Zo laat ik me hier ook maar eens melden
Ik heb nu 2 jaar 25 kw gereden met een diversion 600 en in december mag ik eindelijk op een grote mensen fietsEn nu is mijn oog dus gevallen op een TDM, ze zijn net wat groter en door ontwikkelder dan een div naar mijn idee
Ik wil alleen nog een paar uur proef rijden, ik heb er al een uurtje opgezeten en dat reed lekker, maar nu wil ik er echt een paar uur oprijden om te kijken of ik nergens last van krijg. Dus als er iemand in het westland/delft woont, die het 1 en ander wil laten zien en die ook weet waar je op moet letten bij aankoop?
Klopt maar ik weet op voorhand toch wel dat ik hem daar niet koop, plus dat ik liever de weetjes hoor van iemand die er al jaren op rijd ipv een verkoper/monteur die er toevallig een keer op heeft gezetenJe kan toch een uitgebreide proefrit afspreken bij je lokale motorboer (als ie er een heeft staan)
Ik kan je vast 1 tip geven: ga NIET naar MotorCentrum Westland in Naaldwijk, ook niet voor reparaties en zo. Wat een ongelovelijke prutsers zitten daar... Hebben bij mij een krukas gemold. En als ik een monteur nog moet gaan vertellen hoe hij de accu van een TDM moet vervangen ben je het predikaat Yamaha Dealer al helemaal niet waardig!Klopt maar ik weet op voorhand toch wel dat ik hem daar niet koop, plus dat ik liever de weetjes hoor van iemand die er al jaren op rijd ipv een verkoper/monteur die er toevallig een keer op heeft gezeten
Gaat lekker met die dealers daarIk kan je vast 1 tip geven: ga NIET naar MotorCentrum Westland in Naaldwijk, ook niet voor reparaties en zo. Wat een ongelovelijke prutsers zitten daar... Hebben bij mij een krukas gemold. En als ik een monteur nog moet gaan vertellen hoe hij de accu van een TDM moet vervangen ben je het predikaat Yamaha Dealer al helemaal niet waardig!
BTW: als je nu op een Div rijdt zal je op de TDM weinig last krijgen denk ik. De zithouding is wat minder 'opgevouwen' als op de Div, omdat hij veel hoger is. Verder rijd ik er zelf regelmatig hele einden mee, en ik merk eigenlijk niets. Waar je wel even op moet letten is olie- en benzineverbruik, maar dat is in een proefritje moeilijk te zien. PM me even als je meer wilt weten (ik woon in het Westland, maar dat had je misschien al gemerkt...)
Als je steken tussen je schouderbladen krijgt mankeert er vermoedelijk iets aan je zithouding. Je zit dan te verkrampt op de motor, en trekt waarschijnlijk je schouders op. Ik heb daar zelf ook nog wel eens neiging toe. Tijdens het rijden moet ik mezelf echt dwingen rechtop te gaan zitten, en mn schouders naar beneden te houden. Dan heb ik nergens last van. Als ik dat niet genoeg doe krijg ik ook last van mn schouders.
Iemand ervaring met afdichtringen voorvork poten van de TDM vervangen?
Vervangen afdichting TDM voorvering zi niet mee..
Probleem opgelost nog wel een ander vraagje.
Ik heb van een kennis twee keerringen gekregen maar als ik het onderdeel nummer bekijk op het zak is ie anders dan in het werkplaats handboek.
In het WPH begint de code met TX4 op het zakje met VD5 of zo iets de rest van de code is wel gelijk. Is VD5 voor de TDM 900 ipv de TDM 850 of maakt dat niet uit omdat het toch dezelfde keerringen zijn?
je zou het kunnen nazoeken als je effe de Part-list van de 850 vergelijkt met die van de 900 (zal vast op JBX staan)
[edit] zie net dat je tegenwoordig lid moet zijn om bij JBX te mogen downloaden[/edit]
[edit] 2: maar dat kan makkelijk hier[/edit]
Vandaag de motor schoongemaakt, was wel nodig... Mja, nu start ie niet meer. Zonder choke pruttelt ie wat, maar verder blijft ie niet lopen. Met choke knalt ie onwijs hard uit de rechter uitlaat. Twee keer heeft ie dat gedaan en ik heb serieus nog een *tuuuuuut* in m'n oor. Hij staat nu te drogen in de garage... Iemand al zoiets meegemaakt? Is voor mij de eerste keer eigenlijk... Is een 850 uit '97 overigens..
Lijkt erop. Loopt alweer, al doet ie dat nog niet helemaal lekker. Mja, net schoon, wilde ook niet gaan rijden in de sneeuwtroep hier in 't oosten, issie weer helemaal viesNatte ontsteking, bougies geven slechte vonken???
Had vroeger een XS750 die dat ook deed, 's morgens om half zes starten met het geluid van een jachtgeweer(klinkt mooi tussen de huizen) en 's middags stond het ontvangstcomité klaar als ik thuis kwam.
Natte ontsteking, bougies geven slechte vonken???
Had vroeger een XS750 die dat ook deed, 's morgens om half zes starten met het geluid van een jachtgeweer(klinkt mooi tussen de huizen) en 's middags stond het ontvangstcomité klaar als ik thuis kwam.
Lijkt erop. Loopt alweer, al doet ie dat nog niet helemaal lekker. Mja, net schoon, wilde ook niet gaan rijden in de sneeuwtroep hier in 't oosten, issie weer helemaal vies.
Ik ben gisteren wezen kijken voor een 850 uit '99 en hij zag er erg goed uit! Waarschijnlijk volgend weekend ophalen! We moeten het alleen nog eens worden over de prijsZo laat ik me hier ook maar eens melden
Ik heb nu 2 jaar 25 kw gereden met een diversion 600 en in december mag ik eindelijk op een grote mensen fietsEn nu is mijn oog dus gevallen op een TDM, ze zijn net wat groter en door ontwikkelder dan een div naar mijn idee
Ik wil alleen nog een paar uur proef rijden, ik heb er al een uurtje opgezeten en dat reed lekker, maar nu wil ik er echt een paar uur oprijden om te kijken of ik nergens last van krijg. Dus als er iemand in het westland/delft woont, die het 1 en ander wil laten zien en die ook weet waar je op moet letten bij aankoop?
Ik ben gisteren wezen kijken voor een 850 uit '99 en hij zag er erg goed uit! Waarschijnlijk volgend weekend ophalen! We moeten het alleen nog eens worden over de prijs
Gelijk nog een paar vraagjes:
Wat zijn jullie ervaringen met koffers erop?
[afbeelding]
- En heeft er ook iemand al xenon ingezet?
- En zijn die carter beschermingen die soms ziet zitten origineel yamaha of komen ze ergens anders vandaan?
2: inderdaad aftermarket, er is voor zover ik weet geen bellypan van Yamaha voor de 850.1: Ja, staat ook een How-to van mijn knutselwerk in dit topic
2: Denk dat ze aftermarket zijn