Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Een mobiele telefoon is geen geijkt, en goedgekeurd ding, dus niet rechtsgeldig volgens mij. Slaat dus nergens op, die meting van die agent.
Die agent was voor mijn gevoel helemaal verkeerd aan het werk, hij hield me aan omdat hij mijn uitlaat optisch herkende terwijl ik nauwelijks geluid maakte, en was veel te agressief in zijn aanpak, alsof hij me voor een veel zwaardere overtreding aanhield. Ik erken in principe gezag en de meeste motoragenten gebruiken dat gezag met een zekere natuurlijke flair en humor, maar ik maak ook af en toe dit soort toestanden mee.
 
Triest zijn de motorrijders die iedereen middels een bak tering-herrie willen laten weten dat de motor heel leuk is.
Ze snappen niet dat juist het tegendeel wordt bereikt.

Voor mij is er geen reden om een kleine pikkie te compenseren door weglaten van de dB-killer.
Een geluidsmeting van Oom Agent zal ik lachend ondergaan!
Er zijn ook motorrijders die willens en weten de verbodsborden negeren 'omdat deze niet voor hun geldt'. Of 'omdat oom agent toch nooit controleerd' Ook daarmee wordt het tegendeel bereikt.
 
Bij de Alpenmasters 2023 bleek de Energica inderdaad enorm veel lawaai te maken.
sommige motoren wel ja (middenmotor set-up met lawaai makende overbrenging bijv.).
maar mijn motor heeft een naafmotor in het achterwiel, en is daarmee door gebrek aan overbrenging juist fluisterstil.
een gewone fietser met rammelende ketting maakt al meer geluid, en dan stond die vrouw daar maar met die ´je maakt te veel herrie´ blik.... _O-
Ja, dat vond ik ook verbazingwekkend om te lezen.
Ik heb altijd gedacht dat die rijdende wasmachines redelijk stil waren. De Energica NIET dus!
nee klopt, maar is hierin niet de enige.
brammo maakt ook ´lawaai´ d.m.v. een versnellingsbak.
tinbot heeft weer een overbrenging die een mix is van ketting/aandrijf-riem.
an sich hoeft dit geen punt te zijn, maar de vraag is hoe dit in de toekomst gaat uitpakken.
of de e-motoren dan net als bijv. tesla's een zoem geluid moeten gaan maken volgens de ambtenaartjes of dat het geluid van hun overbrenging genoeg is.
of dat actiegroepjes dan daarover gaan klagen i.p.v. uitlaat geluid... 8)7
 
Ja, dat vond ik ook verbazingwekkend om te lezen.
Ik heb altijd gedacht dat die rijdende wasmachines redelijk stil waren. De Energica NIET dus!
Bij de Energica is dit inderdaad de "gearbox"
Deze heeft "rechte vertanding"
Het typische "janken" dat een auto ook heeft wanneer je achteruit rijd. (ook rechte vertanding)

Dat geluid is goed te beïnvloeden door je "gas" handel, rustig optrekken zeer weinig lawaai, wat fanatieker en je hoort de box goed janken idd.
De motor zelf is wel stil.

Het was een bewuste keuze van Energica, mooie uitleg vanaf 4:00

Bij rustig rijden hoor je het eigenlijk nauwelijks.
Ik vind het wel wat hebben.
Energica is de enige op dit moment die dat heeft.

Volgens het rdw heb ik geen geluid, een stationair meting is ook niet mogelijk :)
 
Er zijn ook motorrijders die willens en weten de verbodsborden negeren 'omdat deze niet voor hun geldt'.
Of 'omdat oom agent toch nooit controleerd' Ook daarmee wordt het tegendeel bereikt.
Als we dan toch op alle slakken zout te leggen................
Om te beginnen: Het is controleert (3e pers enkelvoud) en niet controleerd (volt. deelwoord)

Omdat veel motorrijders denken 'mega-tering-herrie' te moeten maken komen op veel plaatsen verboden voor alléén motorfietsen.
Ik heb nooit begrepen waarom al dat 'kanker-lawaai' zo nodig moet zijn.
Storend voor aanwonenden van oa leuke weggetjes en je helpt ook je eigen gehoor naar de gallemiezen. (tinnitus)

Aan die onnodige herrie heb ik nooit meegedaan. Nu op veel plaatsen verboden komen, ga ik me er dus ook niet aan storen.
Gewoon lekker doorrijden, dan kom je vaak op de mooiste plekjes waar ze ons proberen te weren.
Vaak zullen bewoners zelfs nauwelijks merken dat ik voorbij kom.

Daarom een demper monteren met goedkeur, en de dB-killer er gewoon in laten zitten.
20231103_125528.jpg
 
Bij de Energica is dit inderdaad de "gearbox"
Deze heeft "rechte vertanding"
Het typische "janken" dat een auto ook heeft wanneer je achteruit rijd. (ook rechte vertanding)
Als dat het probleem is, dan lijkt dat een punt voor update, door schuine vertanding te gaan gebruiken.
Schuine vertanding zal iets duurder zijn.
Maar zoals de test aangeeft en je bent "in" voor een EV zal je snel niet voor Energica kiezen.
 
Als dat het probleem is, dan lijkt dat een punt voor update, door schuine vertanding te gaan gebruiken.
Schuine vertanding zal iets duurder zijn.
Maar zoals de test aangeeft en je bent "in" voor een EV zal je snel niet voor Energica kiezen.
Dat is geen probleem dat is een "keuze" en die zal niet aangepast worden.
Interview met de CEO, Livia, zij haalt het nog eens aan (vanaf 5:32, ondertitel aanzetten op engels of automatisch vertalen naar Nederlands)

 
Als we dan toch op alle slakken zout te leggen................
Om te beginnen: Het is controleert (3e pers enkelvoud) en niet controleerd (volt. deelwoord)

Omdat veel motorrijders denken 'mega-tering-herrie' te moeten maken komen op veel plaatsen verboden voor alléén motorfietsen.
Ik heb nooit begrepen waarom al dat 'kanker-lawaai' zo nodig moet zijn.
Storend voor aanwonenden van oa leuke weggetjes en je helpt ook je eigen gehoor naar de gallemiezen. (tinnitus)

Aan die onnodige herrie heb ik nooit meegedaan. Nu op veel plaatsen verboden komen, ga ik me er dus ook niet aan storen.
Gewoon lekker doorrijden, dan kom je vaak op de mooiste plekjes waar ze ons proberen te weren.
Vaak zullen bewoners zelfs nauwelijks merken dat ik voorbij kom.

Daarom een demper monteren met goedkeur, en de dB-killer er gewoon in laten zitten.
Bekijk bijlage 1941259

Geluidsoverlast is inderdaad meestal de voornaamste reden voor een wegafsluiting.
Er kunnen echter meerdere redenen zijn (die niks) met geluidsoverlast te maken hebben om een weg af te sluiten.
Dan maakt het niks uit of je wel of geen geluidsdemper erop hebt.
verbod is verbod.

Maar als ik het goed lees ben jij dus ook van de categorie: 'de regels zijn niet voor mij'?
 
sommige motoren wel ja (middenmotor set-up met lawaai makende overbrenging bijv.).
maar mijn motor heeft een naafmotor in het achterwiel, en is daarmee door gebrek aan overbrenging juist fluisterstil.
een gewone fietser met rammelende ketting maakt al meer geluid, en dan stond die vrouw daar maar met die ´je maakt te veel herrie´ blik.... _O-

nee klopt, maar is hierin niet de enige.
brammo maakt ook ´lawaai´ d.m.v. een versnellingsbak.
tinbot heeft weer een overbrenging die een mix is van ketting/aandrijf-riem.
an sich hoeft dit geen punt te zijn, maar de vraag is hoe dit in de toekomst gaat uitpakken.
of de e-motoren dan net als bijv. tesla's een zoem geluid moeten gaan maken volgens de ambtenaartjes of dat het geluid van hun overbrenging genoeg is.
of dat actiegroepjes dan daarover gaan klagen i.p.v. uitlaat geluid... 8)7
UIt eigen ervaring ken ik dat oorpijn gebaar ook. Reed laatst me 2k toeren rond op mijn zeer stille Guzzi V85tt en toen deed ook iemand dat.
 

Ik denk dat ik wel weet wat er bedoeld wordt.
Het is ook mijn ervaring met sommige agenten.
Dan wordt je aangehouden met 10 km/h te hard en dan wordt je behandeld alsof er al een ongeluk gebeurd is en dat dit volledig mijn schuld is. Eigenlijk mag ik van geluk spreken dat er niks gebeurd is in die halve minuut dat er gemeten is.

Ik vind dat geen normale manier van iemand benaderen.
 
Dat h
Hmm, ik vind het maar een rare gang van zaken. Hij had zeker z’n dag niet.
Dat hoop ik voor hem. Hij wist het zo naar te brengen, dat hij bij mij aan mijn grens van incasseringsvermogen kwam en ik word echt niet gauw boos als ik verkeerd zit. In ruim 40 jaar motorrijden kreeg ik haast nooit een bekeuring en die ene keer dat ik aangehouden werd voor te hard rijden bracht de agent het slechte nieuws zo goed dat ik het helemaal met hem eens was en ervan geleerd heb.
 
Maar als ik het goed lees ben jij dus ook van de categorie: 'de regels zijn niet voor mij'?
Nee, ik houd me eigenlijk altijd wel aan de regels.
(onnodige) Verboden voor motorfietsen negeer ik echter structureel. <natuurlijk niet als er een agent op de hoek staat>
Dat zijn wegen die normaal wel gebruikt kunnen worden voor alle verkeer, behalve dus voor ons motorrijders.
Met nog dank aan die gasten met een zogenaamd sportieve (?) Blèr-pijp. :X
 
Het is gewoon en combinatie van dingen. Als er eens een motor met wat meer geluid voorbij rijdt, dan boeit het waarschijnlijk de bewuste dijkbewoners niet eens. Het de hoeveelheid aan motoren met wat meer geluid, dat op een mooie zonnige zater- of zondag langsrijdt. Niet een ouwe lul die op zn Diversion 600 uit 96 voorbij rolt. De meeste airco's bij de huizen maken bij wijze van spreken meer geluid.

Dit zijn gewoon de gevolgen van een te vol land, met als gevolg dat de tolerantie afneemt. Dat merk je op dijkweggetjes, bij Schiphol, op de snelweg in de file, de boeren, de wolven, etc etc
 
Nee, ik houd me eigenlijk altijd wel aan de regels.
(onnodige) Verboden voor motorfietsen negeer ik echter structureel. <natuurlijk niet als er een agent op de hoek staat>
Dat zijn wegen die normaal wel gebruikt kunnen worden voor alle verkeer, behalve dus voor ons motorrijders.
Met nog dank aan die gasten met een zogenaamd sportieve (?) Blèr-pijp. :X
Ik houd mij ook niet aan dat verbod voor motoren. Ik mijd gewoon die drukke (dijk) weggetjes op momenten dat ze druk zijn ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan