> Het RD500 Project! Deel 2

  • Onderwerp starter Onderwerp starter BASH22
  • Startdatum Startdatum
  • Featured
Deed ie dat niet dan?

Deed hij wel, maar niet altijd even mooi en gedoceerd. Ik liep er tegen aan en ik vind het wel mooie remmen.

Ook heb ik een nieuwe achterveer, dit was wel echt een probleem. De veer die er nu nog onder zit is veel te hard. Deed niets zeg maar. Ik heb een Ohlins veertje, maar deze moet ik er nog opzetten.

Ook nieuwe footpegs, die van mij konden nog worden ingeklapt. Er komen nu vaste footpegs op.

Ook komen er nieuwe carbon stuurhendels aan, die net onder een andere hoek staan.

Nieuwe wielen staan ook klaar, maar deze moet ik nog pas gaan maken.

Al met al, nog genoeg te doen.....
 
Doceren van de remmen zoals je dat ervaart zit em meestal in de rempomp, leidingen blokken schijf combinatie.

De veer is alleen de winding of de gehele schokbreker?
 
Deed hij wel, maar niet altijd even mooi en gedoceerd.
Doceren van de remmen zoals je dat ervaart zit em meestal in de rempomp, leidingen blokken schijf combinatie.

Gedoceerd en doceren... Is dat een speciale opleiding voor remsystemen ???

Sorry... Kon het niet laten om het gedoseerd over te brengen... :+

Ziet er goed uit Bas !
 
Laatst bewerkt:
Zo weer opbouwen voor het komend seizoen. Echter denk ik niet dat ik veel zou rijden.

full


Groet,
Bas
 
Laatst bewerkt:
Begrijpelijk ik zou ook niet veel rijden als ik niet bij de voetsteunen en het stuur zou komen
 
Al jaren had ik heb probleem dat mijn toerenteller het niet goed deed.

Vandaag is de dag dat ik het ga aanpakken..... hiha

full


Ik heb er ook een nieuw Ohlins achterveertje op zitten :)

Groet,
Bas :]
 
Laatst bewerkt:
Het is een tijdje terug dat ik iets over de 500 gepost heb. Er is veel aan de motor verandert. Motorisch loopt de motor nu prima, hij zou in het middengebied wel wat beter afgesteld mogen worden. Echter de geometrie van de motor is verre van perfect. Daarom is de motor aan een renovatie toe.

Het renovatieproject is begonnen door de motor te voorzien van een Ohlins schokdemper. Zoals hieronder te zien is.

full


Deze veer is helemaal instelbaar, het probleem was dat de motor veel te hard was afgesteld. Hopelijk gaat deze schokdemper het een stuk beter doen.
 
Laatst bewerkt:
Hieronder nog een plaatje van de schokdemper inmiddels gemonteerd in de achterbrug.

full


Het is zeker een verschil, als ik er nu op ga zitten veert de motor voor het eerst :)
 
Laatst bewerkt:
Naast de schokdemper was de voorkant ook niet om over naar huis te schrijven. De achterkant was te hard gedempt en de voorkant veel te slap. Daarbij kwam dat het voorwiel te smal is, goed voor een 110 bandje. Deze maat is lastig wanneer je veel bandenkeus wil hebben.

Ik heb daarom besloten om de motor te voorzien van een hele nieuwe voorkant. Doel ook hier was om een volledig instelbare demping te krijgen.

Ik kan een Showa voorkant op de kop tikken. Deze vork is volledig instelbaar en is ook nog lichter dan mijn huidige voorkant. Ik had nog een magnesium voorwiel liggen 3,5inch goed voor een 120 band. Echter, natuurlijk paste de asdiameter, brackets en afstandsbussen niet. Ook moest ik schijven naar buiten zetten t.o.v. het wiel anders kreeg ik de 8-zuiger Spieglers remmen er niet meer tussen.

Daar heb ik spoorverbreders voor gemaakt.

full


De brackets heb ik nu eerst 3d geprint om zeker te zijn dat ze goed passen, voordat ik ze ga uitfrezen.
 
Laatst bewerkt:
Zoals gezegd heb ik eerst de brackets 3d geprint. De vork was normaal voor 65mm remklauwen echter mijn Spieglers zijn 40mm. Dus de brackets moeten opnieuw worden gemaakt. Hieronder een plaatje om een beetje overzicht te krijgen.

full
 
Laatst bewerkt:
En natuurlijk ook met de Spiegelers.

full


Ook komen er nieuwe clipons op, deze zijn ook volledig instelbaar op elke manier die je maar wenst. Ik ga er ook nieuwe rem en koppelingshendels opzetten. Dus de voorkant wordt echt helemaal opnieuw opgebouwd.
 
Laatst bewerkt:
Allereerst sowieso een topic dat ik graag volg.
Super hoe je dit doet.

Nu heb ik toch wel een zorg: zijn de klauwen wel voldoende stijf aan de vork verbonden?
Gaat dat niet trillen, klapperen of happen?
 
Allereerst sowieso een topic dat ik graag volg.
Super hoe je dit doet.

Nu heb ik toch wel een zorg: zijn de klauwen wel voldoende stijf aan de vork verbonden?
Gaat dat niet trillen, klapperen of happen?

Dank, is echt wel sterk genoeg het zijn 20mm dikke alu platen die gaan geen kant op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan