Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het TDM 850/900-topic

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jurgo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo laat ik me hier ook maar eens melden
Ik heb nu 2 jaar 25 kw gereden met een diversion 600 en in december mag ik eindelijk op een grote mensen fiets En nu is mijn oog dus gevallen op een TDM, ze zijn net wat groter en door ontwikkelder dan een div naar mijn idee

Ik wil alleen nog een paar uur proef rijden, ik heb er al een uurtje opgezeten en dat reed lekker, maar nu wil ik er echt een paar uur oprijden om te kijken of ik nergens last van krijg. Dus als er iemand in het westland/delft woont, die het 1 en ander wil laten zien en die ook weet waar je op moet letten bij aankoop?
 

Je kan toch een uitgebreide proefrit afspreken bij je lokale motorboer (als ie er een heeft staan)
 
Je kan toch een uitgebreide proefrit afspreken bij je lokale motorboer (als ie er een heeft staan)
Klopt maar ik weet op voorhand toch wel dat ik hem daar niet koop, plus dat ik liever de weetjes hoor van iemand die er al jaren op rijd ipv een verkoper/monteur die er toevallig een keer op heeft gezeten
 
Klopt maar ik weet op voorhand toch wel dat ik hem daar niet koop, plus dat ik liever de weetjes hoor van iemand die er al jaren op rijd ipv een verkoper/monteur die er toevallig een keer op heeft gezeten
Ik kan je vast 1 tip geven: ga NIET naar MotorCentrum Westland in Naaldwijk, ook niet voor reparaties en zo. Wat een ongelovelijke prutsers zitten daar... Hebben bij mij een krukas gemold. En als ik een monteur nog moet gaan vertellen hoe hij de accu van een TDM moet vervangen ben je het predikaat Yamaha Dealer al helemaal niet waardig!
BTW: als je nu op een Div rijdt zal je op de TDM weinig last krijgen denk ik. De zithouding is wat minder 'opgevouwen' als op de Div, omdat hij veel hoger is. Verder rijd ik er zelf regelmatig hele einden mee, en ik merk eigenlijk niets. Waar je wel even op moet letten is olie- en benzineverbruik, maar dat is in een proefritje moeilijk te zien. PM me even als je meer wilt weten (ik woon in het Westland, maar dat had je misschien al gemerkt...)
 
Laatst bewerkt:
Gaat lekker met die dealers daar Motoport wateringe heeft mijn div ook al een keer gesloopt dus daar kom ik ook al niet meer Ritjes met de div gaat wel, maar als ik langer dan een uur rijd, krijg ik behoorlijke "steken" tussen mijn schouderbladen Misschien komt dit omdat ik te ver voorover zit Bij die TDM zat ik toe een stuk beter, maar die had ook stuurraisers erop zitten. En bedankt voor het aanbod, zodra er wat concreterer plannen zijn zal ik je PM-en
 
Als je steken tussen je schouderbladen krijgt mankeert er vermoedelijk iets aan je zithouding. Je zit dan te verkrampt op de motor, en trekt waarschijnlijk je schouders op. Ik heb daar zelf ook nog wel eens neiging toe. Tijdens het rijden moet ik mezelf echt dwingen rechtop te gaan zitten, en mn schouders naar beneden te houden. Dan heb ik nergens last van. Als ik dat niet genoeg doe krijg ik ook last van mn schouders.
 


 
Dat zou idd wel eens kunnen, ik ben geneigd om mn schouders op te trekken vanwege de wind op mn nek. Maar bij de TDM voelde het rechtop zitten wel "natuurlijker" aan dan bij mn div. Ik zal er eens extra op gaan letten, thnx voor het meedenken iig.
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met afdichtringen voorvork poten van de TDM vervangen?

Vervangen afdichting TDM voorvering zi niet mee..

Probleem opgelost nog wel een ander vraagje.

Ik heb van een kennis twee keerringen gekregen maar als ik het onderdeel nummer bekijk op het zak is ie anders dan in het werkplaats handboek.

In het WPH begint de code met TX4 op het zakje met VD5 of zo iets de rest van de code is wel gelijk. Is VD5 voor de TDM 900 ipv de TDM 850 of maakt dat niet uit omdat het toch dezelfde keerringen zijn?
 


je zou het kunnen nazoeken als je effe de Part-list van de 850 vergelijkt met die van de 900 (zal vast op JBX staan)

[edit] zie net dat je tegenwoordig lid moet zijn om bij JBX te mogen downloaden [/edit]
[edit] 2: maar dat kan makkelijk hier[/edit]
 
Laatst bewerkt:

Ok thanks is dus niet het onderdeel nummer voor het 900 model.

Maar toen wist ik het nog niet zeker en ik dacht weet je wat zal ik een googlen op het onderdeel nummer. Toen kwam ik uit op deze web site.

http://www.boats.net/parts/detail/Y-4TX-23125-A0-00.html

Tis blijkbaar bedoeld voor boten maar deze onderdelen staan er ook gewoon op plus alle alternatieve onderdeel nummers.

Blijkt inderdaad een alternatief nummer voor het nummer in het WPH problem solved.
 
Het 15-tands voortandwiel zit eronder geschroefd.

Ik kan nu veel beter in zijn 6 rijden op de snelweg (4000 toeren = 104 km/uur i.p.v. 110).
En het voelt dan ook wat kwieker aan en ik kan tot 90 km/uur in zijn 6 blijven rijden.

Al met al een hele verbetering voor slechts 20 euro. En waarschijnlijk kan ik straks in de bergen nu ook meer rechter haarspeldbochten in de 2e i.p.v. de 1e versnelling doen.

Het tandwiel heb ik besteld bij Sidekick performance, zoals eerder in dit topic voorgesteld. Bedankt daar nog voor.

Oh, en mocht je dit ook willen gaan doen, zorg dan dat je een 36 zeer diepe dopsleutel hebt, want het tandwiel zit redelijk diep in het blok verwerkt en er steekt veel as door. Met een ringsleutel kan je er daardoor amper bij.
 
Vandaag de motor schoongemaakt, was wel nodig... Mja, nu start ie niet meer. Zonder choke pruttelt ie wat, maar verder blijft ie niet lopen. Met choke knalt ie onwijs hard uit de rechter uitlaat. Twee keer heeft ie dat gedaan en ik heb serieus nog een *tuuuuuut* in m'n oor. Hij staat nu te drogen in de garage... Iemand al zoiets meegemaakt? Is voor mij de eerste keer eigenlijk... Is een 850 uit '97 overigens..
 

Natte ontsteking, bougies geven slechte vonken???

Had vroeger een XS750 die dat ook deed, 's morgens om half zes starten met het geluid van een jachtgeweer (klinkt mooi tussen de huizen) en 's middags stond het ontvangstcomité klaar als ik thuis kwam.
 
Lijkt erop. Loopt alweer, al doet ie dat nog niet helemaal lekker. Mja, net schoon, wilde ook niet gaan rijden in de sneeuwtroep hier in 't oosten, issie weer helemaal vies .
 

Heb dit zelfde gehad met mn 98er. Bleek aan de bobines te liggen, die waren 'lek' en lekten dus stroom direct naar het frame. Dikke ellende in de regen, als het droog was geen probleem.
 
Lijkt erop. Loopt alweer, al doet ie dat nog niet helemaal lekker. Mja, net schoon, wilde ook niet gaan rijden in de sneeuwtroep hier in 't oosten, issie weer helemaal vies .

Tja, aloude vocht probleem Inderdaard , zoals prutsert al zegt, lekkende bobines en of bougiekabels.
Als ze weer goed droog zijn zullen ze het wel weer goed doen Zou maar niet teveel in de regen gaan rijden dan Beter= Vervangen die zooi.

Suc6

Greeeeeeeeeeeeetzzzzzzzzzzzzz,
 
Ik ben gisteren wezen kijken voor een 850 uit '99 en hij zag er erg goed uit! Waarschijnlijk volgend weekend ophalen! We moeten het alleen nog eens worden over de prijs

Gelijk nog een paar vraagjes:
Wat zijn jullie ervaringen met koffers erop?
En heeft er ook iemand al xenon ingezet?
En zijn die carter beschermingen die soms ziet zitten origineel yamaha of komen ze ergens anders vandaan?

 


1: Ja, staat ook een How-to van mijn knutselwerk in dit topic
2: Denk dat ze aftermarket zijn
 
1: Ja, staat ook een How-to van mijn knutselwerk in dit topic
2: Denk dat ze aftermarket zijn
2: inderdaad aftermarket, er is voor zover ik weet geen bellypan van Yamaha voor de 850.

En betreffende de koffers: ik heb zelf een 'beautycase' achterop staan waar ik tijdens het parkeren mn helm in mik, en tijdens het rijden mn sloten. Bevalt me prima, je krijgt alleen wel eens wat commentaar tijdens tourritten
De koffer die ik heb is van Givi, en zit met een paar speciale beugels bevestigd. Je hoort wel eens verhalen over instabiliteit bij hogere snelheden, maar daar heb ik nog niets van gemerkt. Is ook maar een klein koffertje, meen iets van 35 liter.
 
Heb zelf de nodige km's met een 850 4tx weggereden, en ghad daar toen ene givi maxia topkoffer opzitten.
Was voor mij erg praktisch voor opbergen helm, sloten, (bedrijfs)kleding en noem maar op.

Als je deze

onderkuip bedoeld, die was voor zover ik weet op de allereerste modellen standaard, en werd daarna al een heel duur extraatje.

Heb er zelf toendertijd nieuw ene klein fortuin voor betaald.
Deze is overigens origineel yamaha, en past perfect!!!!

Er zijn diverse after markeet exemplaren, maar die passen lang niet allemal even goed.
Teleurstelling in deze is misschien te passen alvorens te kopen.
Zeker als er ook een middenbok opzit is passen van een onderkuip aan te raden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.