Het Ten Kate Yamaha Raceteam topic

Ten Kate heeft zich al een aantal jaar verdiept in een ander merk, nl Yamaha. Daar zijn ze uitgebreid mee aan het testen/racen, is geen geheim trouwens gewoon goed opletten. Ook hebben ze al de vraag gekregen vanuit de SS om R6 blokken klaar te maken, maar daar hadden ze op dat moment geen tijd voor.
Ze hebben een hele mooie tuning afdeling/werkplaats met een aantal monteurs die daar al jaren lopen die echt wel weten hoe je een SS/SBK moet prepareren. Ze moeten alleen ff niet meer in Honda denken. Maar dat gaat heus wel weer goed komen als ze tijd krijgen en een beetje medewerking van een fabrikant.
Zoveel werkplaatsen/bedrijven als TenKate zijn er niet in Europa, en dat bouw je ook niet zomaar ff op. Kwestie van tijd voor dat ze weer een goede partner vinden.
Lijkt me logisch dat ik daar niets van merk als liefhebber simpelweg omdat Ten Kate nooit kan kokketteren met andere merken zolang ze aan Honda gelinkt worden tot en met afgelopen seizoen. Dus rommelen met Yammies is afgelopen jaren gerommel in de marge.
Nu weet ik ook niet of je tijden van weleer kunt doen herleven als je met alle respect R6666666 gaat tunnen in het WSS niveau is daar toch heel fors minder als de gloriejaren in den superpsort 600. Ook Suzuki heeft MotoGP en WSBK BSB wereldwijd niet het imago wat daar aan kan tippen. WSS is sowieso met uit sterven bedreigt en verschilt niet veel meer van de ZAC?KNMV Cup 600
IK zag als enige kans om resultaten uit het verleden te evenaren wanneer zw met Kawasaki of Ducati in het WSBK zouden gaan opereren en die fabireken gaan dat niet doen.
Ik hoop het beste maar het perspectief wat ik zie vind ik niet geweldig.
 
Uiteraard ziet het er momenteel niet erg rooskleurig uit. Gezien de omstandigheden is dat ook niet gek. Ze proberen momenteel alle mogelijke opties om nog meer schade te voorkomen. Voor nu is er alles aan gelegen om komend seizoen te overbruggen en om zo min mogelijk mensen op straat te moeten zetten, vermoed ik. Dan heb je daarna meer tijd om weer wat op te bouwen.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat we ze volgend jaar toch nog ergens gaan zien op het paddock. Zou het een enorm gemis vinden!
 
Sowieso vind ik het niet positief wat 'we' aan berichtgeving voorbij zien komen qua motorsport in Nederland:

Ten Kate Racing aan de kant gezet;
Dutch Racing Team stopt ermee;
Arie Vos stopt met zijn KTM team.

Ik heb geen idee wat dit betekent voor Koen Meuffels, Glenn van Straalen en Ryan Vos, en of hun contracten wellicht direct verbonden waren aan KTM Nederland in plaats van aan het team, maar ik hoop dat ze wat vinden voor volgend jaar.

Ook hoop ik dat van Sikkelerus, Tessels en Hartog consolideren volgend jaar.

Anderzijds zijn er ook positieve berichten natuurlijk: Deroue en Schotman behouden hun plaatsen, Bendsneyder heeft een plek in de Moto2, van der Mark mag jagen op meer overwinningen, en in de cross winnen 'we' alles wat er te winnen valt. Maar het is juist in die opleidingstrajecten waar teams als Ten Kate, Molenaar, Vos, het DRT team, etc. zo belangrijk waren voor het leggen van die basis, dat ik hoop dat er een gedegen structuur gaat blijven bestaan in Nederland.
 
Sowieso vind ik het niet positief wat 'we' aan berichtgeving voorbij zien komen qua motorsport in Nederland:

Ten Kate Racing aan de kant gezet;
Dutch Racing Team stopt ermee;
Arie Vos stopt met zijn KTM team.

Ik heb geen idee wat dit betekent voor Koen Meuffels, Glenn van Straalen en Ryan Vos, en of hun contracten wellicht direct verbonden waren aan KTM Nederland in plaats van aan het team, maar ik hoop dat ze wat vinden voor volgend jaar.

Ook hoop ik dat van Sikkelerus, Tessels en Hartog consolideren volgend jaar.

Anderzijds zijn er ook positieve berichten natuurlijk: Deroue en Schotman behouden hun plaatsen, Bendsneyder heeft een plek in de Moto2, van der Mark mag jagen op meer overwinningen, en in de cross winnen 'we' alles wat er te winnen valt. Maar het is juist in die opleidingstrajecten waar teams als Ten Kate, Molenaar, Vos, het DRT team, etc. zo belangrijk waren voor het leggen van die basis, dat ik hoop dat er een gedegen structuur gaat blijven bestaan in Nederland.

Je houdt het in de breedte duidelijk allemaal beter bij en vertelt nu dingen die nieuw voor me zijn. Je vat het mooi samen. Het lijkt wel een klein kaartenhuis te zijn dat in elkaar zakt sinds de Moriwaki cup is opgeheven. En dat terwijl ze zo goed op weg waren een paar jaar geleden. Het kan snel gaan zeg. Hopend op betere tijden wat dat betreft. We willen allemaal opvolging zien voor Michael, Bo en de door jou genoemde talenten. En daarvoor heb je idd. gedegen opleidingsteams en programma's nodig.
 
Keek laatst even kort een documentaire op die nieuwe aktiesport zender over een Spaans motorsport team. Daarin werd gezegd dat zelfs de overheid programma's heeft voor jonge talenten, vond ik wel bijzonder en is het ook niet zo gek dat aardig wat coureurs uit het zuiden komen. :9
 
Mooi kut voor de mensen van het team, hopelijk kunnen ze snel ergens anders een plekje vinden.
Zo afgedankt te worden :N:N geen woorden voor. En altijd maar roepen over het eergevoel van die Jappen...nou het is te merken. :r:r:r:r:r:r:r:r:r:r
 
Mooi kut voor de mensen van het team, hopelijk kunnen ze snel ergens anders een plekje vinden.
Zo afgedankt te worden :N:N geen woorden voor. En altijd maar roepen over het eergevoel van die Jappen...nou het is te merken. :r:r:r:r:r:r:r:r:r:r

Precies, als Honda verkoper zou ik voorlopig het woord betrouwbaar niet noemen :X
 
DtBeuGnWsAA3Svi
 
Wat een achterlijke situatie:X. Bedankt Honda :(. Gelijk het dealerschap ook maar in de prullenbak doen?

Dealer ben je ook voor klanten en die hebben part nog deel aan deze situatie...(natuurlijk hadden ze nooit zo'n ding moeten kopen maar niemand is perfect:+ )
 
Mooi kut voor de mensen van het team, hopelijk kunnen ze snel ergens anders een plekje vinden.

Ja volledig met je eens. Dat zal niet meevallen.

Maar voor de rest lees ik toch dat de werkplaats gewoon blijft ( afdeling tuning), daar wordt gewoon geld verdient. Alleen alle zaken van het reizende team moeten zo snel mogelijk verdwijnen, dat kost alleen maar geld op dit moment. En het personeel van het team, zuur voor deze jongens.;(

Maar ik zie het toch niet voor goed eindigen, werkplaats en dus personeel met verstand van zaken blijft. Daar wordt een wederopstart toch makkelijker van.
 
Wat een diep triest verhaal en wat een toonbeeld van hoe een fabriek zich niet moet gedragen !
 
Dealer ben je ook voor klanten en die hebben part nog deel aan deze situatie...(natuurlijk hadden ze nooit zo'n ding moeten kopen maar niemand is perfect:+ )

Mee eens, maar kan mij voorstellen dat Ten Kate op alle vlakken nu wel eventjes klaar is met Honda.
 
Mee eens, maar kan mij voorstellen dat Ten Kate op alle vlakken nu wel eventjes klaar is met Honda.

Mijn eerste reactie zou ook zijn om dat Honda bord van het pand te trekken en het dealerschap op te zeggen. Maar gelukkig zijn ze in Nieuwleusen wat nuchterder. De ratio zal het moeten winnen van de emotie.
 
:Y:Y Volgens mij zit het met die nuchterheid wel goed bij Ten Kate. 2 jaar geleden moesten ze het Supersport team opdoeken en monteurs laten gaan, en vorig jaar gebeurde het drama met Nicky Hayden.
Supersport zijn ze groot mee geworden en ging ze altijd makkelijk af (van buiten af), en met de SBK Honda is het al jaren aanmodderen geweest en toch gingen ze altijd door. Nuchterheid is goed daarzo.;)
 
Wat een bittere pil om te slikken. Ontzettend balen voor het hele bedrijf en alle betrokkenen en slecht nieuws voor ons als fan met motorhart op de juiste plaats. De intentie is er om in 2019 al terug te komen (deels) en anders zeker in 2020. Ik hoop dat het personeel hiervoor behouden c.q. opnieuw aangetrokken kan worden en dat de financiële gaten gedicht kunnen worden, maar meer nog hoop ik dat het optimisme en enthousiasme blijft om er (uiterlijk?) in 2020 weer aan mee te doen.

Ronald, Gerrit en alle andere betrokken: veel sterkte gewenst de komende tijd en kop op!
 
Deels terugkomen in 2019 al? Waar komt deze info vandaan? Ben heel benieuwd wat er nu gaat gebeuren namelijk! Kan (of wil eigenlijk...) niet geloven dat het helemaal over en uit is. Doodzonde van een schitterend team!!
 
Wat een drama zeg. Ongeloofeloos. Ik zal die Honda pekelfiets morgen voor straf effe goed op zijn donder geven, dat zal hem leren!
 
Deels terugkomen in 2019 al? Waar komt deze info vandaan? Ben heel benieuwd wat er nu gaat gebeuren namelijk! Kan (of wil eigenlijk...) niet geloven dat het helemaal over en uit is. Doodzonde van een schitterend team!!
Dat staat in het door henzelf uitgegeven persbericht enkele posts eerder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan