder altijd gewoon de kaart in de kaartenhoes en lekker verdwalen :+
Op de een of andere manier kom je tijdens het verdwalen wel altijd op de mooiste wegen, dus dat bevalt me wel :P

oja handig, mn topkuip gaat van de winter uit elkaar, dus ik zal dan ook gelijk ff zorgen dat ik die 12v erbij aansluit, maar ik neem aan de je de tom tom, mobiel e.d. in je tanktas stopt tijdens het laden?

is de daytona trouwens wel aan te duwen? dit is mn eerste motor waarbij is de koppeling nodig heb om te starten, dus zou ni weten of het aanduwen op dezelfde manier gaat als bij andere motoren :$

en dat verdwalen is niet altijd een aanrader hoor :P van de zomer een 60 km lange zandweg opgestuurd, dat is geen aanrader :+

Moi.
Ik heb mijn Mio naviagatie links in de kuip weggestopt. Het werkt perfect. Zit mooi beschermd en droog voor een bui regen. Voor de 12 V stroom heb ik een gezekerd draadje vanaf de accu getrokken. Een sigarenaansteker adapter bij de Wibra gescoord. En deze weggewerkt achter de kuip. Plug and play! 8-)

Routerol heb ik niet... Wel een Tomtom one als ik in een grote stad moet navigeren. Past mooi in kaartenhoes van tanktas. Heb wel een 12V aansluiting gemaakt net naast het display bij de achterkant van de rechter koplamp.
full

oja handig, mn topkuip gaat van de winter uit elkaar, dus ik zal dan ook gelijk ff zorgen dat ik die 12v erbij aansluit, maar ik neem aan de je de tom tom, mobiel e.d. in je tanktas stopt tijdens het laden?

is de daytona trouwens wel aan te duwen? dit is mn eerste motor waarbij is de koppeling nodig heb om te starten, dus zou ni weten of het aanduwen op dezelfde manier gaat als bij andere motoren :$

en dat verdwalen is niet altijd een aanrader hoor :P van de zomer een 60 km lange zandweg opgestuurd, dat is geen aanrader :+

Inderdaad, de te laden apparatuur gaat in de tanktas ;). Of ik laad het op als ik 's avonds ff een boek zit te lezen. De stadsverlichting van de 675 is ook uitermate geschikt als leeslamp ;)

Ik heb de 675 nog nooit aan hoeven duwen. Staat buiten het hoogseizoen altijd aan de druppellader. Kleine accu, is anders in no-time leeg. Aanduwen moet gewoon kunnen. Koppeling moet in omdat startmotor het anders niet doet, met aanduwen heb je die natuurlijk niet nodig :P

Stukje offroad met een 675 geeft een geheel nieuwe dimensie aan Supersport rijden vind ik :+. Tijdens vakanties wel een een stukje gravel meegepakt, zandpad gelukkig nog nooit ;)

Een plaatje van onder de buddy

Rood pijltje, de zekering.
Blauw pijltje, het schakelaartje om stroom uit te kunnen schakelen.

full

Laatst bewerkt:
Moi.
Ik heb mijn Mio naviagatie links in de kuip weggestopt. Het werkt perfect. Zit mooi beschermd en droog voor een bui regen. Voor de 12 V stroom heb ik een gezekerd draadje vanaf de accu getrokken. Een sigarenaansteker adapter bij de Wibra gescoord. En deze weggewerkt achter de kuip. Plug and play! 8-)[afbeelding]

Erg netjes!

Zou met mijn Tomtom one ook wel kunnen, maar toch voor gekozen in tanktas te doen. Dan blijft hij gegarandeerd droog. En veel navigatiesystemen schijnen erg slecht tegen trillingen te kunnen. In de tanktas worden die nog wat gedempt.

De simpelste doe-het-zelf / Wibra :+ oplossingen zijn altijd het mooiste vind ik ;)

Maar waarom een extra lijn naar de accu leggen? De stadsverlichting mag aardig wat Amperes hebben.

Laatst bewerkt:
Niet schoonmaken, eerst naar de dealer om te laten registreren. Dit voorkomt dat als je het zelf eerst aankijkt, het risico aanwezig is dat je zo de garantietermijn uitrijdt!

Dat ziet er wel beetje zweterig uit idd...

Misschien even een keer goed schoonmaken met petroleum of diesel, en het ff een tijdje aanzien. Als het weer terug komt gewoon naar de dealer gaan :)

Heb ik ook wel eens geprobeert op deze manier op mijn VTR. Echter was het zeer slecht afleesbaar. Heb jij daar geen last van? (anders met zuignap aan kuipruit of kogelgewricht op balhoofddop zetten. wel meer trillingen als in tanktas)

Erg netjes!

Zou met mijn Tomtom one ook wel kunnen, maar toch voor gekozen in tanktas te doen. Dan blijft hij gegarandeerd droog. En veel navigatiesystemen schijnen erg slecht tegen trillingen te kunnen. In de tanktas worden die nog wat gedempt.

De simpelste doe-het-zelf / Wibra :+ oplossingen zijn altijd het mooiste vind ik ;)

Maar waarom een extra lijn naar de accu leggen? De stadsverlichting mag aardig wat Amperes hebben.

Daar heb je idd gelijk in. Laat de dealer er maar eens naar kijken ;)

Heb ik ook wel eens geprobeert op deze manier op mijn VTR. Echter was het zeer slecht afleesbaar. Heb jij daar geen last van? (anders met zuignap aan kuipruit of kogelgewricht op balhoofddop zetten. wel meer trillingen als in tanktas)

Ja, is niet heel lekker leesbaar. Maar een kaart is dat ook niet, doordat je "boven" je tanktas zit. Daarom gebruik ik het ook alleen maar in de grote stad, soort van noodoplossing.
Kogelgewricht (evt rubbergedempt) op balhoofd is mooiere oplossing. Boterhamzakje eromheen, en hij is ook nog eens waterdicht :)

ik vind een directe aansluiting op de accu ook handiger eigenlijk, als ik de zooi niet gebruik kan ik het er zo af halen. maar ik heb al heel wat leuke ideetjes opgedaan, thnx heren :Y

in de tanktas aan de accu :P

deeltje twee *O*

en ik sta zelfs al in de startpost, ik zal even een leuke foto zoeken voor in de startpost

Nu nog ff een plaats voor de kentekenplaat en de achterknippers verzinnen..
Toen ik het vorige topic door had gelezen is er hier nog iemand met een two brothers onder zijn daytona, maar ik weet ff niet meer wie ??

Misschien dat hij mij wat piccies wil sturen hoe het bij hem zit ??

ik zal even zoeken waar ik mijn foto's heb gelaten dan post ik ze hier wel even

edit: gevonden

full

de bevestiging van de kentekenplaat is inmiddels wel een plaat ipv die 2 strips

full

als je wat betere foto's wilt hebben, dan moet ik die nog even maken

bij mijn uitlaat zat namelijk al de bevestiging van kentekenplaat en knippers bijgeleverd

Laatst bewerkt:
Geen samenvatting van de aangebrachte mods in de startpost...? :?

*O* huiswerk af *D

tijd om eens te kijken wat ik met mn taartschep wil gaan doen :P

nog mensen met piccies in de buurt van t achterwerk van de 2 wieler? :+

Zou je deze foto van mij in de OP willen zetten?

20080517-DSC_0280.jpg

Ben even niet veel online geweest en meteen al een nieuw deel *O*
Was wel even bezig om de laatste nieuwtjes te lezen. Dus voor degene die een Daytona gekocht hebben: gefeliciteerd met je aankoop en dat je er maar veel veilige km's mee mag maken *D

Helaas staat mijn Daytona nu vrij veel stil vanwege mijn zwangerschap, maar het kriebelt wel om een rondje te gaan maken... Moet nog even geduld hebben...

Geen samenvatting van de aangebrachte mods in de startpost...? :?

Als mensen dat willen kan dat hoor. Heb gewoon een opzetje gemaakt met iets meer info dan het vorige topic ;)

*O* huiswerk af *D

tijd om eens te kijken wat ik met mn taartschep wil gaan doen :P

nog mensen met piccies in de buurt van t achterwerk van de 2 wieler? :+

Ik heb de reflector weggedremeld en de kentekenplaat een stuk hoger gehangen, vlak onder de demper. Vrij simpele mod, maar scheelt al wel een stuk taartschep.

Dit idee dus:
full

Disclaimer: Deze foto is uiteraard helemaal niet bedoeld om te posen, alleen om de taartschep te tonen :+

Onder de Bodis demper heb ik een custom kentekenplaathouder laten maken omdat de originele taartschep er niet meer onder paste ;)

Zou je deze foto van mij in de OP willen zetten?

[afbeelding]

Ben even niet veel online geweest en meteen al een nieuw deel *O*
Was wel even bezig om de laatste nieuwtjes te lezen. Dus voor degene die een Daytona gekocht hebben: gefeliciteerd met je aankoop en dat je er maar veel veilige km's mee mag maken *D

Helaas staat mijn Daytona nu vrij veel stil vanwege mijn zwangerschap, maar het kriebelt wel om een rondje te gaan maken... Moet nog even geduld hebben...

:W
*O* gefeliciteerd met je zwangerschap *D goeie timing tijdens de winter :P hoelang moet je nog??

spijker gefeliciteerd met de komende aanwinst *O*

ik had eigenlijk wel verwacht dat de honda dan wat meer stil had gestaan en de
triumph dan wat meer km zou maken O-)

Als mensen dat willen kan dat hoor. Heb gewoon een opzetje gemaakt met iets meer info dan het vorige topic ;)Ik heb de reflector weggedremeld en de kentekenplaat een stuk hoger gehangen, vlak onder de demper. Vrij simpele mod, maar scheelt al wel een stuk taartschep.

Dit idee dus:
[afbeelding]

Disclaimer: Deze foto is uiteraard helemaal niet bedoeld om te posen, alleen om de taartschep te tonen :+

Onder de Bodis demper heb ik een custom kentekenplaathouder laten maken omdat de originele taartschep er niet meer onder paste ;)

dat ziet er ook mooi uit, en nee niet je pose houding :+

geintje, vette foto hoor :Y ik was van plan een stukje taartschep eraf te zwagen en de plaat wat hoger te hangen, maar ja dan vernaggel je een origineel onderdeel en dat is weer minder voor de verkoop...

dat ziet er ook mooi uit, en nee niet je pose houding :+

geintje, vette foto hoor :Y ik was van plan een stukje taartschep eraf te zwagen en de plaat wat hoger te hangen, maar ja dan vernaggel je een origineel onderdeel en dat is weer minder voor de verkoop...

Heb altijd het idee dat verbeteringen aan de taartschep niet zoveel negatief effect hebben op de verkoopprijs, vooral ook omdat het eigenlijk het eerste is dat iedereen doet ;)
Maarja, je vernaggelt idd wel een origineel onderdeel...

Maaruh Spijker: Gefeli met je zwangerschap! Weer een kleine motorrijder in spé :P

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan