Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Oefen het een keer tijdens het rijden. Fijn om te weten waar je hand moet zijn als je met 130 op de snelweg zit.
 
Is iedereen al wel een keer gebeurd toch? O-)_O-
:Y

Ook wel meerdere keren gehad dat ik op benzinedampen naar het tankstation reed. 1 keer net stil komen te staan voor het tankstation, mocht toen een druk kruispunt over sprinten met de motor aan de hand. Laat hem meestal op reserve staan maar als je verbruik behoorlijk hoog ligt tijdens een ritje en daar geen rekening mee houdt wordt je wel is verrast. :9

V-Strom rij ik meestal ook zo leeg mogelijk, maar dan heb je wel een idee hoe ver je bent gezien je verbruik kunt zien en een tankmeter hebt (die niet echt accuraat is ..).
 
Vreemde vraag:
ik zou graag eens samenkomen met een andere CB rijder uit mijn omgeving.
Mijn CB rijd super, is snel, comfortabel, niets op aan te merken. Maar het geluid tijdens accelereren, bij bepaalde toerentallen, dat lijkt vrij rauw, resonerend.Het zou heel goed kunnen dat dit heel normaal is bij deze twee pitters, het zou zelfs inderdaad resoneren van de volle kuip kunnen zijn maar ik zou het graag eens vergelijken met een andere CB500.

Dus wie zou daartoe bereid zijn?
@SFV650
@Raviel

Of iemand anders hier uit de omgeving?
 
Hoi Allemaal,

Ik heb 2 weken gelden mijn eerste motor gekocht, namelijk een Honda CB500 uit 2001, Jeej!
Een paar keer heerlijk mee gereden! Alleen gister probeerde ik hem te starten maar blijkt dat mijn accu leeg is.
Weet iemand waar ik een gratis Werkplaatshandboek kan vinden? zo kan ik leren onderzoeken waar het aan ligt.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
1591294703648.png


1591294713776.png
 
Vreemde vraag:
ik zou graag eens samenkomen met een andere CB rijder uit mijn omgeving.
Mijn CB rijd super, is snel, comfortabel, niets op aan te merken. Maar het geluid tijdens accelereren, bij bepaalde toerentallen, dat lijkt vrij rauw, resonerend.Het zou heel goed kunnen dat dit heel normaal is bij deze twee pitters, het zou zelfs inderdaad resoneren van de volle kuip kunnen zijn maar ik zou het graag eens vergelijken met een andere CB500.

Dus wie zou daartoe bereid zijn?
@SFV650
@Raviel

Of iemand anders hier uit de omgeving?
Waarschijnlijk je kuip ja, had m'n NTV met TCP kuip ook. En m'n FZS600 had het overigens ook, dus niet uniek voor 2 cilinders. :)

Blijven je spiegels wel gewoon zichtbaar als je het geluid hebt?
 
Waarschijnlijk je kuip ja, had m'n NTV met TCP kuip ook. En m'n FZS600 had het overigens ook, dus niet uniek voor 2 cilinders. :)

Blijven je spiegels wel gewoon zichtbaar als je het geluid hebt?
Spiegels blijven zichtbaar. Wel heel iets vibratie maar niet storend.
 
Ik heb een keer last gehad van rommel in het bagagehok onder het zadel. Resoneerde ook bij bepaalde toerentallen. Heel stom, maar misschien iets om even te checken. En de schroeven van de kappen natuurlijk. Ik weet niet hoe het bij de CB kuip is, maar die zijpanelen van de kuiploze zitten deels in de rubbers. Dat is bij mij ook aan gort, zorgt ook voor rare resonantie. Maar dat had je waarschijnlijk al gecheckt.
 
Ik heb een keer last gehad van rommel in het bagagehok onder het zadel. Resoneerde ook bij bepaalde toerentallen. Heel stom, maar misschien iets om even te checken. En de schroeven van de kappen natuurlijk. Ik weet niet hoe het bij de CB kuip is, maar die zijpanelen van de kuiploze zitten deels in de rubbers. Dat is bij mij ook aan gort, zorgt ook voor rare resonantie. Maar dat had je waarschijnlijk al gecheckt.
Inderdaad al gecheckt, maar ik zal ze allemaal nog eens nalopen. Zitten natuurlijk nogal wat bevestigingspunten aan zo'n volle kuip en verbindingen tussen de verschillende kuipdelen.
 
Vreemde vraag:
ik zou graag eens samenkomen met een andere CB rijder uit mijn omgeving.
Mijn CB rijd super, is snel, comfortabel, niets op aan te merken. Maar het geluid tijdens accelereren, bij bepaalde toerentallen, dat lijkt vrij rauw, resonerend.Het zou heel goed kunnen dat dit heel normaal is bij deze twee pitters, het zou zelfs inderdaad resoneren van de volle kuip kunnen zijn maar ik zou het graag eens vergelijken met een andere CB500.

Dus wie zou daartoe bereid zijn?
@SFV650
@Raviel

Of iemand anders hier uit de omgeving?
Ik wil best een keertje meeten en ruilen hoor. Dan voel/hoor je het vanzelf denk ik. Ik heb wel een naakte, geen kuip!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan