Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

als je de deksels van de gasschuiven, op je carburateurs losdraait, heb je een kans dat er in die ruimte ook stukjes schuim liggen :+
 
carburateur beluchting. Hoort een schuimpje in te zitten als filter. neem dat kastje mee naar een scooterwinkel en vraag of ze een stukje schuim kunnen knippen van zon plak universeelfilter van malossi of whatever
Een plakje van een keukensponsje werkt ook. :+

Kwam dat ook lang geleden in zo'n staat tegen, had niets anders dan dat dus "tijdelijk" erin gestopt.
 
Dat schuimpje kost origineel 3 euro. Dat is voor wat je krijgt duur, maar 3 euro op het behoud van je carbs is daarintegen weer niet veel geld.
Ik vervang hem 2 jaarlijks, tegelijk met het verbrandingsluchtfilter. En iedere keer zit er veel zooi en zelfs wat schimmelvlekken op.
 
Mee eens: een origineel filtertje is het netste. Als ik aan het sleutelen ben wil ik dingen altijd gelijk oplossen, en dan moet je soms de beunhaas uithangen. Als je je onderhoud netjes volgens het boekje doet kun je dat spul ruim op tijd bestellen en gewoon doorwerken tijdens je onderhoudsbeurtje. Veel beter!
 
Die van mij ook maar even bekeken gezien ik toch al bezig was. Hmm ja, die van mij is ook niet meer gezond. :P

20200525_122513.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: HCx
Hmm ik had plaatjes verwacht maar blijkbaar zijn ze er al uitgewipt. Dan is er wat anders aan hand, snel was die iig niet.

Misschien hebben ze de ori sproeiers erin gelaten..

20200525_151606.jpg
 
Vandaag maar eens gecheckt of er nog benzine lekte na het vastzetten van de moer met loctite, helaas.... morgen dan maar de O-ring vervangen. En bij gebrek aan beter een roze plak spons in het filter geduwd:+
 
Iemand nog interesse in mijn CB-tje?

 
Netjes!! Waar zit dat ding ergens? Is het lastig om te controleren?

hangt aan een plastic oogje aan een framebuisje vast, zit een hele dikke slang aan vast die tussen je carburateurs in verdwijnt, op een tsplitsing.
 
Hij werkt op de trillingen van de motor, volgens de website.
Ik heb een osco op de 500 zitten en die werkt ook prima maar ik moet ook nog zoiets hebben voor de 400 en de 900.
Dus maar eens kijken naar alternatieven.
Ali express heeft ook zoiets en er zijn genoeg voorbeelden van zelfbouw dingen.

Klopt inderdaad!
Ik wilde dit systeem omdat je behalve bijvullen, verder nergens naar om hoefde te kijken.
Zat eerder ookbij ome Ali te kijken, maar uiteindelijk toch maar een echte Tutoro gekocht.
Komt uit de UK maar was er al na 3 dagen, dus ik kon bijna gelijk spelen ;)
 
Hmm ik had plaatjes verwacht maar blijkbaar zijn ze er al uitgewipt. Dan is er wat anders aan hand, snel was die iig niet.

Misschien hebben ze de ori sproeiers erin gelaten..

Bekijk bijlage 1504516
Sproeiers zijn 125, lees in Haynes dat standaard 122 is. Heeft het nog zin om kleinere er in te zetten?

Brommert liep dus eigenlijk gewoon slecht om de één of andere reden. Hij hielt ook wel wat in bovenin maar dacht dat dat kwam door begrenzing en ietwat vervuiling. Maar hij hoorde dus eigenlijk al naar de 180+ te knallen en niet 140. Zal de carbs dus sowieso schoonmaken en hopen dat het dan klaar is. :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan