Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Omdat er ondefineerbare rommel in zit. Liep niet lekker. Daarom de carbs een paar maal afgetapt, en daar komen naast benzine ook zwarte dingetjes uit.

Ik vraag me dus alleen af of ik gelijk een kitje met nieuwe pakkingen/o-ringen moet bestellen of dat dat wel mee zal vallen.
 
Kan je niet beter beginnen met je tank schoonmaken dan, Als het er uit blijft komen?

ik heb mijn carbs een paar keer los gehad voor andere zaken, maar de oring van de vlotterbak enzo heb ik herbruikt. geen last van zweten of lekken.

Mijn cb heeft nu bijna de 40d km gehaald, als ie een veelvoud daarvan heeft kan het allicht geen kwaad.
 
Op zich een goeie. Kun je dat brandstoffilter in de tank ook schoonmaken? Mijn polsen zijn te dik om daar bij te komen. :+ Of zou een los brandstoffilter tussen het kraantje en de carbs beter zijn? Misschien moet ik dat gewoon doen.
 
Dat weet ik niet, heb het nooit geprobeerd want had de behoefte nooit. Als de tank wat verder leeg is zal ik het eens proberen.
 
Iemand interesse in schadevrije rode achterkappen van een cb500? Mijne word omgebouwd en gespoten dus de achterkant gaat er af.
Eventueel kan de schadevrije tank en voorspatbord geruild worden.
 
Iemand heel toevallig nog een voorvork van een '98 CB liggen? Maatje zijn voorvork is katsgaar, binnenpoten bekrast, buitenpoten zijn intern vernaggeld met een schroevendraaier..
 
Iemand interesse in schadevrije rode achterkappen van een cb500? Mijne word omgebouwd en gespoten dus de achterkant gaat er af.
Eventueel kan de schadevrije tank en voorspatbord geruild worden.
Misschien heb ik interesse. Mijn hele set is niet zo netjes meer, maar de fiets zelf is ook oud. Bij mij zit er een breuk in een radiator kap, mist het kapje voor de zekeringen de 'druk'-bevestiging, die is losgebroken, inclusief buitenkant, maar nog wel aanwezig. De achterkappen zijn juist nog wel redelijk netjes.

Ik zit helaas nog wel tot eind januari in València, dus het ligt er ook aan wanneer je er van af moet (en de prijs, mijn fiets is al oud)
 
Dag allen, ik heb van een motorrijschool een hele leuke Honda CBF 500 ABS overgenomen voor een scheet en 7 knikkers. Super leuke machine die mij heel erg doet denken aan de tijd dat ik nog op een ER-5 rond crosste. Het idee is om deze te gaan gebruiken voor woonwerkverkeer.

Echter zoals alle fietsen die je koopt voor een scheet en 7 knikkers zijn er wel wat aandachtspuntjes O-)
Even een shortlist gemaakt van de dingen die ik wil gaan doen.

1. Oliewissel
2. oliefilter
3. luchtfilter
4. Nieuwe bougies
5. Kleppen stellen

Zijn er verder nog dingen of zwakke punten waar ik even wat aandacht aan moet besteden?
En wie heeft de hoogste kilometerstand? Ik momenteel 171.000km!

Als iemand nog een zwarte tank heeft liggen dan hoor ik het graag!

P.S. Momenteel rijdt de motor niet harder dan 130 en lijkt hij niet goed op temperatuur te komen, iemand nog ideeën?
 
Dag allen, ik heb van een motorrijschool een hele leuke Honda CBF 500 ABS overgenomen voor een scheet en 7 knikkers. Super leuke machine die mij heel erg doet denken aan de tijd dat ik nog op een ER-5 rond crosste. Het idee is om deze te gaan gebruiken voor woonwerkverkeer.

Echter zoals alle fietsen die je koopt voor een scheet en 7 knikkers zijn er wel wat aandachtspuntjes O-)
Even een shortlist gemaakt van de dingen die ik wil gaan doen.

1. Oliewissel
2. oliefilter
3. luchtfilter
4. Nieuwe bougies
5. Kleppen stellen

Zijn er verder nog dingen of zwakke punten waar ik even wat aandacht aan moet besteden?
En wie heeft de hoogste kilometerstand? Ik momenteel 171.000km!

Als iemand nog een zwarte tank heeft liggen dan hoor ik het graag!

P.S. Momenteel rijdt de motor niet harder dan 130 en lijkt hij niet goed op temperatuur te komen, iemand nog ideeën?
Klinkt alsof je een probleem gekocht hebt
 
@daknoolde: check dot-code van de banden (leeftijd banden).
Ik zou ook alle elektrastekkerverbindingen achter de kappen loshalen en checken op de groene corrosie. Anders cleanen met k60 spray.
(Bij mijn xrv750 leidde slechte elektraverbindingen tot opblazen spanningsregelaar).
Gave aankoop voor ongetwijfeld weinig !!
 
Bij een lesmotor met hoge km stand zullen de banden niet zo oud zijn,gok ik.

Misschien is het wel een A2 motor.
Loopt hij wel netjes stationair?
Hoe ziet je luchtfilter er uit?
En de kleur van de bougies?
 
Mijn 25 kw lesmotor liep inderdaad ook iets boven de 130, dus waarschijnlijk is hij op de luchtinlaat geknepen. Deze jongen kom je dan tegen. Temperatuur blijft inderdaad vrij laag pas bij zomers stadsverkeer springt de ventilator bij mij aan (sinds die vervangen is :P).
fetch.php
 
Klinkt alsof je een probleem gekocht hebt
Problemen laat ik staan, koopjes kan ik wel spotten.

Bij een lesmotor met hoge km stand zullen de banden niet zo oud zijn,gok ik.

Misschien is het wel een A2 motor.
Loopt hij wel netjes stationair?
Hoe ziet je luchtfilter er uit?
En de kleur van de bougies?

Achterband is nieuw, voorband binnen nu en 1000km aan vervanging toe.
Ik heb hem nog niet uit elkaar gehad.
Misschien heeft hij op zijn kant gelegen en is het oliefilter naat door de olie uit de carter ontluchting.
Of wellicht zit er begrenzing in.

Mijn 25 kw lesmotor liep inderdaad ook iets boven de 130, dus waarschijnlijk is hij op de luchtinlaat geknepen. Deze jongen kom je dan tegen. Temperatuur blijft inderdaad vrij laag pas bij zomers stadsverkeer springt de ventilator bij mij aan (sinds die vervangen is :P).
fetch.php

Thanks voor de tip, ga ik ook bekijken!
 
Ik kwam ook een topic tegen over een 25kw begrenzer bij de gaskabel.

Maar als hij 25kw is,staat dat toch op de papieren?
 
Laatst bewerkt:
Meestal wel ja, maar deze staat op gewoon op 42KW op kenteken. Maar misschien dat de rijschool met een vermogensuitdraai reed. Daar kon je vroeger nog mee wegkomen. 🤣
 
Hoi allemaal,

Ben geïnteresseerd in een CBF500 en zou graag jullie mening/advies willen in deze. Er staan nu 2 goedkope CBFjes met ABS te koop op marktplaats, namelijk

≥ Honda cbf 500 abs - Motoren | Honda - Marktplaats.nl

en

≥ Honda CBF 500 ABS - Motoren | Honda - Marktplaats.nl

Ze schelen ongeveer 400 euro met elkaar en beide hebben ze een hoge KM-stand. Wat is nou wijsheid in deze? Ik snap uiteraard dat je er pas echt iets over kan zeggen na het daadwerkelijk bekijken en proefritje maken, maar wat is jullie eerst indruk zo van deze twee advertenties? Mijn budget is ongeveer 1000 euro op dit moment.
 
Hoi allemaal,

Ben geïnteresseerd in een CBF500 en zou graag jullie mening/advies willen in deze. Er staan nu 2 goedkope CBFjes met ABS te koop op marktplaats, namelijk

≥ Honda cbf 500 abs - Motoren | Honda - Marktplaats.nl

en

≥ Honda CBF 500 ABS - Motoren | Honda - Marktplaats.nl

Ze schelen ongeveer 400 euro met elkaar en beide hebben ze een hoge KM-stand. Wat is nou wijsheid in deze? Ik snap uiteraard dat je er pas echt iets over kan zeggen na het daadwerkelijk bekijken en proefritje maken, maar wat is jullie eerst indruk zo van deze twee advertenties? Mijn budget is ongeveer 1000 euro op dit moment.

Met dat budget ga je gegarandeerd een hok kopen. Waarom zoek je niet een cb500? Die zijn een stuk betaalbaarder
 
Terug
Bovenaan Onderaan