Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Duidelijk verhaal. Dat van die kettinggeleider. Is er niemand die dat in 3d kan printen. Ik heb ze van de Super Tenere ook wel eens gezien.
 
vast wel, maar weenie of ze zo slijtvast kunnen printen, en, je bent een tekening nodig :+
 
Is dit de goede
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230221_201604_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20230221_201604_Samsung Internet.jpg
    27,2 KB · Weergaven: 10
Vorige keer bij 8000km vervangen, volgende keer doe ik dat wat eerder. Helemaal oprijden is wel goedkoop maar een bijna kale band rijd niet echt lekker. Helaas niet genoeg bochtjes in de buurt dat de bandjes mooi rond blijven.
Ja precies eerlijk gezegd weet ik niet hoeveel km ik er nu mee gereden heb. Wel langer dan de bt45 liggen ze er nu onder. Ze kunnen waarschijnlijk nog wel 1000km hebben, maar voor het mooie beter eraf.
 
Wat betreft die twv door de s22 banden is de verhouding ook iets aangepast toch? Volgens mij geeft mijn teller iets teveel aan. Geen idee hoeveel dit doet, zal vast geen tandje zijn toch?
 
Opnemer zit in je voorwiel bij de cb, twv heeft hier geen invloed op.

S22 bandjes zijn wel iets minder hoog, voorwiel zeker. Dus je kunt gerust een stuk harder langs de flitspaal
 
ik vind 120 op zich wel zat, als je echt graag 140 wil rijden dan zou ik m niet korter vertanden.

Ik kies doorgaans voor achter 2 groter, anders vreet je sneller je kettingglijstuk op de achterbrug op, en die zijn niet meer leverbaar.
En 1 tandje kleiner om mee te beginnen ? Of merk je daar niets van ?
Ik ben ook nieuwsgierig nu haha. Kan je sowieso ongestraft alleen het achtertandwiel vervangen of zit je dan aan een compleet nieuwe set?

Kan iemand mij vertellen hoeveel tandjes voor en achter orgineel is?
 
Laatst bewerkt:
Ok! Ik dacht dat het meer iets was voor het circuit. Jou bevalt het op straat dus ook beter. Moet je nu niet teveel schakelen dan?
Je gaat sneller door de versnellingen heen ja. Maar je kunt ook makkelijker trekker'en omdat je onderin ook meer trekkracht hebt.

Enige nadeel is snelweg, meer toeren betekent gewoon meer verbruik. Maar rij zelden lange stukken snelweg met de CB. Gros is gewoon bebouwde kom en 60 wegen. En dat vaak met een actieve racey rijstijl.
 
Ik begin nog steeds in paniek een tankstation te zoeken bij 150km... 🥲
Huh ? Hoe kan dat . Bij stevig rijden doet die van mij iets van 1 op 18.
Denk dat ik bij 280km een tankstation op zoek in enkele gevallen wel eens 320km gereden voordat ik pas kon tanken, maar dat is wel randje.

Ik doe vaker weekendjes Eifel en dan rij ik wel 250 km heen en 250 km terug over de snelweg. Snel schakelen is inderdaad leuk, maar hoogtoerig op de snelweg is minder.
 
Huh ? Hoe kan dat . Bij stevig rijden doet die van mij iets van 1 op 18.

Ik doe vaker weekendjes Eifel en dan rij ik wel 250 km heen en 250 km terug over de snelweg. Snel schakelen is inderdaad leuk, maar hoogtoerig op de snelweg is minder.
Op de SP1 gaat het lampje branden bij 150ish km, en dan is de tank ook vlot leeg, dus vandaar haha
Ik rijd op de CB gemiddeld 1:16-1:18 ofzo
 
Terug
Bovenaan Onderaan