Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Ik zou bij de 2e keer denk ik wat dikke boomstammen neerleggen als erfafscheiding.
Of een hek maken van H-balken oid.
Ja, dat hebben ze hier gedaan in het Binnenveld bij Lunteren.
Ter plekke is het heel smal en het is ook nog eens in een bocht.
Blijkbaar waren ze 't daar flink zat.

Een rij met railprofiel-palen zorgt ervoor dat niemand nog in de tuin wil parkeren.
Van dat profiel-ijzer ga je 't zeker verliezen.
 
Niet zo extreem lang geleden lag er nog een onderbroken kantstreep op de Diefdijk: de standaard markering in een 60 km-zone volgens het idee van ‘Duurzaam Veilig’.

Blijkbaar was dat weer te veilig want er is sinds een tijd helemaal geen markering meer.
 
Nou, het eerste vingerwijzen is weer begonnen 😂
Lokaal suffertje
De meeste bewoners vinden het wel gezellig, lekker met een biertje in de hand brommers kiekn👍
Er wordt weer gevreesd voor een extreem druk Paas-weekend.
Niet alleen motor-fietsen maar ook met andere recreanten.

Vandaag was ik op de Lekdijk. Niet in groep maar alleen.
Ik heb maar 2 motorfietsen als tegenligger gezien. Nix aan het handje!

Met Pasen heb ik een rit in gedachte naar Achterhoek en net over de grens Duitsland in.
Daar is nooit veel drukte te verwachten. Geen zin in file-rijden.
 
Nou, het eerste vingerwijzen is weer begonnen 😂
Lokaal suffertje
De meeste bewoners vinden het wel gezellig, lekker met een biertje in de hand brommers kiekn👍
gezien de reacties onder dat bericht, word de vinger vooral naar de plaatser ervan gewezen.
los van het feit dat er door de reageerders vooral naar andere aso's word verwezen, vind ik dit wel een treffend voorbeeld van stemmingmakerij waar ditmaal niet zomaar ingestonken word (tenminste, niet door jan en alleman).
 
gezien de reacties onder dat bericht, word de vinger vooral naar de plaatser ervan gewezen.
los van het feit dat er door de reageerders vooral naar andere aso's word verwezen, vind ik dit wel een treffend voorbeeld van stemmingmakerij waar ditmaal niet zomaar ingestonken word (tenminste, niet door jan en alleman).
Het is inderdaad een beetje vreemd artikel.
We weten allemaal wie de grootste drukteschoppers zijn, te zien op de begeleidende foto.
Maar het artikel spreekt dan weer in algemene termen.
Zodat het lijkt alsof het voor iedereen geldt.
 
Er wordt weer gevreesd voor een extreem druk Paas-weekend.
Niet alleen motor-fietsen maar ook met andere recreanten.

Vandaag was ik op de Lekdijk. Niet in groep maar alleen.
Ik heb maar 2 motorfietsen als tegenligger gezien. Nix aan het handje!

Met Pasen heb ik een rit in gedachte naar Achterhoek en net over de grens Duitsland in.
Daar is nooit veel drukte te verwachten. Geen zin in file-rijden.
Vandaag ook over de lekdijk gereden tussen Ijsselstein en Schoonhoven.

Hier spreken de borden elkaar opeens tegen. Gele bord vanaf jaarsveld dat motoren totaal niet meer mogen. 200 meter* verder alleen een weekend verbodsbepaling in het motor seizoen. En vanaf de andere kant van het gele bord totaal geen borden _O-
 
Laatst bewerkt:
Huh ik zie geen wielrenners op de foto.... jij wel?
De gemeente:
“Bij overlast op de dijk denken veel mensen aan motoren. Het probleem is echter breder dan dat. Overlast ontstaat ook door te hard rijden van automobilisten of door grote groepen wielrenners.”
 
onderdelen zoeken van die Harley is fijner op droog wegdek dan tijdens een plensbui :+
En ja ik als Ducati rijder mag dat zeggen
Vind het weer altijd zo'n smoes om niet te hoeven rijden.
"Ga je volgende week zaterdag mee voor een rit naar XXX, ik wil wat ophalen?"
Ja, maar het regent nu.
"Het is pas over een week!"

Trouwens met de Pasen of op zondag, moet je helemaal niet op die dijken zijn.
Er zijn zat andere mooie wegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan