Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Tijdje geleden en in het weekend daar gereden maar mij viel het reuze mee...............of gewoon geluk gehad.... :?
 
Vanaf Rozendaal (Bovenallee) geen verbod gezien voor weekenden. Alleen verbodsbord voor gemotoriseerd verkeer tussen zonsondergang en zonsopkomst (maar dat is al jaren)
Vanaf paviljoen de Posbank richting de Steeg (Beekhuizenseweg) ook geen verbodsbord gezien.
Wel zag ik (maar dat is volgens mij ook al ruim 1,5 jaar) dat je vanaf paviljoen de Posbank niet richting Rheden kan (Schietbergseweg). Andersom zou wel mogelijk zijn, maar dat heb ik niet geprobeerd.
Wel heerlijk rustig, slechts 1 motorrijder op de route gezien, en 5 auto's.

Schrok wel even rondom Groesbeek. Daar stonden diversen borden 'afgesloten voor gemotoriseerd verkeer' gereed (oa op de zevenheuvelenweg) maar dat bleek ivm aankomende vierdaagse van Nijmegen te zijn.

Weet niet of er mensen handig zijn met google maps

Er is iemand die alle kasseistroken van Nederland in maps heeft gekopieerd.
zou handig zijn als er zoiets online zou zijn met alle wegen die (al dan niet tijdelijk) afgesloten zijn voor motoren.
Kasseien in Nederland, België en er buiten (Joostfietst.com) – Google My Maps
 
Weet niet of er mensen handig zijn met google maps

Er is iemand die alle kasseistroken van Nederland in maps heeft gekopieerd.
zou handig zijn als er zoiets online zou zijn met alle wegen die (al dan niet tijdelijk) afgesloten zijn voor motoren.
Daar is al een topic voor: Wegen afgesloten voor motoren, overzicht.
met daarin een link naar bijbehorende kaart. Punt is alleen dat er geen feedback op komt, en ik ga het niet allemaal in mijn eentje uitzoeken. Zoiets sterft dus al gauw een stille dood...
 
  • Leuk
Waarderingen: Wie?
van de site van dagblad de limburger:

Schweibergerweg en Eyserbosweg blijven open tijdens proef met afsluiten stiltegebieden​

Schweiberg -
De doorgaande weg door Schweiberg en de Eyserbosweg in Eys blijven tijdens de proef met het afsluiten van stiltegebieden in Gulpen-Wittem open.
Wethouder Henri-Pierre Waaifoort liet de gemeenteraad donderdagavond weten dat de Schweibergerweg uit het plan wordt gehaald. De zijwegen van de Schweibergerweg naar het buitengebied gaan wel tijdelijk dicht voor doorgaand verkeer.

Furieus​

De gemeente wil onderzoeken of het afsluiten van gebieden leidt tot een afname van de overlast door het toeristisch verkeer. Schweiberg reageerde furieus op dat plan. Met name de horecaondernemers in de buurtschap zijn bang dat zij klandizie verliezen.

Lees ook: Stiltegebieden bij Eys en Schweiberg dicht voor doorgaand verkeer

Oppositiepartij PRO had donderdag een motie klaarliggen met het verzoek om de Schweibergerweg open te laten. „We hebben in Beutenaken gezien waar het afsluiten van wegetoe leidt”, aldus raadslid Marion van der Kleij. „Elders werd het daardoor juist drukker.”

Aangepast​

Wethouder Waaifoort was de fractie echter voor. Aan het begin van het debat deelde hij de raad mee dat de plannen waren aangepast en de Schweibergerweg niet af te sluiten.

Samen met Ineke van der Laan (DOE ‘22) paste Van der Kleij haar motie vervolgens aan, waarbij zij voorstelden om naast de Schweibergerweg ook de Eyserbosweg open te houden. Die motie werd door de raad unaniem aangenomen.

Een motie van afkeuring waarin PRO en DOE ‘22 de houding van wethouder Waaifoort bekritiseerden haalde het niet.
 
Hopelijk mogen er meerdere dijkjes weer opengesteld worden. Hier in de buurt mag ik ook niet op de dijk in het weekend. Maar die bewoners van die dijk mogen wel lekker elke dag dag/nacht over de vers (gedwongen) aangelegde snelweg in mn achtertuin rijden. Stelletje nimbys
 
Positief nieuws....
Goed dat 't is teruggedraaid.
Voor mij maakt 't weinig uit. Ik ben altijd aanwonende/ bestemmingsverkeer/ ontheffinghouder ect. Maw het is altijd gewoon doorrijden.
Hooguit is nu prettig dat je niet bang hoeft te zijn om een agent tegen te komen, die een slechte nachtrust heeft gehad.
Maar agenten kom je nooit meer tegen. Die zijn te druk met VIP-beveiliging of moeten voetbal-supporters begeleiden.
 
Geldt familiebezoek ook als bestemmingsverkeer in de Meije? Ik heb er een neef, nichten en een oom zitten.
 
Geldt familiebezoek ook als bestemmingsverkeer in de Meije? Ik heb er een neef, nichten en een oom zitten.

Op de Meije was er geen uitzondering voor bestemmingsverkeer, maar alleen voor ontheffingshouders. Dus tenzij jouw familie een ontheffing voor je regelt, zou je in het weekend ook niet met de motor naar hen toe kunnen.
 
Goed dat 't is teruggedraaid.
Voor mij maakt 't weinig uit. Ik ben altijd aanwonende/ bestemmingsverkeer/ ontheffinghouder ect. Maw het is altijd gewoon doorrijden.
Hooguit is nu prettig dat je niet bang hoeft te zijn om een agent tegen te komen, die een slechte nachtrust heeft gehad.
Maar agenten kom je nooit meer tegen. Die zijn te druk met VIP-beveiliging of moeten voetbal-supporters begeleiden.
Niet al te lang geleden, toen ik daar 45 in de vierde versnelling achter 2 brommers reed, keerde een tegemoetkomende motoragent en hield me aan. Vervolgens moest ik in zijn vrij veel toeren maken terwijl hij probeerde de geluidsproductie te meten. Hij dreigde al met wegslepen. Gelukkig (ook voor hem, ik begon steeds bozer te worden) mislukte de meting.
 
Laatst bewerkt:
Neemt niet weg dat het een kutweggetje is om te rijden als het vol is met fietsers en motoren, maar gelukkig mag iedereen dat nu weer voor zichzelf uitmaken.
Mee eens. In het weekend met zonnig weer zal ik er niet zo snel komen. De mooiste keren dat ik heerlijk van God los ben gegaan is als het Nederlands elftal in een finale speelt. Dan moet je lekker gaan rijden!!

Andere dagen ook wel, ik heb momenteel niet zo'n hoog vertrouwen in de prestaties van het Nederlands elftal....
 
Dat is raar. Onbelast het zelfde aantal toeren draaien als belast, komt niet overeen.
De geluidnormen voor rijdende en stationaire motorvoertuigen zijn daarom ook verschillend (stationair als in stilstaande voertuigen, dus niet stationair toerental!). De normen voor de eerste zijn universeel (met een kleine variatie voor heel lichte motoren), voor het tweede geval zijn ze heel verschillend en terug te vinden op je kentekenbewijs (tenzij je een heel oude hebt, dan is er een tabelletje met niveaus voor verschillende cilinderinhouden).
 
Niet al te lang geleden, toen ik daar 45 in de vierde versnelling achter 2 brommers reed, keerde een tegemoetkomende motoragent en hield me aan. Vervolgens moest ik in zijn vrij veel toeren maken terwijl hij probeerde de geluidsproductie te meten. Hij dreigde al met wegslepen. Gelukkig (ook voor hem, ik begon steeds bozer te worden) mislukte de meting.
Triest zijn de motorrijders die iedereen middels een bak tering-herrie willen laten weten dat de motor heel leuk is.
Ze snappen niet dat juist het tegendeel wordt bereikt.

Voor mij is er geen reden om een kleine pikkie te compenseren door weglaten van de dB-killer.
Een geluidsmeting van Oom Agent zal ik lachend ondergaan!
 
