Kans op gladheid, eerste strooiwagens op pad
Lelystad en Arnhem kondigen aan dat ze preventief zullen strooien omdat de temperatuur vannacht daalt tot rond het vriespunt.
nos.nl
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik ga voor de optie: ik spuit alle pekelgevoelige delen in met ACF50 en rijd lekker door..
Ik ga voor de optie: ik spuit alle pekelgevoelige delen in met ACF50 en rijd lekker door..
Ik rij gewoon door, heb alles ingespoten met bandenglans van de Action (een soort siliconenspray die goed plakt.)
Ieder weekend spuit ik alles schoon, droog de motor op en spuit er weer een paar laagjes op.
Doe ik ook altijd op de LM velgen van de auto zodat remstof en vuil niet in de velg kan inwerken. Velgen blijven al jaren netjes zomer en winter.
Kreeg dit advies ooit van de zaak waar ik de LM had gekocht. werkt perfect.
Denk dat dit voor de motor ook voldoende moet zijn.
Daar heb ik een spuitbus vloeibaar rubber voor.Spuit je het ook op het loopvlak van de banden? Scheelt slijtage
Inspuiten kost me nog geen 5 min, dan is alles ingespoten, voorvork, alle aluminium delen. De kappen staan gewoon goed in de was. dat duurt langer hahahaSpuit je het ook op het loopvlak van de banden? Scheelt slijtage
Serieus, inspuiten zou wel een goed idee zijn inderdaad... Ik rijd zelf alleen zo weinig (of helemaal niet) in het pekel seizoen dat ik het eigenlijk te veel werk vind .
Eén keer tectyl geprobeerd, nooit meer! Dat spul krijg je er nauwelijks meer af...
Precies de reden dat ik 'm deze winter lekker laat staan. Ben 3 dagen in de weer geweest met petroleum en keukenrollen.
Als het vrieskou is maar wel droog dan hoeft er niet eens zoveel aan de hand te zijn, wordt tegen die tijd ook gestrooid dus qua begaanbaarheid (indien gecombineerd met aangepaste rijstijl) hoeft dat niet erg te zijn. Bij ijzel en sneeuw of sneeuwregen ben ik ook niet meer op twee gemotoriseerde wielen te vinden hoor...Het is nu wel echt fantastisch weer.
Heerlijk zonnetje erbij, was de afgelopen tijd wel anders.
Alleen erg koud vind ik, maar eens rond gaan kijken voor een kolletje en een paar fasoenlijke handschoenen.
Nog geen ervaring met vrieskou, is het dan gladder dan normaal? en wat voor effect heft het op de witte vlakken/strepen?
Zit er wel als een houten plank op ivm dikkere kleding/gewoon koud.