De mijn van Blegny.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Jazeker! Ik vond het heel interessant. 1e gedeelte op 30 mtr onder de grond, daarna met de trap (speciaal voor de rondleidingen gemaakt) naar 60 mtr diep.Ben je ook ondergronds geweest?
Hoewel we allemaal een nare ervaring met dat bedrijf hebben, hadden we het samen toch prima naar onze zin."Ik heb eens een rit uitgezet voor de motorrijdende collega's van het Maastrichtse bedrijf waar ik destijds werkte"
Dat waren nog eens tijden
Leuke site. Staan er een hoop op die ik niet kende.Vind het ook geweldig om voormalige steenkolenmijnen te bezoeken , alleen 9,9 van de 10x ben ik met vrouw lief en zij houdt hier niet van .
Nu was het mooi weer en zat ze lekker op het terras wat te drinken en kon ik op het gemakje wat foto`s maken .
Duitsland is voor mij uit de buurt dan zou ik al iets moeten boeken in (Zuid)-Limburg en vanuit daar vertrekken .
Ik gebruik ook de onderstaande website voor info over de mijnen in België en als we een rondje gaan rijden en ik kom er van in de buurt van een bepaalde mijn dan die het bezoeken waard is dan zet ik deze in een route er bij .
Althans in een redelijke afstand wat voor mij te doen is (eigenlijk best wel wat eigenlijk) waar nog gebouwen en schachten zijn die mooi intact zijn of al deels opgeknapt , zijn er ook veel waar je alleen de tombes nog heb .
Belgische steenkoolmijnen
Die staat bij ons in de tuin in de nieuwe woning.Waar heb je die gevonden?
Een beetje kolenwagen levert zo rond de €250,- tot €300,- op. Een hele strakke misschien wel wat meer.
Hubertusmolen op de achtergrond?Die staat bij ons in de tuin in de nieuwe woning.