Lijkt me logisch dat ik daar niets van merk als liefhebber simpelweg omdat Ten Kate nooit kan kokketteren met andere merken zolang ze aan Honda gelinkt worden tot en met afgelopen seizoen. Dus rommelen met Yammies is afgelopen jaren gerommel in de marge.Ten Kate heeft zich al een aantal jaar verdiept in een ander merk, nl Yamaha. Daar zijn ze uitgebreid mee aan het testen/racen, is geen geheim trouwens gewoon goed opletten. Ook hebben ze al de vraag gekregen vanuit de SS om R6 blokken klaar te maken, maar daar hadden ze op dat moment geen tijd voor.
Ze hebben een hele mooie tuning afdeling/werkplaats met een aantal monteurs die daar al jaren lopen die echt wel weten hoe je een SS/SBK moet prepareren. Ze moeten alleen ff niet meer in Honda denken. Maar dat gaat heus wel weer goed komen als ze tijd krijgen en een beetje medewerking van een fabrikant.
Zoveel werkplaatsen/bedrijven als TenKate zijn er niet in Europa, en dat bouw je ook niet zomaar ff op. Kwestie van tijd voor dat ze weer een goede partner vinden.
Nu weet ik ook niet of je tijden van weleer kunt doen herleven als je met alle respect R6666666 gaat tunnen in het WSS niveau is daar toch heel fors minder als de gloriejaren in den superpsort 600. Ook Suzuki heeft MotoGP en WSBK BSB wereldwijd niet het imago wat daar aan kan tippen. WSS is sowieso met uit sterven bedreigt en verschilt niet veel meer van de ZAC?KNMV Cup 600
IK zag als enige kans om resultaten uit het verleden te evenaren wanneer zw met Kawasaki of Ducati in het WSBK zouden gaan opereren en die fabireken gaan dat niet doen.
Ik hoop het beste maar het perspectief wat ik zie vind ik niet geweldig.