Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Daarom. 1200 motoren per uur is wel forst, maar ja.
Is dat geregistreerd of is dat handje geteld over een periode.
Ziet er gewoon uit als een mooi dijkje :)
 
volgens mij is (gezien de lichtval per gemonteerde clip) de titel ietwat misleidend.
die suggereert dat dit alles op een dag gefilmd is, maar het zou me niks verbazen als ie van verschillende dagen achter elkaar geplakt heeft, zodat het drukker lijkt.

ik rij ook nog wel eens een dijkje, maar om nou te zeggen dat het qua aantallen motoren nou zo ontiegelijk druk is op die wegen?? nee niet echt...
 
volgens mij is (gezien de lichtval per gemonteerde clip) de titel ietwat misleidend.
die suggereert dat dit alles op een dag gefilmd is, maar het zou me niks verbazen als ie van verschillende dagen achter elkaar geplakt heeft, zodat het drukker lijkt.

ik rij ook nog wel eens een dijkje, maar om nou te zeggen dat het qua aantallen motoren nou zo ontiegelijk druk is op die wegen?? nee niet echt...
Ik heb op de dijk van het filmpje op een mooie zaterdagmiddag een uur zitten tellen en kwam tot iets van rond de 20 motoren en die reden allemaal netjes en zonder lawaai, op een na die een uitlaatje had waar je een vraagteken bij mag zetten.
 
Mijn ouders wonen al sinds mijn geboorte aan een dijk (Kr a/d Lek - Lekkerkerk) die graag gereden wordt door motoren, en ik heb dus mijn hele jeugd mogen horen hoe-en-wat. En ook nu zit ik regelmatig daar op het terras, op een zonnige zondagmiddag.

De grootste getallen rijden, ook in de mooiste bochtencombinaties daar, zonder dat je ze noemenswaardig hoort, anders dan het gereedschap wat we zelf om het huis heen ook gebruiken. En het geluid blijft dan echt prima te hanteren.

Aan die kleine minderheid die het verziekt wil ik geen woorden vuil maken verder.
 
Aan die kleine minderheid die het verziekt wil ik geen woorden vuil maken verder.
Ik rijd ook wel eens dat stuk van de dijk, maar daar kan je nauwelijks last van hebben.
Helemaal niet nodig om met een pijp zonder demper over de dijk te raggen.

En juist alleen DIE zouden moeten worden aangepakt!
(maar dat gebeurt niet/ daarom makkelijkst is verbod maken voor ALLE motoren)
 
ik hoop dat de rechter korte metten maakt van die afsluiting, maar toch... er knaagt iets bij me.
zelfs al zou MAG winnen, zou de gemeente dan ook gewoon naar de rechter luisteren?
in Bodegraven hebben ze ook al met succes de afsluiting ongedaan gemaakt via de bestuursrechter, maar de gemeente Bodegraven negeert doodleuk de rechter en laat de borden gewoon staan, terwijl ze er wettelijk niet (meer) thuishoren.

zou men nop verbazen als Hoorn en Venhuizen hetzelfde kunstje flikken :(
 
ik hoop dat de rechter korte metten maakt van die afsluiting, maar toch... er knaagt iets bij me.
zelfs al zou MAG winnen, zou de gemeente dan ook gewoon naar de rechter luisteren?
in Bodegraven hebben ze ook al met succes de afsluiting ongedaan gemaakt via de bestuursrechter, maar de gemeente Bodegraven negeert doodleuk de rechter en laat de borden gewoon staan, terwijl ze er wettelijk niet (meer) thuishoren.

zou men nop verbazen als Hoorn en Venhuizen hetzelfde kunstje flikken :(
Die moeten we dan maar eens weghalen.
 


De Meije in het weekend weer afgesloten voor motoren​

  • Nieuws
  • 20 maart 2024
motorverbod-de-Meije-1024x768.jpg

DE MEIJE – Vanaf tweede Paasdag is de Meije in het weekend en op feestdagen weer verboden toegang voor motoren.
Sinds een paar jaar geldt er van 1 april tot 1 oktober van 9.00 tot 18.00 uur een motorenverbod in de Meije. De reden voor dit verbod is dat de verkeersveiligheid voor weggebruikers beter kan worden gewaarborgd op de smalle weg van de Meije.
In 2022 uitte motorrijdersorganisatie MAG zijn ongenoegen over de weekendafsluiting voor motoren van de Meije. Zij heeft toen een bezwaarschrift ingediend bij de gemeente Bodegraven-Reeuwijk. De gemeente heeft het bezwaar overwogen, maar besloot toch dat de geslotenverklaring van kracht blijft. De MAG ging in beroep, waarop de rechter besloot dat de gemeente het bezwaar opnieuw moet overwegen en onderbouwen. De gemeente heeft in de procedure contact met de motorrijdersorganisatie MAG. Het oorspronkelijke verkeersbesluit van het motorenverbod blijft geldig, wat betekent dat de afsluiting in het weekend en op feestdagen van kracht is.



🔊
Lees dit bericht voor

MEER​


Open bloesemdagen 2024

13 april 2024

Voorjaarsconcert Christelijk Oratoriumkoor Woerden

13 april 2024

Gouds Trio Change of Key presenteert nieuw album met speciale gast Tim Crouch

12 april 2024

Kleurrijke tentoonstelling over Louis Favre in Stadsmuseum Woerden

12 april 2024

Deel dit bericht:​


Facebook
Twitter




logo-footer-wit-2-1.png




OVERZICHT

ON DEMAND

ALGEMEEN
MEER

VOLG ONS
Facebook Twitter Youtube Instagram Spotify
E-MAGAZINE

© 2024 EditieGroeneHart.nl |

Disclaimer |

Site by Rohneke

 

De Meije in het weekend weer afgesloten voor motoren​

  • Nieuws
  • 20 maart 2024

DE MEIJE – Vanaf tweede Paasdag is de Meije in het weekend en op feestdagen weer verboden toegang voor motoren.
Sinds een paar jaar geldt er van 1 april tot 1 oktober van 9.00 tot 18.00 uur een motorenverbod in de Meije. De reden voor dit verbod is dat de verkeersveiligheid voor weggebruikers beter kan worden gewaarborgd op de smalle weg van de Meije.
In 2022 uitte motorrijdersorganisatie MAG zijn ongenoegen over de weekendafsluiting voor motoren van de Meije. Zij heeft toen een bezwaarschrift ingediend bij de gemeente Bodegraven-Reeuwijk. De gemeente heeft het bezwaar overwogen, maar besloot toch dat de geslotenverklaring van kracht blijft. De MAG ging in beroep, waarop de rechter besloot dat de gemeente het bezwaar opnieuw moet overwegen en onderbouwen. De gemeente heeft in de procedure contact met de motorrijdersorganisatie MAG. Het oorspronkelijke verkeersbesluit van het motorenverbod blijft geldig, wat betekent dat de afsluiting in het weekend en op feestdagen van kracht is.
Dat is hoe de gemeente het het liefst uitlegt.
Als dit normaal is, kan zowat elke gemeente met onderbuikgevoelens wegen dichtgooien voor vanalles en nog wat, ook al klopt het verkeersbesluit niet.

Juridisch gezien kan het alleen blijven bestaan met een (nieuw) goed onderbouwd verkeersbesluit.
tot die tijd geen gerechterlijke onderbouwde plek voor die borden, en horen ze er dus niet te staan.
of heb ik t nu mis? :/
 
Laatst bewerkt:
ik hoop dat de rechter korte metten maakt van die afsluiting, maar toch... er knaagt iets bij me.
zelfs al zou MAG winnen, zou de gemeente dan ook gewoon naar de rechter luisteren?
in Bodegraven hebben ze ook al met succes de afsluiting ongedaan gemaakt via de bestuursrechter, maar de gemeente Bodegraven negeert doodleuk de rechter en laat de borden gewoon staan, terwijl ze er wettelijk niet (meer) thuishoren.

zou men nop verbazen als Hoorn en Venhuizen hetzelfde kunstje flikken :(
Het was de wethouder van de gemeente Drechterland die dit geintje heeft geflikt zonder enige vorm van onderzoek en als de rechter bepaalt dat die afsluiting ongedaan moet worden gemaakt en de gemeente negeert die rechter, dan wil ik wel eens zien hoe de MAG daar op reageert.
 
438102236_1151893952817149_3887886906160199635_n.jpg


Vanmiddag om 13:00 stond de MAG bij de Raad van State tegenover de gemeente Drechterland. Doel: de motorweekendafsluiting van de Zuiderdijk (Hoorn-Enkhuizen) ongedaan maken. En we stonden er niet alleen voor. Met schriftelijke steunbetuigingen van onder meer Motor.nl, de Motor Podcast, MotoPlus, Motormeiden, KicXstart, Loot, RAI Vereniging en de KNMV vertegenwoordigden we ruim de helft van motorrijdend Nederland, nog los van de groep motorrijders die ondanks het erbarmelijke weer kwam opdagen. Op de motor, dat spreekt. MAG-voorzitter Hans-Martin Don, hieronder op de foto voor de Raad van State, zag de zitting met vertrouwen tegemoet.
Terecht, zo ontstond de indruk: op een groot deel van de talloze vragen die Drechterland voorgeschoteld kreeg, luidde het antwoord dat ze 'daar niets over konden zeggen' of gewoon 'dat ze het 'echt niet wisten.' Het aantal vragen aan de MAG en onze juristen bleef beperkt tot een heel klein handjevol - en wij hadden nog antwoorden ook. Voorspelt dit de uitslag? Helaas. Maar we hebben goede hoop. Over zes weken weten we het!
 
Hèhè, eindelijk rustig fietsen.
Duurde ff zeg.

Alle paupers een bijbaantje en de rest aan een Zero of Energica. Werd hoog tijd.

Rick Astley Dancing GIF
 
klotevolk B|
huilie huilie om enkele lawaai-apen en i.p.v. handhaving daarop, maar raak zeuren dat iedere motor lawaai maakt.
ik ben benieuwd hoe veel kabaal die klagers maken als zij met hun koekblik niet meer welkom zijn op bijv. bepaalde snelwegen na het aso gedrag daar van anderen... _O-
 
Ik ben ervaringsdeskundige zou je mogen zeggen, want ik rijd al 63 jaar regelmatig met de motor over de Zuiderdijk en dat is een prachtig paadje.
Aan de ene kant het meer en aan de andere kant de mooie polder.

Maar ik herken weinig tot niets van de klachten die men heeft. Een jaar of drie vier geleden was het in het weekend voor pasen wel het drukste wat ik heb meegemaakt in al die jaren, maar ook toen werd er door motorrijders gewoon netjes gereden.

Veel wandelaars, die bij voorkeur aan de verkeerde kant lopen, veel fietsers en wielrenners, automobielen en een aantal mensen te paard.
En wat me opviel is dat vrijwel elke motorrijder heel langzaam en voorzichtig met stationair draaiende motor, koppeling ingeknepen, langs dat paard reden om het niet te laten schrikken.

En zoals ik eerder zei heb ik er wel eens een uur zitten tellen en eigenlijk viel er niets te klagen. Een enkeling maakt lawaai of rijdt te hard of beiden, maar de meerderheid valt niets op aan te merken.

Dus de rotte appels er tussen vandaan halen lijkt mij de enige juiste manier, maar dat is teveel moeite.

De mensheid, of liever mensdom.
 
Volgens mij heb ik het al eerder geschreven, maar dat dijkje is gewoon een weg buiten de bebouwde kom waar je max 60 km/u mag rijden. Wandelaars en fietsers mogen daar ook komen maar het is en blijft een samenspel.
 
Volgens mij heb ik het al eerder geschreven, maar dat dijkje is gewoon een weg buiten de bebouwde kom waar je max 60 km/u mag rijden. Wandelaars en fietsers mogen daar ook komen maar het is en blijft een samenspel.
Exact, maar wat mij vaak opvalt is dat wandelaars aan de rechterkant lopen en dus het verkeer ze van achteren nadert.
En fietsers blijven naast elkaar rijden op het midden van de smalle weg.

Ik heb het meegemaakt dat ik rustig en zonder lawaai langs een fietser reed en die schold meteen met 'klootzak'.
Met zulke mensen kun je het nooit goed doen en dat zijn de grootste klagers cq jankmuilen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan