Het Grote Yamaha R1 Topic - Deel 56: Laagvliegen

Ik heb een soort bagageplaat gemaakt (laten maken :z ) en die moet ik nu nog op het deel monteren wat bij mij onder de mono-seat zit. Moet er binnenkort maar eens aan beginnen en dan zal ik nog een paar foto's maken.
hier moet het dus op gemonteerd worden.
[afbeelding]

en dit is die plaat waar ik dan een tas op kan knuppen.
[afbeelding]
Zoiets dacht ik ook te maken, maar dan van hout en op het zitje, dan zou ik het leer eraf halen en dan een groot stuk houten plank in de vorm van een broodplank oid op het zitje vastschroeven en daarop een grote tas ofzo, maar ben benieuwd wie het al eerder gedaan heeft.

Heb namelijk vandaag geprobeerd 2 zijtassen van Oxford te monteren, maar het zit voor geen meter, kan namelijk aan de achterkant geen houvast maken.

Een grote sporttas lukt op zich wel, maar ben bang dat die onderweg gaat wiebelen.
 
Wat ik heb gedaan.

Bagagerek besteld bij MDI (Renntec?)

Dan een sporttas pakken en daar een harde bodem in maken. Sommige gebruiken een restant van kliklaminaat. Ik zelf heb een reststuk van die kunststof rabatdelen gebruikt (die zijn nl 2 "planken" hoog en heb je gelijk een mooie breedte). Is lekker ligt tov hout en behoorlijk stijf.

Dan de sporttas vastbinden op de duozit met sjorbanden kruislings die door de zijbeugels gaan van het bagagerekje. Dus het achterste "bagagerekgedeelte" gebruik ik geeneens.

Voordeel:
-het gewicht ligt op de duozit (dus kan het hebben)
-zit muurvast want je trekt de tas op het zitje (bij 250km/u getest)
-door de gemaakte bodem hangt ie niet door, je lakwerk blijft vrij en dus netjes.

Nadeel:
- Geen breekbare spullen in de sporttas doen. Fototoestel en andere breekbare dingen doe ik zelf in mijn quick-lock tanktas.
 
Wat ik heb gedaan.

Bagagerek besteld bij MDI (Renntec?)

Dan een sporttas pakken en daar een harde bodem in maken. Sommige gebruiken een restant van kliklaminaat. Ik zelf heb een reststuk van die kunststof rabatdelen gebruikt (die zijn nl 2 "planken" hoog en heb je gelijk een mooie breedte). Is lekker ligt tov hout en behoorlijk stijf.

Dan de sporttas vastbinden op de duozit met sjorbanden kruislings die door de zijbeugels gaan van het bagagerekje. Dus het achterste "bagagerekgedeelte" gebruik ik geeneens.

Voordeel:
-het gewicht ligt op de duozit (dus kan het hebben)
-zit muurvast want je trekt de tas op het zitje (bij 250km/u getest)
-door de gemaakte bodem hangt ie niet door, je lakwerk blijft vrij en dus netjes.

Nadeel:
- Geen breekbare spullen in de sporttas doen. Fototoestel en andere breekbare dingen doe ik zelf in mijn quick-lock tanktas.
Thanks, zal ff kijken wat die rekjes kosten.

Edit: veels te duur dus voor die enkele keer haha.

Heb net een houten plank gevonden die precies de goede maat heeft, dus die ga ik op een kaal zitje schroeven en dan spanbanden ertussen.
 
Laatst bewerkt:
Thanks, zal ff kijken wat die rekjes kosten.

Edit: veels te duur dus voor die enkele keer haha.

Heb net een houten plank gevonden die precies de goede maat heeft, dus die ga ik op een kaal zitje schroeven en dan spanbanden ertussen.

Als je al een kaal zitje heb liggen dan is het wel mooi natuurlijk om al iets mee te bouwen. Voordeel van het rekje vind ik dat je er ook gewoon mij kan rijden. Dus als je op bestemming bent en je hebt je tas in het hotel en gaat een rondje rijden zonder bagage.
 
Als je al een kaal zitje heb liggen dan is het wel mooi natuurlijk om al iets mee te bouwen. Voordeel van het rekje vind ik dat je er ook gewoon mij kan rijden. Dus als je op bestemming bent en je hebt je tas in het hotel en gaat een rondje rijden zonder bagage.
Ik neem de seatcover mee als ik op vakantie ga, dan kan ik het wisselen zodra we op bestemming zijn.
 
Ik neem de seatcover mee als ik op vakantie ga, dan kan ik het wisselen zodra we op bestemming zijn.

Dat is een optie... :)

Ik zou wel even kijken hoe vast het "zitje"dan zit met de plank erop. Je complete tas word dan alleen vastgehouden door het slotje.

Zelf ben ik ook altijd wel aan het pionieren geweest met bagage. Om mijn TRX had ik zelf van CV pijp een rek gemaakt waar ik bagagetassen aan vast kon maken. Dit rek zat dan ook vast op de duo voetsteunen. Was lekker stevig.
 
't is niet mijn hobbie hoor... ;)

Voor die vliegjes heb ik laatst bij de bouwmarkt speciaal spul gehaald voor de auto. Volgens mij werkt dat wel redelijk goed. Een microvezel doekje met alleen warm water brengt je ook een heel eind. Hoor ook goede verhalen over Dasty van de wibra. Maar belangrijkste is vliegjes niet te lang laten zitten. :)

Kijk uit met Dasty. Lost plastic gewoon op. Gemeen spulletje.
 
Dat is een optie... :)

Ik zou wel even kijken hoe vast het "zitje"dan zit met de plank erop. Je complete tas word dan alleen vastgehouden door het slotje.

Zelf ben ik ook altijd wel aan het pionieren geweest met bagage. Om mijn TRX had ik zelf van CV pijp een rek gemaakt waar ik bagagetassen aan vast kon maken. Dit rek zat dan ook vast op de duo voetsteunen. Was lekker stevig.
Kreeg gisteren te horen dat iemand een origineel setje heeft liggen voor de motor
 
Wat een stilte hier ondanks het mooie weer!

Weet iemand toevallig of je met een r1 (rn19) zandvoort opkomt zonder gezeik Kwa geluid als je geen catalysator hebt maar wel de db killers er in (akrapovic uitlaat)

Hij lijkt redelijk stil. Maar de eisen zijn vrij streng
 
Wat een stilte hier ondanks het mooie weer!

Weet iemand toevallig of je met een r1 (rn19) zandvoort opkomt zonder gezeik Kwa geluid als je geen catalysator hebt maar wel de db killers er in (akrapovic uitlaat)

Hij lijkt redelijk stil. Maar de eisen zijn vrij streng

Gaat wel lukken Gerrit! Ik heb ook geen cat.. Alleen misschien iets stillere standaard dempers van maxtreme..
 
Technisch vraagje... Passen de remschijven van een 2007-2008 model ook op een 2004-2006 model? Ik dacht dat ze ergens een keer groter waren geworden?
 
Hoi...

Ik kwam hier ff rondhangen want ik sta tussen de keuze voor een honda fireblade 954 of een r1 uit 2002/2003 nu zullen jullie over de honda wel niet zoveel kunnen zeggen. Maar over de r1 des te meer hoop ik :p zijn er zwakke punten aan dit type r1 en hoe zit het met de betrouwbaarheid?

Alvast bedankt
 
Hoi...

Ik kwam hier ff rondhangen want ik sta tussen de keuze voor een honda fireblade 954 of een r1 uit 2002/2003 nu zullen jullie over de honda wel niet zoveel kunnen zeggen. Maar over de r1 des te meer hoop ik :p zijn er zwakke punten aan dit type r1 en hoe zit het met de betrouwbaarheid?

Alvast bedankt
Ik zit hier zowel als in het Fireblade topic, aangezien ik 2 Fireblades heb gehad en nu 2 R1's.

Ik vind de R1's beter sturen en zijn een stuk sneller, maar dat heeft met de bouwjaren te maken ( Fireblades 1998 en 2002 tegenover R1's 2004 en 2008 )

Maar volgens mij hebben de 2002/2003 modellen weinig voorkomende problemen.
 
2004 heeft toch rond de 170 pk? Ik doel op het model 2002 met 152 pk. In vergelijking met een fireblade 954 (148pk) lijkt me sterk dat de r1 sneller is dan. Misschien wel fijner qua sturen misschien?
 
Beste mede R1 bezitters, ik heb mijn probleem ook al in het algemene techniek forum geplaatst, maar plaats hem met jullie goedkeuren ook nog even hier. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Allereerst zal ik mij even voorstellen, mijn naam is Carlo Musters, woon in Coevorden en ben sinds een jaar de trotse bezitter van een Yamaha R1. In mijn ogen nog steeds mijn jongensdroom. Het is een 2004 model, hij heeft 25k gelopen en de kleur is Mistral Grey.
full


Ik heb er nu ongeveer 2000 km probleemloos op gereden. Sinds vorige week doet hij echter gek als hij warm is. Als ik een stukje heb gereden (ongeveer 10 minuten) dan gaat hij erg slecht lopen en als ik de koppeling intrek dan valt hij uit. Op aanraden van mede MF-ers heb ik de Diagnostic codes gereset. Ik ben vervolgens weer een stukje gaan rijden en hetzelfde probleem stak weer de kop op. In de hoop dat hij de foutcode had opgeslagen ging ik de computer weer uitlezen. Alleen nu geeft hij geen enkele foutcode aan terwijl hij dus wel uit is gevallen.

Is hier iemand die soortgelijk probleem heeft gehad en weet waar ik het zoeken moet? Alvast hartelijk dank!
 
2004 heeft toch rond de 170 pk? Ik doel op het model 2002 met 152 pk. In vergelijking met een fireblade 954 (148pk) lijkt me sterk dat de r1 sneller is dan. Misschien wel fijner qua sturen misschien?
Ja de mijne heeft 160pk op het achterwiel, en mijn 954 had ookiets van 148pk op het achterwiel, maar wel met een full system akra en bmc filter en PCIII afgesteld op de dyno.

Standaard heeft een Blade veel minder.
 
Laatst bewerkt:
Beste mede R1 bezitters, ik heb mijn probleem ook al in het algemene techniek forum geplaatst, maar plaats hem met jullie goedkeuren ook nog even hier. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Allereerst zal ik mij even voorstellen, mijn naam is Carlo Musters, woon in Coevorden en ben sinds een jaar de trotse bezitter van een Yamaha R1. In mijn ogen nog steeds mijn jongensdroom. Het is een 2004 model, hij heeft 25k gelopen en de kleur is Mistral Grey. [afbeelding]

Ik heb er nu ongeveer 2000 km probleemloos op gereden. Sinds vorige week doet hij echter gek als hij warm is. Als ik een stukje heb gereden (ongeveer 10 minuten) dan gaat hij erg slecht lopen en als ik de koppeling intrek dan valt hij uit. Op aanraden van mede MF-ers heb ik de Diagnostic codes gereset. Ik ben vervolgens weer een stukje gaan rijden en hetzelfde probleem stak weer de kop op. In de hoop dat hij de foutcode had opgeslagen ging ik de computer weer uitlezen. Alleen nu geeft hij geen enkele foutcode aan terwijl hij dus wel uit is gevallen.

Is hier iemand die soortgelijk probleem heeft gehad en weet waar ik het zoeken moet? Alvast hartelijk dank!

Hoe lang zitten deze bougies er al in?

En blijft hij zo rot lopen als hij warm is? Of slaat hij sowieso uit? Kleppen voor laatst gesteld? Licht filter schoon/vervangen?

En verder valt er niks uit? Dus accu nog goed?
 
Beste mede R1 bezitters, ik heb mijn probleem ook al in het algemene techniek forum geplaatst, maar plaats hem met jullie goedkeuren ook nog even hier. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Allereerst zal ik mij even voorstellen, mijn naam is Carlo Musters, woon in Coevorden en ben sinds een jaar de trotse bezitter van een Yamaha R1. In mijn ogen nog steeds mijn jongensdroom. Het is een 2004 model, hij heeft 25k gelopen en de kleur is Mistral Grey. [afbeelding]

Ik heb er nu ongeveer 2000 km probleemloos op gereden. Sinds vorige week doet hij echter gek als hij warm is. Als ik een stukje heb gereden (ongeveer 10 minuten) dan gaat hij erg slecht lopen en als ik de koppeling intrek dan valt hij uit. Op aanraden van mede MF-ers heb ik de Diagnostic codes gereset. Ik ben vervolgens weer een stukje gaan rijden en hetzelfde probleem stak weer de kop op. In de hoop dat hij de foutcode had opgeslagen ging ik de computer weer uitlezen. Alleen nu geeft hij geen enkele foutcode aan terwijl hij dus wel uit is gevallen.

Is hier iemand die soortgelijk probleem heeft gehad en weet waar ik het zoeken moet? Alvast hartelijk dank!

Herkenbaar! Precies hetzelfde.
Zie ook...Sideswipe in "Het Grote Yamaha R1 Topic - Deel 56: Laa..." ....en vanaf daar mijn reacties lezen.


Bij het uitvallen, kun je dan wel weer starten of moet je de boel resetten door de contactsleutel om te draaien? Er zijn maar een paar codes die ervoor zorgen dat je niet meer kunt starten.

Ik ben er nog niet achter wat het precies is geweest. Nu lijkt het opgelost nadat ik de boel los had om draden door te meten. Ik vermoed dat corrosie op de stekker van de nokkenassensor zat.

Wel had had ik nog dat ie wat rommelig liep en af en toe inhield met constante snelheid rijden. Op advies van iemand heb ik er nu shell V-power ingegooid en loopt ie als een zonnetje :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan