Het moet niet gekker worden.Inderdaad.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het moet niet gekker worden.Inderdaad.
Ja, dat vond ik ook verbazingwekkend om te lezen.Bij de Alpenmasters 2023 bleek de Energica inderdaad enorm veel lawaai te maken.
Die agent was voor mijn gevoel helemaal verkeerd aan het werk, hij hield me aan omdat hij mijn uitlaat optisch herkende terwijl ik nauwelijks geluid maakte, en was veel te agressief in zijn aanpak, alsof hij me voor een veel zwaardere overtreding aanhield. Ik erken in principe gezag en de meeste motoragenten gebruiken dat gezag met een zekere natuurlijke flair en humor, maar ik maak ook af en toe dit soort toestanden mee.Een mobiele telefoon is geen geijkt, en goedgekeurd ding, dus niet rechtsgeldig volgens mij. Slaat dus nergens op, die meting van die agent.
alsof hij me voor een veel zwaardere overtreding aanhield.
Er zijn ook motorrijders die willens en weten de verbodsborden negeren 'omdat deze niet voor hun geldt'. Of 'omdat oom agent toch nooit controleerd' Ook daarmee wordt het tegendeel bereikt.Triest zijn de motorrijders die iedereen middels een bak tering-herrie willen laten weten dat de motor heel leuk is.
Ze snappen niet dat juist het tegendeel wordt bereikt.
Voor mij is er geen reden om een kleine pikkie te compenseren door weglaten van de dB-killer.
Een geluidsmeting van Oom Agent zal ik lachend ondergaan!
sommige motoren wel ja (middenmotor set-up met lawaai makende overbrenging bijv.).Bij de Alpenmasters 2023 bleek de Energica inderdaad enorm veel lawaai te maken.
nee klopt, maar is hierin niet de enige.Ja, dat vond ik ook verbazingwekkend om te lezen.
Ik heb altijd gedacht dat die rijdende wasmachines redelijk stil waren. De Energica NIET dus!
Bij de Energica is dit inderdaad de "gearbox"Ja, dat vond ik ook verbazingwekkend om te lezen.
Ik heb altijd gedacht dat die rijdende wasmachines redelijk stil waren. De Energica NIET dus!
Klopt, maar hij kan het wel als "voorselectie" gebruiken.Een mobiele telefoon is geen geijkt, en goedgekeurd ding, dus niet rechtsgeldig volgens mij. Slaat dus nergens op, die meting van die agent.
Als we dan toch op alle slakken zout te leggen................Er zijn ook motorrijders die willens en weten de verbodsborden negeren 'omdat deze niet voor hun geldt'.
Of 'omdat oom agent toch nooit controleerd' Ook daarmee wordt het tegendeel bereikt.
Als dat het probleem is, dan lijkt dat een punt voor update, door schuine vertanding te gaan gebruiken.Bij de Energica is dit inderdaad de "gearbox"
Deze heeft "rechte vertanding"
Het typische "janken" dat een auto ook heeft wanneer je achteruit rijd. (ook rechte vertanding)
Dat is geen probleem dat is een "keuze" en die zal niet aangepast worden.Als dat het probleem is, dan lijkt dat een punt voor update, door schuine vertanding te gaan gebruiken.
Schuine vertanding zal iets duurder zijn.
Maar zoals de test aangeeft en je bent "in" voor een EV zal je snel niet voor Energica kiezen.
Als we dan toch op alle slakken zout te leggen................
Om te beginnen: Het is controleert (3e pers enkelvoud) en niet controleerd (volt. deelwoord)
Omdat veel motorrijders denken 'mega-tering-herrie' te moeten maken komen op veel plaatsen verboden voor alléén motorfietsen.
Ik heb nooit begrepen waarom al dat 'kanker-lawaai' zo nodig moet zijn.
Storend voor aanwonenden van oa leuke weggetjes en je helpt ook je eigen gehoor naar de gallemiezen. (tinnitus)
Aan die onnodige herrie heb ik nooit meegedaan. Nu op veel plaatsen verboden komen, ga ik me er dus ook niet aan storen.
Gewoon lekker doorrijden, dan kom je vaak op de mooiste plekjes waar ze ons proberen te weren.
Vaak zullen bewoners zelfs nauwelijks merken dat ik voorbij kom.
Daarom een demper monteren met goedkeur, en de dB-killer er gewoon in laten zitten.
Bekijk bijlage 1941259
UIt eigen ervaring ken ik dat oorpijn gebaar ook. Reed laatst me 2k toeren rond op mijn zeer stille Guzzi V85tt en toen deed ook iemand dat.sommige motoren wel ja (middenmotor set-up met lawaai makende overbrenging bijv.).
maar mijn motor heeft een naafmotor in het achterwiel, en is daarmee door gebrek aan overbrenging juist fluisterstil.
een gewone fietser met rammelende ketting maakt al meer geluid, en dan stond die vrouw daar maar met die ´je maakt te veel herrie´ blik....
nee klopt, maar is hierin niet de enige.
brammo maakt ook ´lawaai´ d.m.v. een versnellingsbak.
tinbot heeft weer een overbrenging die een mix is van ketting/aandrijf-riem.
an sich hoeft dit geen punt te zijn, maar de vraag is hoe dit in de toekomst gaat uitpakken.
of de e-motoren dan net als bijv. tesla's een zoem geluid moeten gaan maken volgens de ambtenaartjes of dat het geluid van hun overbrenging genoeg is.
of dat actiegroepjes dan daarover gaan klagen i.p.v. uitlaat geluid...
Lijkt me niet de juiste manier .Inderdaad.
@frank_b noemde "voorselectie".Lijkt me niet de juiste manier .
Hmm, ik vind het maar een rare gang van zaken. Hij had zeker z’n dag niet.@frank_b noemde "voorselectie".
Controleerd bestaat nietHet is controleert (3e pers enkelvoud) en niet controleerd (volt. deelwoord)
In West-Friesland en Zuid-Limburg welControleerd bestaat niet
In het westfriese dialect wordt 'ge' idd meestal weggelaten, zoals : ik ben te kermis weest.In West-Friesland en Zuid-Limburg wel
Dat hoop ik voor hem. Hij wist het zo naar te brengen, dat hij bij mij aan mijn grens van incasseringsvermogen kwam en ik word echt niet gauw boos als ik verkeerd zit. In ruim 40 jaar motorrijden kreeg ik haast nooit een bekeuring en die ene keer dat ik aangehouden werd voor te hard rijden bracht de agent het slechte nieuws zo goed dat ik het helemaal met hem eens was en ervan geleerd heb.Hmm, ik vind het maar een rare gang van zaken. Hij had zeker z’n dag niet.
Nee, ik houd me eigenlijk altijd wel aan de regels.Maar als ik het goed lees ben jij dus ook van de categorie: 'de regels zijn niet voor mij'?
Ik houd mij ook niet aan dat verbod voor motoren. Ik mijd gewoon die drukke (dijk) weggetjes op momenten dat ze druk zijnNee, ik houd me eigenlijk altijd wel aan de regels.
(onnodige) Verboden voor motorfietsen negeer ik echter structureel. <natuurlijk niet als er een agent op de hoek staat>
Dat zijn wegen die normaal wel gebruikt kunnen worden voor alle verkeer, behalve dus voor ons motorrijders.
Met nog dank aan die gasten met een zogenaamd sportieve (?) Blèr-pijp.