Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Ik zal de advertentie straks nog eens bekijken. Sind gisteren een nieuwe Phone gekocht. De oude was van 2016. Die was niet echt snel meer zeg maar
 
Heb net ook gekeken. Nou op mijn nieuwe telefoon zie ik het een stuk beter. Ook die voorpoten. Het is dus een ex lesmotor.
Dat hadden jullie dus goed gezien.
 
Lekker weertje vandaag, mooi m'n nieuwe jas kunnen uittesten :)

1676304766889.jpeg
 
Vroeg mij eigen af is er hier op het
Forum toevallig iemand die met hyperpro aan de voorkant rond rijdt?
 
Laatst bewerkt:
Cms heeft eindelijk geleverd dus ze heeft vandaag de eerste kilometers op haar digitale teller gezet *O*

( Geen foto gemaakt... :$ )

Loopt best goed, teller werkt, alleen toerenteller is nogal nerveus, daar moet nog iets van een filter tussen.
Uiteindelijk met alle adapters, filters en stekkers kun je waarschijnlijk beter/goedkoper een koso teller kopen dat zon Ali exemplaar goed laten werken..

Maargoed, goed begin om verder te gaan bouwen.
Binnenkort nieuwe bandjes erop
Balhoofdlager is binnen

Uitlaat wordt volgende uitdaging, zodat de rem/schakel set erop kan.

Edit:
Remblokjes besteld (brembo sinter)
voorveren wilbers besteld met olie
Achterschokkies besteld YSS RE302
 
Laatst bewerkt:
Even een technische vraag hier.
Mijn CB rijdt verders heerlijk, maar ik kwam er vorig jaar zomer achter dat wanneer ik mijn stuur los laat de motor ligt naar links loopt. Dit gebeurt op iedere weg. Ik hoop eigenlijk dat iemand een vermoeden heeft waar ik dit in moet zoeken. Tijdens het rijden heb ik er eerlijk gezegd (denk ik) geen last van, maar nu ik het eenmaal weet zit het in mijn hoofd en dat is vervelend.
 
oja, die heb ik ook. Je zal een stukje schroefdraad van het achterremdraadeind moeten slijpen voor het past, als ze niet veranderd zijn in de tussentijd.

Schroefdraad inkorten klopt nog steeds.

Heb jij de remlicht schakelaar ook nog creatief weer werkend gekregen? Of overbodig verklaard?
 
Door er ff naar te gaan kijken of ie niet scheef in je brug staat, links en rechts streepjes tellen op je kettingspanners... :+
 
Streepjes
1676874736744.png


Simpele manier om het te corrigeren is gewoon opnieuw beginnen en gelijke slagen links en rechts maken. Daarna misschien nog controleren met schuifmaat.
 
Weet je (of iemand anders) wellicht ook nog welke spoed de banjo bout van de achter remcilinder heeft? 10x1.0 of 10x1.25 ? O-)
Informatie op www is nogal tegenstrijdig Honda of brembo EU.
Ik heb ze alle twee moeten kopen. Ik zat ook verkeerd. |(
Was wel bij de Suzuki. Maar het idee blijft het zelfde. Dus even de banjo bout er uit halen en de spoed op meten.
 
Weet je (of iemand anders) wellicht ook nog welke spoed de banjo bout van de achter remcilinder heeft? 10x1.0 of 10x1.25 ? O-)
Informatie op www is nogal tegenstrijdig Honda of brembo EU.
Ik weet t niet meer, heb t ff gevraagd, ben te lui om mn reserve rempomp op te graven :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan