zantzakkie
Blue boy
- 6 mei 2019
- 2.182
- 2.193
Weet ik, maar nu met een “nieuwe” motor maar een nieuwe poging doenDan zijn ze al aangetast, en helpt smeren van vaseline of AFC50 of zelfs tectyl niet meer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Weet ik, maar nu met een “nieuwe” motor maar een nieuwe poging doenDan zijn ze al aangetast, en helpt smeren van vaseline of AFC50 of zelfs tectyl niet meer.
S100 werkt niet op uitlaatbochten. Die worden te heet en dan brandt het er af. Vroeger had je FS-365 van Scottoiler. Dat deed het heel aardig op uitlaten(mits regelmatig opnieuw aangebracht, het spoelde er een beetje af als het regende), maar dat zie ik nergens meer te koop de laatste jaren.
+1 voor ACF50 en die methode van aanbrengen.. heb dezelfde bus nu al 6 jaar in de kast staan. 1 laagje in een dopje is genoeg voor de hele motor.ACF50 ken ik en ben ik heel tevreden mee. Würth ken ik niet.
En dan niet spuiten (ja het is een spuitbus....0 maar in een koppie en dan met een kwastje. Gaat je spuitbus veeeeeeeeel langer mee :-)
Het is niet alleen in de 400cc spuitbus verkrijgbaar, maar ook in literflessen met knijpdosering.ACF50 ken ik en ben ik heel tevreden mee. Würth ken ik niet.
En dan niet spuiten (ja het is een spuitbus....0 maar in een koppie en dan met een kwastje. Gaat je spuitbus veeeeeeeeel langer mee :-)
Na elke rit je motor even wassen/afspoelen kan ook veel doen.Hi allemaal, uit onderzoek naar pekelbescherming hier terecht gekomen en zou graag jullie mening willen. Ik zie 2 sprays veel terug komen en dat is ACF50 en Würth Holleruimte spray, welke raden jullie aan?
Tevens, kan dit ook op de radiator/ het motorblok worden aangebracht of is dat een no-go?
ACF50 dus, duidelijk. Ik zat net even wat filmpjes te kijken over het aanbrengen. Wat zeggen jullie aanbrengen en daarna netjes uitsmeren, aanbrengen en na een nacht wachten uitsmeren of wanneer je met een kwast doet niet nodig om uit te smeren? (met uitsmeren bedoel ik met een doek netjes uitwrijven). Tevens; kun je allen met acf50 insmeren? plastic, velgen, voorvork, motorblok, frame? (remmen en remschijven niet uiteraard)
Ik rijd iedere dag woon/werk en woon 3e verdieping zonder waterkraan op de begaande grond dus dat is niet een hele praktische optieNa elke rit je motor even wassen/afspoelen kan ook veel doen.
Ik rijd iedere dag woon/werk en woon 3e verdieping zonder waterkraan op de begaande grond dus dat is niet een hele praktische optie
Dat zou opzich wel kunnen, insmeren met acf50 en dan regelmatig nog ff gietertje!Gieter? En dan even de ergste zooi rond de remmen wegspoelen... scheelt een hoop gedoe.
Niet met warm water!; dat activeert het zout juist.
Gewoon insmeren met een kwast; even laten inwerken en afnemen met een doek.. er blijft een laagje op zitten.
Alles kan je bewerken met de ACF50.. Niet remmen/rond de remmen/banden! (Dus ook niet op je velg).
Twijfel jij aan het effect van pekel op je motorfiets? Ik niet....En wat doen we in de zomer dan als er pekel gestrooid is ;-)
Dan rijden we op een "onbeschermde" motor en zien we pekel amper, terwijl het toch bij, zeker afgelopen jaar, hoge zomerse temperaturen genoeg strooien.
Ik denk dat @Viaantje bedoelt dat sommige mensen hier extreem krampachtig op het woord pekel reageren "omdat dat nu eenmaal zo hoort" (en daarmee soms een beeld neerzetten alsof je motor de winter niet zal overleven als er ook maar een korrel zout binnen een straal van een kilometer van je motor af belandt) en ondertussen nietsvermoedend zomers ook het nodige zout mee snuiven. Rekening houden met zout/pekel oke, maar wat meer realisme is altijd fijn.