iemand hier met verstand van pc's ?
of flaptops? Peter toch??
Ik wil mn laptop (vista 4 jaar oud bijna) opnieuw installeren omdat ie gewoon weg te traag wordt en teveel gezeur geeft. Nu heb ik de gehele c sijf al gekopieerd naar mn externe harde schijf zodat ik niks kwiijt ben. Echter...ik wil ook mn emails en adressen behouden omdat er veel belangrijke tussen zitten.
Hoe doe ik dit..en kan het met windows easy transfer? Die zegt namelijk van wel..maar die kopieert alles. En dan ben ik weer terug bij af als ik het erop zet. Wil dat dus niet.
kan ik als ik transfer gebruik ook los aanklikken wat ik wel en niet wil??
Al je emails en contacts staan in 1 bestand: Outlook.PST (als je dat tenminste nooit gewijzigd hebt).
Start Outlook
Klik in de menubalk bovenaan menu: EXTRA
Klik onderaan in dat menu: Account Instellingen
In het pop-up venster dat je dan ziet, klik op tabblad: Gegevensbestanden
Daar zie je de directory staan waarin het bestand outlook.pst is opgeslagen.
Klik in dat scherm op de regel met de naam en bestandsnaam en opmerking van dat outlook.pst bestand, zodat het geselecteerd is (wordt blauw gekleurd als teken dat het is geselecteerd).
Klik rechtsbovenaan op het map icoontje met de tekst: Map openen...
En Voilà, je zit in de map waar het bestand outlook.pst staat. Dat bestand outlook.pst kopieer je naar je nieuwe computer in de map waar je het graag wilt hebben. (mijn advies is om outlook.pst in een map/schijf te zetten die ALTIJD wordt geback-upped, zodat je het nooit kwijt raakt.
Vervolgens op je nieuwe computer:
Start Outlook
Klik in de menubalk bovenaan menu: EXTRA
Klik onderaan in dat menu: Account Instellingen
In het pop-up venster dat je dan ziet, klik op tabblad: Gegevensbestanden
Klik in dat venster links op icoontje met de tekst: Toevoegen...
Kies: Bestand met de persoonlijke mappen van Office Outlook (.pst)
En voila, je kunt naar de map en het .pst bestand bladeren en het selecteren.
Eventueel klik je op het icoontje Als standaard instellen, maar dat is alleen nodig als je meerdere .pst bestanden tegelijk gebruikt.
Dat is handig als je gegevens van diverse email (accounts of soorten emails) wilt scheiden.
Zo kun je een Jantje.pst bestand aanmaken voor alle email van jantje, en een ander bestand dat je pietje.pst noemt, etc...
Of gegevens van de ene club en de andere club, etc.....
Mocht je hulp nodig hebben dan mag je me bellen: nul zes vijf twee zes vier nul nul vier twee.
Succes!