Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Hier in limburg wordt droger weer voorspelt, al houdt hij hier ook wel wat regen hoor.
Maar vrijdag de nieuwe motor van mijn lief ophalen, is toch weer een Suzuki geworden een SV650A.
Mooie motor met een fijn blokje.
Je lief heeft dus meer vermogen dan jou dadelijk, ben benieuwd of je het nog een beetje bij kunt houden haha
 
Voor de CB reed ik op een Gladius ook veel schik op gehad, maar moet eerlijk zeggen dat ik op de CB meer schik heb. De Gladius had zeker meer pit dat wel, maar blijkbaar zegt dat niets over het plezier.
 
Mijn zoon is bezig met zijn a2 rijbewijs en nu is 1 motor in de schuur genoeg. Dus ik wil een motor aanschaffen waar wij beiden op mogen rijden nu is mijn oog gevallen op een cbf500 met 25kw op kenteken. Is dit voor een ervaren motorrijder ook nog prima mee te rijden . Wat is jullie ervaring met een cbf 500 met 25kw. Geen idee wat dan de top is eigenlijk. Ik heb begrepen dat de restrictie een steuntje bij het gas is , zodat je maar half gas kan .ik hoor graag jullie ervaring . Ben zelf een recreatie rijder trouwens.
 
Dus ik wil een motor aanschaffen waar wij beiden op mogen rijden nu is mijn oog gevallen op een cbf500 met 25kw op kenteken
Hoezo is dat een 25kw en geen 35kw?
Denk dat 25kw voor jezelf wel even tegenvalt...dat is voor zo'n motor niet heel veel.
35kw is nog prima mee te rijden.
 
Hoezo is dat een 25kw en geen 35kw?
Denk dat 25kw voor jezelf wel even tegenvalt...dat is voor zo'n motor niet heel veel.
35kw is nog prima mee te rijden.
Die dingen zijn 10jaar lang als klein rijbewijs motor gebruikt om mee te lessen. 25kw gaat prima
 
Bij mijn motor was het maar een paar tikken. Minuut werk ofzo :9
Nou hier duidelijk niet.
Tis niet vaak dat ik dit soort gereedschap op een motorfiets gebruik :X :X :X

Maar hij is eraf!
P_20230323_191833.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Mijn zoon is bezig met zijn a2 rijbewijs en nu is 1 motor in de schuur genoeg. Dus ik wil een motor aanschaffen waar wij beiden op mogen rijden nu is mijn oog gevallen op een cbf500 met 25kw op kenteken. Is dit voor een ervaren motorrijder ook nog prima mee te rijden . Wat is jullie ervaring met een cbf 500 met 25kw. Geen idee wat dan de top is eigenlijk. Ik heb begrepen dat de restrictie een steuntje bij het gas is , zodat je maar half gas kan .ik hoor graag jullie ervaring . Ben zelf een recreatie rijder trouwens.
25kW houd natuurlijk niet over maar het is op zich voldoende, met 35kW is de motor al een stuk volwaardiger. Uit de fabriek was die begrensd op carburateur en inlaatrubbers, als die achteraf is begrensd kan die op allerlij creatieve wijzen op het gas begrensd zijn. Maar de kans is ook groot dat die gewoon vol vermogen heeft.
 
25kW houd natuurlijk niet over maar het is op zich voldoende, met 35kW is de motor al een stuk volwaardiger. Uit de fabriek was die begrensd op carburateur en inlaatrubbers, als die achteraf is begrensd kan die op allerlij creatieve wijzen op het gas begrensd zijn. Maar de kans is ook groot dat die gewoon vol vermogen heeft.
Het gaat mij ook alleen maar of je met 25kw een beetje met kan met het verkeer zonder helemaal aan het gas te moeten hangen . Hij gaat hoofdzakelijk voor recreatieve kilometers gebruikt worden . En ik vind het een volwassen motor om te zien .Hij is begrensd dmv een plaatje bij het gas. Wat er nu vanaf is , dus vol vermogen. Echter is dit gemakkelijk terug te zetten , wat ik ook wil doen om geen problemen te krijgen met verzekering f met oom agent. Zoals ik begrijp is 25kw prima rijdbaar tot 120/130 km toch…
 
Het gaat mij ook alleen maar of je met 25kw een beetje met kan met het verkeer zonder helemaal aan het gas te moeten hangen . Hij gaat hoofdzakelijk voor recreatieve kilometers gebruikt worden . En ik vind het een volwassen motor om te zien .Hij is begrensd dmv een plaatje bij het gas. Wat er nu vanaf is , dus vol vermogen. Echter is dit gemakkelijk terug te zetten , wat ik ook wil doen om geen problemen te krijgen met verzekering f met oom agent. Zoals ik begrijp is 25kw prima rijdbaar tot 120/130 km toch…
25kW tikt nog de 160/170 aan, dus no problemo
 
Daar ga ik mij wel mee vermaken. Hoe zijn de rij eigenschappen van een cbf over het algemeen. Raar te vragen of hier iemand ervaring hebt . Maar wil toch graag weten hoe de motor bevalt bij degene die hem rijden.
 
Sinds een jaar heb ik een Honda CB 500 PC26, dus met trommel achter. Gewoon een oplopende remschoen en een aflopende remschoen . Nu wilde ik de achterrem ombouwen naar schijfrem. Dus ben ik opzoek gegaan naar de onderdelen. Wat schets mijn verbazing, de rechter schetsplaat, waar het rempedaal aan vast zit, is bij de sloop nergens te krijgen. Ik heb al gezien dat er een ander rempedaal op moet, maar heb ik nu ook een andere schetsplaat nodig. . Mijn huidige schetsplaat heeft wel de gaten voor de rem pomp. Op dit Forum zijn er vast wel mensen die dit hebben uitgevoerd, of weten hoe het rempedaal bevestigt is aan de schetsplaat van een PC 32
 
Sinds een jaar heb ik een Honda CB 500 PC26, dus met trommel achter. Gewoon een oplopende remschoen en een aflopende remschoen . Nu wilde ik de achterrem ombouwen naar schijfrem. Dus ben ik opzoek gegaan naar de onderdelen. Wat schets mijn verbazing, de rechter schetsplaat, waar het rempedaal aan vast zit, is bij de sloop nergens te krijgen. Ik heb al gezien dat er een ander rempedaal op moet, maar heb ik nu ook een andere schetsplaat nodig. . Mijn huidige schetsplaat heeft wel de gaten voor de rem pomp. Op dit Forum zijn er vast wel mensen die dit hebben uitgevoerd, of weten hoe het rempedaal bevestigt is aan de schetsplaat van een PC 32

zo:
2023-03-26 15.24.27.jpg
 
De eerste paar kilometer gemaakt op de CB met de nieuwe vering, bandjes, balhoofdlager, remmen etc etc.

1e conclusie, de Ali-remschakelset zorg ook voor omgekeerd schakelen, had ik ff gemist, dus dat duurde even voor ik het doorhad :+
2e conclusie, ze is nogal luid :X

Daarnaast slaat ze stationair af en toe een beetje over, maar kleppen stellen & bougies stonden toch nog op de planning.
net als dat ze optisch nog wel wat fraaier kan....

Voorlopig niet ontevreden, dat we in 2 maand van een halve, niet lopende CB, met een paar dozen/tassen onderdelen naar een werkend geheel zijn gegaan.

2023-03-26 15.14.41.jpg
 
Sinds een jaar heb ik een Honda CB 500 PC26, dus met trommel achter. Gewoon een oplopende remschoen en een aflopende remschoen . Nu wilde ik de achterrem ombouwen naar schijfrem. Dus ben ik opzoek gegaan naar de onderdelen. Wat schets mijn verbazing, de rechter schetsplaat, waar het rempedaal aan vast zit, is bij de sloop nergens te krijgen. Ik heb al gezien dat er een ander rempedaal op moet, maar heb ik nu ook een andere schetsplaat nodig. . Mijn huidige schetsplaat heeft wel de gaten voor de rem pomp. Op dit Forum zijn er vast wel mensen die dit hebben uitgevoerd, of weten hoe het rempedaal bevestigt is aan de schetsplaat van een PC 32
volgens mij heb ik nog een schetplaat liggen, weet alleen niet of het een linkse of rechte is, zal morgen eens kijken, nu op het werk
maar waarom zou je daar een schijf willen hebben, hij gaat er echt niet beter van remmen hoor.
 
volgens mij heb ik nog een schetplaat liggen, weet alleen niet of het een linkse of rechte is, zal morgen eens kijken, nu op het werk
maar waarom zou je daar een schijf willen hebben, hij gaat er echt niet beter van remmen hoor.
Is Brembo, meer rees meer beter
 
Terug
Bovenaan Onderaan