Triest zijn de motorrijders die iedereen middels een bak tering-herrie willen laten weten dat de motor heel leuk is.
Ze snappen niet dat juist het tegendeel wordt bereikt.

Voor mij is er geen reden om een kleine pikkie te compenseren door weglaten van de dB-killer.
Een geluidsmeting van Oom Agent zal ik lachend ondergaan!
Ik maak daar nooit herrie en op het moment van controle al helemaal niet, maar moest toeren maken van die agent.

Het betrof een uitlaat waar geen dB killer bijhoort.
 
Ik heb nooit die dijken gemist. Een kronkelende weg vol blinde bochten, mest op het dek, zwenkende fietsers en wat er ook op die dag van een trekker is gevallen. Als je dat veilig doet, dan is het doodsaai, want je moet overal opletten. Om het enigszins leuk te maken moet je keihard in de overtredings- en levensgevaarzone gaan. Laatst nog een dijkje genomen, kwam rare buurtbewoners tegen die met hun duimpjes omlaag naar mij zwaaiden en iets naars riepen. En dat met mijn Euro 5 motor die stiller is dan hun stofzuiger. Ik vond het nogal raar. Ze zijn zeker opgefokt door de aso's zonder dempers, maar nu gaan ze iedereen over een kam scheren puur omdat je op twee wielen rijdt. :? Ik rij liever naar andere landen om van het motorrijden te genieten. Of naar een crossbaan. Dit is waar je je motor op een veilige manier open kan trekken, maar niet op die dijken. :r
 
Niet al te lang geleden, toen ik daar 45 in de vierde versnelling achter 2 brommers reed, keerde een tegemoetkomende motoragent en hield me aan. Vervolgens moest ik in zijn vrij veel toeren maken terwijl hij probeerde de geluidsproductie te meten. Hij dreigde al met wegslepen. Gelukkig (ook voor hem, ik begon steeds bozer te worden)) mislukte de meting.
Waar meet hij dan mee ,met zijn telefoon ?
 
Laatst nog een dijkje genomen, kwam rare buurtbewoners tegen die met hun duimpjes omlaag naar mij zwaaiden en iets naars riepen. En dat met mijn Euro 5 motor die stiller is dan hun stofzuiger. Ik vond het nogal raar. Ze zijn zeker opgefokt door de aso's zonder dempers, maar nu gaan ze iedereen over een kam scheren puur omdat je op twee wielen rijdt. :?
in jouw schoenen staand, zou ik dan gelachen hebben.
net als bij die keer dat een vrouw bij wijk bij duurstede met overdreven geplaatste vingers in haar oren me duidelijk wilde maken dat mijn elektrische motor een ongeloofelijke takke herrie maakte _O-
of dat je fietsers/wandelaars tegenkomt die de vmax rijdende auto voor je gewoon doorlaten zonder gezeur, maar jou (terwijl je dezelfde snelheid rijd) gebaren dat je langzamer moet gaan rijden...

maar eigenlijk is het gewoon zielig.
dat die mensen uit zo'n buurt zo vergiftigt zijn door hun vooroordelen en negativiteit, dat ze niet eens meer beseffen dat het niet de voertuig categorie is, maar de individuele bestuurder (ongeacht waar ie mee rijd)...
 
in jouw schoenen staand, zou ik dan gelachen hebben.
net als bij die keer dat een vrouw bij wijk bij duurstede met overdreven geplaatste vingers in haar oren me duidelijk wilde maken dat mijn elektrische motor een ongeloofelijke takke herrie maakte _O-
of dat je fietsers/wandelaars tegenkomt die de vmax rijdende auto voor je gewoon doorlaten zonder gezeur, maar jou (terwijl je dezelfde snelheid rijd) gebaren dat je langzamer moet gaan rijden...

maar eigenlijk is het gewoon zielig.
dat die mensen uit zo'n buurt zo vergiftigt zijn door hun vooroordelen en negativiteit, dat ze niet eens meer beseffen dat het niet de voertuig categorie is, maar de individuele bestuurder (ongeacht waar ie mee rijd)...
Bij de Alpenmasters 2023 bleek de Energica inderdaad enorm veel lawaai te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan