Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Mmm gisterenavond ritje gemaakt en nu is mijn accu verschoven. De ruimte is een stuk kleiner dan voorheen onder het zadel. Weet iemand hoe ik dit kan herstellen? Hieronder een foto van de situatie.
 

Bijlagen

  • IMG_20200723_202545.jpg
    IMG_20200723_202545.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 7
Ok als dat zo is hoe maak ik dat weer vast? Kom je niet makkelijk bij toch?
Klepje bovenaan los maken, accu eruit, deksel weer op beugeltje zetten (misschien er ook ff uithalen).


Toevallig vandaag een nieuwe Motobatt accu erin gezet met deksel uit de UK (in NL flikkert blijkbaar iedereen het beugeltje weg :9), wel fijn om weer wat ruimte onder het zadel te hebben. Wil nu nog wel een zadeltasje hebben, heeft iemand nog een aanrader? :)
 
Bedoelde met klepje ook deksel, kortom bovenste bout van het deksel eruit halen (zoals je normaal gesproken doet om bij je accu te komen)
 
Heeft iemand al de nieuwe bt46 van bridgestone geprobeerd? Of is iemand van de bt45 naar de avon am26 gegaan en wat zijn de bevindingen
 
Heeft iemand al de nieuwe bt46 van bridgestone geprobeerd? Of is iemand van de bt45 naar de avon am26 gegaan en wat zijn de bevindingen
Ik ben daar ook benieuwd naar. Mijn achterband bt-45 is het mooiste wel vanaf..
Ik denk dat ik de Bridgestone S22 ga proberen...dan natuurlijk een complete set voor en achter.
 
Totaaaaal onnodig om zojuist op 263km, in de veronderstelling dat het nodig is, even te gaan tanken tegen 1,24 eur/l.
14km ronde en anderhalf uur weggeweest :+

@Bensi @SFV650 @James Bond Komt er nog wat van die meet? Het is vakantie, doordeweeks kan ook.
 
OK voorstel:
Woensdag 29-07-2020
Tijd: ?? ergens rond 14:00 uur?
Locatie: Motoport Zelhem of Motorcentrum Eibergen?

Zelhem is voor mij natuurlijk een thuiswedstrid maar het ligt voor iedereen wel redelijk centraal:
@SFV650 - Duiven
@James Bond: Twente (dacht ik)
@Raviel: Aerdt
@Martijn-Honda: Neede

Laat voorkeur voor tijd en locatie maar weten.

Andere dag is voor mij ook prima.

PB gestuurd !!
 
Naast vrijdagen en zaterdagen is de 29e de enige woensdag dat ik werk _O-

Zelhem heeft de voorkeur idd.
 
CB500 MINI-MEET !!

Tijd: Donderdag 30-07-2020 om 14:00 uur
Locatie: Motoport Zelhem. Brinkweg 15A, 7021 BV Zelhem

Tot nu 3 deelnemers, maar hoe meer CB'tjes hoe leuker natuurlijk !!
Geef hier even aan of je ook wilt komen s.v.p. (mag ook via PB, dan voeg ik je aan de PB groep toe)
 
CB500 MINI-MEET !!

Tijd: Donderdag 30-07-2020 om 14:00 uur
Locatie: Motoport Zelhem. Brinkweg 15A, 7021 BV Zelhem

Tot nu 3 deelnemers, maar hoe meer CB'tjes hoe leuker natuurlijk !!
Geef hier even aan of je ook wilt komen s.v.p. (mag ook via PB, dan voeg ik je aan de PB groep toe)

Even OVB, ik heb een langzaam leeglopende achterband die nog even gerepareerd moet worden...
 
Ook OVB voor mij, ben vrij maar moet alleen nog nieuwe bandjes op de CB. Heb eigenlijk al meer gereden op uitgedroogde versleten banden dan wat ik eerst van plan was. Morgen maar ff bellen met de dealert om te vragen of ze al binnen zijn. :)
 
Metzeler Roadtec 01 in ori maat, nog wel getwijfeld aan de Bridgestone S20 of S22. Maar ga wss m'n Strom verkopen dus dan wordt de CB een tijdje m'n primaire fiets en dan zijn bandjes met een redelijke levensduur wel prettig.
 
Aaah zo zijn de Metzler roadtec 01 beter dan de bt-46 dan?
Meer grip volgens het CB500 forum bij de oosterburen. BT46 schijnt niet echt verbeterd te zijn t.o.v. de BT45. De RT01 zal misschien wel iets harder slijten maar als ik in de buurt van 10kkm kom ben ik tevreden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan